PM KI Pearl Lite <---> Sony TA-FB720R QS

Gestart door g-love and special sauce, februari 23, 2011, 10:31:50

Vorige topic - Volgende topic

g-love and special sauce

Ik heb mijn 2 versterkers eens naast elkaar gezet.
Mijn oude Sony (20y) geeft mi een betere klank dan mijn nieuwe Marantz Pearl Lite.
De bas bij mijn Sony zit een stuk lager en bij de muziek die ik speel (rock , vooral gitaar) vind ik dit lekkerder klinken. De Sony klinkt veel warmer.
Nu lees ik vaak over het inspelen van versterkers, kan de Marantz na inspelen nog van klankbeeld veranderen? Indien niet overweeg ik een verkoop van mijn 2 weken oude versterker en terug mijn oud bakske voor de kar te spannen...

still life

de klank v/d nieuwe gaat niet drastisch meer veranderen/verbeteren, verwacht daar niet teveel van..

mogelijks kun je bi-amp overwegen, als je er de speakers voor hebt..
met de warme TA op het laag & dan behoud je de frisse marantz klank op de mids/highs

draai momenteel zelf zo & dit bevalt me prima moet ik zeggen  pompom
uiteraard is het nog eenvoudiger om gewoon verder te gaan met de sony..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: g-love and special sauce op februari 23, 2011, 10:31:50
Ik heb mijn 2 versterkers eens naast elkaar gezet.
Mijn oude Sony (20y) geeft mi een betere klank dan mijn nieuwe Marantz Pearl Lite.
De bas bij mijn Sony zit een stuk lager en bij de muziek die ik speel (rock , vooral gitaar) vind ik dit lekkerder klinken. De Sony klinkt veel warmer.
Nu lees ik vaak over het inspelen van versterkers, kan de Marantz na inspelen nog van klankbeeld veranderen? Indien niet overweeg ik een verkoop van mijn 2 weken oude versterker en terug mijn oud bakske voor de kar te spannen...

Die Sony is gewoon een goede versterker uit de QS lijn (mosfet) en hij is niet zo oud hoor

Dat er zoveel verschil in zit ? staan alle instellingen wel gelijk dus op 0 of op source direct

Dan is de Pearl niet aan jouw besteed begint Marantz81 mij toch steeds meer te overtuigen dat er wat verschil in zit tussen versterkers mmmmmmm

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: still life op februari 23, 2011, 11:43:28
de klank v/d nieuwe gaat niet drastisch meer veranderen/verbeteren, verwacht daar niet teveel van..

mogelijks kun je bi-amp overwegen, als je er de speakers voor hebt..
met de warme TA op het laag & dan behoud je de frisse marantz klank op de mids/highs

draai momenteel zelf zo & dit bevalt me prima moet ik zeggen  pompom
uiteraard is het nog eenvoudiger om gewoon verder te gaan met de sony..

jij met je biampen altijd  :angel:
hoest met je Yamaha set hihihihi  :wink:

i think Kennie is not your kind of style
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

:-D

ik denk dat kennie tegenwoordig neutrale versterkers voert & kom je van een gekleurde sound vandaan is dat ff wennen..

I like getrouwe weergaves, maar wel met een beetje geluidsdruk.. HB

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

g-love and special sauce

is mss geen 20 jaar maar toch zeker 15.
beide staan op source direct.

Bi-ampen, hoe gaat dit dan in zijn werk?
Kan je bi-ampen met de Pearl lite?
ik dacht dat bi-ampen met de pearl lite niet mogelijk is.

still life

moet je met een VV werken of vanaf een integrated met pre-outs vertrekken

Marantz PM-KI Pearl Lite
Citeer
Pre out (ongebalanceerd)   2 kanalen
Main in (ongebalanceerd)   2 kanalen

via de pre-outs kun je bvb naar de sony (als die inputs heeft)

& je speakers moeten bi-wire terminals hebben..

still life

volgens de pic van jwx zal het op het eerste zicht niet lukken met de sony

kan me deze ook nog herinneren... clown1

Citaat van: g-love and special sauce op januari 08, 2011, 17:51:25
waar ik ook nog geen antwoord op gekregen heb, is dit een upgrade tov mijn Sony gerief?

zie:
Citeerhet is nog maar de vraag of het allemaal zoveel beter gaat klinken vs je huidige sony gear..
als je eerst even je nieuwe speakers test op je sony gear, zie je wel of er nog moet bijgekocht worden..

CiteerIk wil graag een Marantz versterker aanschaffen maar moet ik dan ook mijn cd speler vervangen?
ligt eraan of je een homogeen plaatje wil in je set, puur looks dus
als die sony sacd nog goed werkt, is daar net als met je amp geen upgrade nodig

CiteerDE PMS11 is toch wel een heel stuk duurder! en 2de hands voor 1300 euro heb ik nog niet gevonden en.
de pm11s1 zit in het topsegment bij marantz, met bijhorende prestaties & prijskaartje  :wink:
in je aanbod is er keuze tss PM15S2 of S1, bij die keuze zou ik altijd voor de S2 gaan..

JohnWx

Citaat van: g-love and special sauce op februari 23, 2011, 14:01:12
is mss geen 20 jaar maar toch zeker 15.
beide staan op source direct.

Bi-ampen, hoe gaat dit dan in zijn werk?
Kan je bi-ampen met de Pearl lite?
ik dacht dat bi-ampen met de pearl lite niet mogelijk is.

1999  en werd hetzelfde beoordeeld als de PM-7000 van Marantz en de YAMAHA AX-892

Met de SONY QS TA-FB720r kan je niet biampen en volgens mij ga je daarmee niet erg veel veschil mee krijgen

Wel vreemd dat die Pearl je niet bevalt

Marantz 81

wat misschien ook wel meespeelt is dat je vermoedelijk ook al heel lang luistert naar de Sony waar je zo aan gewend bent  :-)

ik heb de set zelf niet beluisterd wel de reviews gelezen van de pearl lite set :yes:

de versterker en sacd speler zijn als set bedoelt , waarbij ze praaten over dat de SACD speler de beste was

en dat de pearl lite versterker niet echt geschikt is voor moeilijke speakers maar wel zeer aangenaam klonk

in princiepe moet een set alle soorten muziek kunnen weergeven ,maar voor sommige mensen kan het ook wat te ingetogen zijn met name met ruige muziek het lijkt mij ook een set die daarvoor niet ontwikkeld is  :no:

wat dat te gaat is Yamaha wel erg geschikt  HB

g-love and special sauce

ik denk idd dat het nog een beetje wennen en inspelen is.
ik vrees dat ik er  later toch nog de SA Pearl Lite erbij wil.
Vind het alleen een beetje zonde van het Sony materiaal,
met hetgeen je er maar voor krijgt is het de moeite niet om weg te doen...