Ps3 in combinatie met stereo versterker?

Gestart door OnkyoTrucker, februari 15, 2011, 21:18:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

OnkyoTrucker

Het onderwerp zegt het al een beetje. Ik overweeg serieuz om de hele handel te verkopen en voor stereo te gaan. Maar nu gebruik ik mijn ps3 als blu-ray speler en ik stream ook muziek met de ps3. Hoe kan ik dan het geluid van de ps3 naar de PM krijgen?

Ik zie als enige mogenlijkheid de ps3 met hdmi naar de tv en dan met rca naar de PM. Alleen dat lijkt me zo omslachtig.

Wie heeft er een antwoord op deze vraag.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

JohnWx

#1
Via AV multi en dan alleen rood en wit op de versterker maar of het allemaal top zal zijn ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

als je beetje goeie stereo kwaliteit wil zou ik er een DAC tussen hangen  :wink:

tussen PS3 en versterker  byebye

OnkyoTrucker

Citaat van: Marantz 81 op februari 15, 2011, 21:26:41
als je beetje goeie stereo kwaliteit wil zou ik er een DAC tussen hangen  :wink:

tussen PS3 en versterker  byebye

En wat houdt een DAC precies in en wat zou eventueel een goede zijn?
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

JohnWx

#5
Citaat van: truckerwilco op februari 15, 2011, 21:39:32
En wat houdt een DAC precies in en wat zou eventueel een goede zijn?

zet het digitale signaal over in een analoog signaal



je kan 2de hands kijken staan een paar mooie op MP
of probeer het eerst met een kabel straks vind je het helemaal goed zo
probeer het eerst op de receiver die jehebt en vergelijk het signaal tussen hdmi en analoog via de ps3
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

WimPeu

Ik zou persoonlijk geen PS3 voor stereo gaan gebruiken. Puur vanwege de altijd aanwezige fan. Bij films en games vindt ik dat geen probleem maar als je s'avonds rustig een CDtje speelt op zacht volume dan is het al snel irritant. Als je altijd gas geeft op standje 10 is het uiteraard ook geen probleem.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

V-DAC van musical fidelity schijnt wel een goeie dac te zijn veel positiefs over gelezen

maar persoonlijk zou ik ook voor echt een losse cd speler gaan zeker als je muziek belangrijk vindt

weet niet wat je budget is en of je voor de range of premium serie wilt gaan ,maar de SA8003 is nu voor een goede prijs te koop  :wink: dan heb je een hele mooie SACD speler  byebye

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op februari 15, 2011, 22:04:08
V-DAC van musical fidelity schijnt wel een goeie dac te zijn veel positiefs over gelezen

maar persoonlijk zou ik ook voor echt een losse cd speler gaan zeker als je muziek belangrijk vindt

weet niet wat je budget is en of je voor de range of premium serie wilt gaan ,maar de SA8003 is nu voor een goede prijs te koop  :wink: dan heb je een hele mooie SACD speler  byebye

maar volgens mij omdat hij goedkoop is t.o.v andere
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: WimPeu op februari 15, 2011, 21:58:20
Ik zou persoonlijk geen PS3 voor stereo gaan gebruiken. Puur vanwege de altijd aanwezige fan. Bij films en games vindt ik dat geen probleem maar als je s'avonds rustig een CDtje speelt op zacht volume dan is het al snel irritant. Als je altijd gas geeft op standje 10 is het uiteraard ook geen probleem.

al neem je maar een mooie CD42 52 62 72 van het huismerk zit je al goed
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

met goedkoop tegenover andere bedoel je de DAC ?

Ja dat kan ook maar moet je wel mooi vinden de oudere serie,s , je kan 2de hands voor weinig geld een hele goede cd speler kopen  :yes:


of bijvoorbeeld een CD5001 zoeken en daar een goeie DAC achter hangen ,kun je de DAC ook gebruiken voor de PS3  ,en heb je voor films en muziek een goed geluid  HB

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op februari 15, 2011, 22:23:01
met goedkoop tegenover andere bedoel je de DAC ?

Ja dat kan ook maar moet je wel mooi vinden de oudere serie,s , je kan 2de hands voor weinig geld een hele goede cd speler kopen  :yes:


of bijvoorbeeld een CD5001 zoeken en daar een goeie DAC achter hangen ,kun je de DAC ook gebruiken voor de PS3  ,en heb je voor films en muziek een goed geluid  HB

bedoel dat hij erg goed is maar zeker voor het geld
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81


OnkyoTrucker

Citaat van: jwx op februari 15, 2011, 22:08:32
al neem je maar een mooie CD42 52 62 72 van het huismerk zit je al goed

Even voor de duidelijkheid. Ik heb al een losse cd speler. Ik heb de CD5004. Dus dat zit wel goed. Mij gaat het er voornamelijk om hoe je het geluid van de film zo goed mogenlijk naar een stereo versterker krijgt.

Bedankt voor alle snelle reacties.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3