Wat plaatsen onder luidspreker spikes?

Gestart door wiemelen, februari 22, 2011, 21:47:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

wiemelen

Net samen met mijn vrouw geexperimenteerd of we nu de Focal 826W op zijn spikes zouden laten rusten of op de hele voet. Het zullen dus de spikes worden 
Met spikes was het geluid net even meer aanwezig in de kamer. Beetje moeilijk om te verwoorden, maar mijn vrouw en ik hadden eigenlijk ongeveer net hetzelfde gehoord. Vooral bij de zang nummers viel het net iets meer op.

Maar nu vroeg ik me af was jullie gebruiken om onder de spikes te plaatsen?
Voornamelijk dan om krassen op de vloer te vermijden.
In de hifi winkel hadden ze gezegd dat je er muntjes voor kan gebruiken.
Bij hifi supply hebben ze ook van die leuke onderzetters met vilt eronder .
http://www.hifisupply.nl/index.php?item=&action=page&group_id=10000061&lang=NL

Wat gebruiken jullie? Ergens positieve of negatieve ervaringen mee?
Alvast bedankt voor de input.

Kurt
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

WilliamB

Hallo Wiemelen

Er zijn in de handel ook onderlegschijven te koop speciaal voor spikes.
Kijk even op de site van speakerland Oss.
Daar zijn ze te koop voor 2,20 euro per stuk.

Ongetwijfeld verkopen ze deze elders ook.

Ervaring heb ik er niet mee.

Groet,William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

de onderlegschijven zijn alleen bedoeld om je vloer te beschermen

ik gebruik ze ook omdat ik een laminaat vloer heb ze zijn van nutters audio ,bij hobo gehaaald waren iets van 18 euro voor 8 stuks

je hebt ook nog hele mooie spikes van Soundcare  ,maar die zijn ronde de 50 euro voor 4 stuks

dat is een complete http://www.hobo.nl/default.aspx?page=product&id=5143&title=SuperSpike

Dennis E36

Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Janver

Ik heb ook soundcare superspikes. Ideaal om in je eentje de speakers te verplaatsen zonder de vloer eventueel te beschadigen.

Of het zoveel geld waard is, weet ik eigenlijk niet.
Hier kan uw reclame staan!

fred3543

ik heb gewoon meubelviltjes ( die je ook onder stoelpoten plakt) eraan geprikt - prima!
sr 6004 - bd 5004 - humaxhd5050c - panasonic Tx P42v20e - MA Silver RX6 - Klipsch surround+sub

Janver

Citaat van: fred3543 op februari 23, 2011, 13:08:19
ik heb gewoon meubelviltjes ( die je ook onder stoelpoten plakt) eraan geprikt - prima!

Aan de Spike?
Hier kan uw reclame staan!

wiemelen

Citeerik heb gewoon meubelviltjes ( die je ook onder stoelpoten plakt) eraan geprikt - prima!

Dit had mijn vrouw ook al voorgesteld, maar met een gewicht van 25 kg en behoorlijk scherpe spikes vrees ik toch dat je erg dikke vilt moet gebruiken om te voorkomen dat de spikes er niet langzaam doorzakken.
En dat heeft volgens mij ook invloed op de stabiliteit van de luidspreker.
Eentje staat namelijk vlak langs een doorgang, dus dan heb ik liever dat alles behoorlijk stabiel staat.

Ik was zelf nog even verder gaan zoeken voor recencies en commentaren van de ViaBlue onderleggers.
Lijken me wel interessant tegen een schappelijke prijs.
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

Jeroen

#8
Ik weet wel wat iets. Let op: men neemt uit zijn portemonnee een paar stuivers (8 om precies te zijn dat is 4 per luidspreker)  men klemt deze in bankschroef en boort met een verzinkboor een gaatje in de stuiver (niet door de stuiver heen) en voila klaar is de onderzetter. Kosten 0,40 euro cent en als je toch vilt wilt gebruiken dan leg je de stuiver op het vilt.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

JohnWx

Citaat van: Jeroen op februari 23, 2011, 16:32:19
Ik weet wel wat iets. Let op: men neemt uit zijn portemonnee een paar stuivers (8 om precies te zijn dat is 4 per luidspreker)  men klemt deze in bankschroef en boort met een verzinkboor een gaatje in de stuiver (niet door de stuiver heen) en voila klaar is de onderzetter. Kosten 0,40 euro cent en als je toch vilt wilt gebruiken dan leg je de stuiver op het vilt.

Gr. Jeroen

Zou persoonlijk voor een kwartje gaan als je die nog kan vinden die is zilverkleurig


Of heel decadent 4 x een gouden tientje per speaker
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Janver

Citaat van: jwx op februari 23, 2011, 17:34:48
Zou persoonlijk voor een kwartje gaan als je die nog kan vinden die is zilverkleurig


Of heel decadent 4 x een gouden tientje per speaker

Echt goed voor het geluidskwaliteit zijn gewoon 24 karaats gouden onderzettertjes/munten.

hello
Hier kan uw reclame staan!

JohnWx

Citaat van: Janver op februari 23, 2011, 19:09:59
Echt goed voor het geluidskwaliteit zijn gewoon 24 karaats gouden onderzettertjes/munten.

hello

ik denk dat wij samen maar even om de tafel moeten gaan zitten en een business plan gaan maken (niet echt veel investering van de bank nodig volgens mij of het is om vanaf dag 1 in een dikke bak te rijden)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

MadVillain

Citaat van: Jeroen op februari 23, 2011, 16:32:19
Ik weet wel wat iets. Let op: men neemt uit zijn portemonnee een paar stuivers (8 om precies te zijn dat is 4 per luidspreker)  men klemt deze in bankschroef en boort met een verzinkboor een gaatje in de stuiver (niet door de stuiver heen) en voila klaar is de onderzetter. Kosten 0,40 euro cent en als je toch vilt wilt gebruiken dan leg je de stuiver op het vilt.

Gr. Jeroen

Zo had ik dat ook bij m'n vorige speakers  notworthy.


Het is niet te doen om mijn huidige speakers op spikes te zetten. >95kg :)

Okkie26

Waarom niet gewoon een vloertegel?

Deze dan met viltjes op je parket leggen...


wiemelen

ViaBlue's liggen er ondertussen al even onder en ik ben er best wel tevreden mee.
Klein en onzichtbaar ... zonder de mogelijkheid dat ze eventueel een bruin/groen kleurtje afgeven zoals bij eurocentjes zou kunnen.
Extra vloertegel zou ook kunnen, maar dat vond mijn vrouw niet onmiddellijk een mooie oplossing  :no:

Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels