BD5004 SR5004 TRue HD geen surround

Gestart door Maikjo, februari 09, 2011, 07:48:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Maikjo

Goedemorgen allemaal,

Ik heb een BD5004 met een SR5004 en wilde gisteren een BluRay kijken die True HD geluid bevat. Het beeld was prima, maar het geluid in de surround speakers was niet te horen. Dit is wel het geval bij DTS of Dolby Digital, dus de aansluitingen lijken me ok. Ik heb de front speakers gebi-ampt (Kef Cresta 10). In de handleiding vind ik vage zinnen als dat bij instellen via stereo de surround opties niet beschikbaar zijn. Ik had de setting op auto staan en kreeg in de display gewoon TrueHD te staan. Switchen naar Dolby Digital leverde wel surround geluid op. Iemand enig idee welke instelling ik moet aanpassen? Alles is verbonden via HDMI kabels.

Alvast dank!

Maikel

Stadium III

Als je dolby treu HD doorkrijgt en je hebt bij een reciever test tone wel geluid in de rears dan zit het in de mix van de HD track
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

gerrit_smit

Wel vreemd ja. Heb je ook een andere disc geprobeerd? Of de Player en Receiver volledig uit zetten ( uit stopkontakt ) en weer aan?
Op mijn SR5005 krijg ik af en toe hele kleine foutjes ( software related ), zoals bijvoorbeeld het digitale signaal via HDMI niet oppikken als ik een oude DVD player met HDMI gebruik. Of bij CHLVL speaker laten zien die 'off' staan. Verder werkt ie perfect.

Maikjo

Dank voor de reacties. Gezien het  kleine aantal reacties vs het aantal keren dat het gelezen is zijn er niet veel mensen die echt een fout zien denk ik. Ik ga de boel idd maar s unpluggen en een andere blu ray proberen. Hopelijk helpt dat.

Maikjo

Ik heb inmiddels een andere schijf geprobeerd en deze gaf in de surround speakers een heel zacht geluid. Niet te vergelijken met de Dolby Digital variant, die veel luider is. Moet ik dit apart instellen voor TrueHD geluid? iemand enig idee of dat zo is en waar ik dat kan doen? Ik kan het niet vinden in de menus