Luidsprekers Aarden

Gestart door Dennis E36, februari 09, 2011, 00:04:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Dennis E36

De duurdere Prestige serie, de nieuwe Definition lijn van Tannoy en wellicht nog
vele andere series hebben een 5e aansluitterminal. Deze wordt gebruikt voor de aardekabel.
Iedere korf is dus geaard. Ik zit er aan te denken om dit ook met mijn Saturn luidsprekers te gaan
doen.

Iemand ervaring met het aarden van luidsprekers? Er zijn maar weinig merken die dit doen....

Wat vind men? Onzin of Logisch?
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

renes59

Aarden doe je voor de veiligheid, verder nergens om. Lijkt mij niet dat luidsprekers een gevaar vormen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

Ik kan geen reden bedenken om luidsprekers te aarden ,maar ik heb zoiets dergelijks wel eens vaker gezien dus ik ben eigenlijk wel benieuwd waar dit goed voor is .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Dennis E36

#3
Citaat van: Marco op februari 09, 2011, 00:20:14
Ik kan geen reden bedenken om luidsprekers te aarden ,maar ik heb zoiets dergelijks wel eens vaker gezien dus ik ben eigenlijk wel benieuwd waar dit goed voor is .

stupid :yes:

Het zijn ook geen goedkope jongens waar Tannoy dit op gebruikt.
Mooie uitspraak uit de Music Emotion van deze maand:
"Duur is niet altijd goed, maar goed is wel vaak duur"
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

TurboMarco

Het geval is dat ik nog een Celestion speaker heb liggen waar ook een aarde draad aan vast zit,deze komt uit een Marshall combo .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

#5
Marshall combo doet mij denken aan gitaarversterkers, klopt dat? 
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

Klopt ,mn zoon speelt overigs gitaar  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

Er zijn wel gitaristen die onder stroom komen te staan vanwege een defect / vocht, misschien heeft die aarde aansluiting op die speaker daar mee te maken.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

RP

Citaat van: renes59 op februari 09, 2011, 10:03:24
Er zijn wel gitaristen die onder stroom komen te staan vanwege een defect / vocht, misschien heeft die aarde aansluiting op die speaker daar mee te maken.
Dat is heel goed mogelijk als je een gitaarversterker op een niet geaarde aansluiting aansluit.maar vaak wordt een snoerloos systeem gebruikt waarbij de gitaar een draadloos signaal doorstuurt naar de versterker.
Maar meestal wordt dit systeem met optredens gebruikt.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op februari 09, 2011, 10:03:24
Er zijn wel gitaristen die onder stroom komen te staan vanwege een defect / vocht, misschien heeft die aarde aansluiting op die speaker daar mee te maken.
In dat verband heb ik nog een sterk en waargebeurd verhaal.
Ik heb eens meegemaakt dat iemand terwijl hij een gitaar om had de koelkast opende om een pilsje te pakken. Op het moment dat hij de koelkast aanraakte kreeg hij een schok. en dat kwam niet omdat het bier op was.

Diezelfde kerel heeft het eens gepresteerd om bij het vervangen van een snaar, die precies in het stopcontact te laten belanden. Sommige mensen trekken het ongeluk en elektriciteit gewoon aan.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

renes59

#10
Citaat van: RP op februari 09, 2011, 11:34:01
Dat is heel goed mogelijk als je een gitaarversterker op een niet geaarde aansluiting aansluit.maar vaak wordt een snoerloos systeem gebruikt waarbij de gitaar een draadloos signaal doorstuurt naar de versterker.
Maar meestal wordt dit systeem met optredens gebruikt.
Tegenwoordig wel, maar in vervlogen tijden ( niet al te vervlogen) zaten er lange snoeren aan. Misschien niet zo'n heel goed voorbeeld, heel oud, maar hier zijn ze goed te zien. Er waren toen volgens mij al Marshall versterkers.

http://www.youtube.com/watch?v=GGHYC_7SMDE
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

RP

Citaat van: f.luisteraar op februari 09, 2011, 11:56:54
In dat verband heb ik nog een sterk en waargebeurd verhaal.
Ik heb eens meegemaakt dat iemand terwijl hij een gitaar om had de koelkast opende om een pilsje te pakken. Op het moment dat hij de koelkast aanraakte kreeg hij een schok. en dat kwam niet omdat het bier op was.

Diezelfde kerel heeft het eens gepresteerd om bij het vervangen van een snaar, die precies in het stopcontact te laten belanden. Sommige mensen trekken het ongeluk en elektriciteit gewoon aan.
Vooral met die akoestische gitaren is bij dat soort akties uitkijken geblazen1      nonono      :schater:
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

RP

Citaat van: renes59 op februari 09, 2011, 12:35:49
Tegenwoordig wel, maar in vervlogen tijden ( niet al te vervlogen) zaten er lange snoeren aan. Misschien niet zo'n heel goed voorbeeld, heel oud, maar hier zijn ze goed te zien. Er waren toen volgens mij al Marshall versterkers.

http://www.youtube.com/watch?v=GGHYC_7SMDE

Het verwomderdt me dat enkele bandleden van de Who nog in leven zijn!    clown1
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries