Stroom "probleem"??

Gestart door Vlearmoes, februari 18, 2011, 19:55:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlearmoes

Het is avond en donker    zit aan de keuken tafel voor de laptop   en boven mij branden 2 grote lampen
deze lampen zijn gedimd    dus dimbaar op de plek van schakelaar in de muur.

Het valt me nu op dat de lampen steeds iets oplichten   net alsof ze dan ff meer stroom krijgen   :? :?
Spannings verschil ??

Ik ben naar de buren geweest en zij hadden dezelfde problemen   in de hele flat is dit aan de orde  violent1

Mijn vraag is;   heeft dit fenomeen invloed op de weergave van mijn set??
Is hier een stroom deskundige die me er iets meer van kan vertellen  ??

Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marantz 81

gebeurt wel eens vaker , kan meedere oorzaken hebben kan lokaal zijn omdat er in de buurt bijvoorbeeld een bedrijf zit die ineens heel veel vermogen van het net aftrekt waardoor je een lichte spanningsdip hebt

ofdat er ergens een centrale uitvalt , dat wordt wel heel snel opgevangen en start men bijvoorbeeld een standby centrale op of sommige centrale,s gaan meer leveren

hier zitten heel wat slimme koppen en veel instratructuur achter eerdat je je Spanning thuis hebt  byebye

Vlearmoes

Maar wil je daarmee zeggen dat ik eigenlijk een conditioner nodig heb ??
of heeft het geen gevolgen voor mijn set??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

lo

Conditioner is toch voor je haar?
Even serieus, of eea invloed op de prestaties van je apparatuur heeft weet ik niet. Ik denk dat die met geringe spannings fluctuaties toch overweg kunnen (spannings stabilisator?)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Vlearmoes

Phfff gelukkig   dacht al dat er een gedwongen "üpgrade"  aan zat te komen  violent1
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

lo

Citaat van: Vlearmoes op februari 18, 2011, 20:20:27
Phfff gelukkig   dacht al dat er een gedwongen "üpgrade"  aan zat te komen  violent1

:schater:
Je zou bijna een excuus hebben gevonden. Hoor je trouwens iets in je weergave op het moment dat je een "lichtopbrengst" verschil waarneemt? Indien niet dan bevestigd dat mijn vermoeden. 8-)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

nee hoor is niks aan de hand  :-)

zo vaak gebeurt het ook niet , en er zitten ook een hoop knappe koppen achter om daar allemaal voor tezorgen maar dan blijf ik typen  :wink:

WilliamB

#7
Hou het in de gaten of dit vaker voorkomt.
Is het maar een lamp die knippert, of gebeurt dit in je gehele huis.
Het kan inderdaad zijn dat ze buiten iets omgeschakeld hebben.
een grote storing kan ook even een dip veroorzaken in het net.

Is het zeker dat de buren er ook last van hebben ?

Als jij alleen dit probleem hebt, kijk dan even in de meterkast wat voor een aansluiting je hebt.
Is het een een-fase aansluiting of een drie-fase aansluiting?

Bij een drie-fase aansluiting kan je een losse nul hebben en bestaat er een kans dat er 380V op je WCD staat.
Je moet in dat geval je energiebedrijf bellen,weet niet als ze langs komen of dit kosteloos is.
Advies kan je alltijd vragen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Vlearmoes

Citaat van: wbrands op februari 18, 2011, 23:21:08
Hou het in de gaten of dit vaker voorkomt.
Is het maar een lamp die knippert, of gebeurt dit in je gehele huis.

Is het zeker dat de buren er ook last van hebben ?

Als jij alleen dit probleem hebt, kijk dan even in de meterkast wat voor een aansluiting je hebt.
Is het een een-fase aansluiting of een drie-fase aansluiting?

Bij een drie-fase aansluiting kan je een losse nul hebben en bestaat er een kans dat er 380V op je WCD staat.
Is dat het geval dan dien je je energiebedrijf te bellen.

Ondertussen iets verder geinformeerd;
Ik woon in een boerendorp  en het fenomeen doet zich vooral voor richting melk tijd
dan worden alle melkmaschienes koelingen enz opgestart   en dit zorgt voor dippen in de stroom  :|
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

JohnWx

Citaat van: Vlearmoes op februari 18, 2011, 23:32:37
Ondertussen iets verder geinformeerd;
Ik woon in een boerendorp  en het fenomeen doet zich vooral voor richting melk tijd
dan worden alle melkmaschienes koelingen enz opgestart   en dit zorgt voor dippen in de stroom  :|

moet jezelf dan niet melken  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Vlearmoes

Wat dacht je dan.... wat ik hier op het forum aan het doen ben??    clown1
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

WilliamB

Ik zou toch even contact opnemen met je netwerkbedrijf.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Barrett

Of even luisteren naar het zwarte kastje onder de meter, misschien hoor je daar wat knetteren :evil:

geintje........

zoals je zei.....de buren hadden er ook last van.
Als je in een dorpje woont of buitenaf is de kans groter dat er af en toe wat licht knippert.
Hogere impedanties bij oudere netwerken (gplk-kabels) heb je al sneller last van een zwakkere netspanningen....blablah.........deze zijn dan gevoeliger voor invloeden van buitenaf.
Nu kom je automatisch op het punt waar al vaker over gediscuseerd word........dure netkabels.......stekkerblokken, enz,enz.

ik zou zeggen, als het niet goed is dat het licht knippert.......moet je dat kunnen horen :-D


lo

Knipperde het bij jou ook........ ik weet het allemaal niet meer........ zoveel info om te onthouden......... HLP :schater:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Bij ons komen regelmatig klachten binnen over knippert licht,soms terecht soms onterecht.
ik werk zelf bij een netwerkbedrijf.
GPLK kabels of AL kabels,In sommige gevallen kan het LS-net omgeschakeld worden.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3