van den Hul luidspreker-kabel advies nodig

Gestart door Radiant, februari 08, 2011, 18:00:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Radiant

Hallo allemaal,

Een vraagje :

Ik heb nu de "van den Hul Twin" luidspreker kabel. ( Zuurstof arm (OFC) koper met een diameter van 2,08 mm ). Nu wil ik misschien overstappen naar de "van den Hul CS122. ( Matched Crystal OFC Koper met een diamter van 3,31 mm ). of de "van den Hul D-352" ( verzilverd OFC koper , diameter 5,26 mm )

Is dit echt een verbetering ?!

JohnWx

Citaat van: Radiant op februari 08, 2011, 18:00:55
Hallo allemaal,

Een vraagje :

Ik heb nu de "van den Hul Twin" luidspreker kabel. ( Zuurstof arm (OFC) koper met een diameter van 2,08 mm ). Nu wil ik misschien overstappen naar de "van den Hul CS122. ( Matched Crystal OFC Koper met een diamter van 3,31 mm ). of de "van den Hul D-352" ( verzilverd OFC koper , diameter 5,26 mm )

Is dit echt een verbetering ?!

Persoonlijk denk ik van niet

Maar als je kan vergelijken ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Perfect_audio

Citaat van: Radiant op februari 08, 2011, 18:00:55
Ik heb nu de "van den Hul Twin" luidspreker kabel. ( Zuurstof arm (OFC) koper met een diameter van 2,08 mm ). Nu wil ik misschien overstappen naar de "van den Hul CS122. ( Matched Crystal OFC Koper met een diamter van 3,31 mm ). of de "van den Hul D-352" ( verzilverd OFC koper , diameter 5,26 mm )

Is dit echt een verbetering ?!

Zoals de vorige schrijver al zei "wat wil je verbeteren"?
Technisch en wetenschappelijk gezien leveren de beoogde kabels geen enkel verschil.
Het enige verschil is voor vdH. Die lacht zich te barsten van de inkomsten uit de onzekerheid (en onwetendheid) van zijn klanten!
Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Radiant

Wat ik wil verbeteren ?!

Nou, ik was benieuwd of één van die twee kabels een mooier geluid uit de luidsprekers zou laten komen. Maar zoals ik hier de reactie's lees zal dat wel niet. :) Dank voor de reply's igg.

Mexicaanse Hond

#5
Begrijp me niet verkeerd, hoor. Ik vind dat er hoorbare verschillen zijn tussen interlinks en ls-kabels.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

#6
Citaat van: Perfect_audio op februari 08, 2011, 19:26:22
Zoals de vorige schrijver al zei "wat wil je verbeteren"?
Technisch en wetenschappelijk gezien leveren de beoogde kabels geen enkel verschil.
Het enige verschil is voor vdH. Die lacht zich te barsten van de inkomsten uit de onzekerheid (en onwetendheid) van zijn klanten!
Ron

Dat kan ik dan ook zeggen van Perfect Audio dat doe je ook niet om de mensheid een gunst te verlenen ook om de beurs te spekken 


Erg goedkope opmerking



En het bevat een fout meettechnisch is er wel degelijk verschil tussen de diameter en de gebruikte materialen


En verschil tussen koper en zilver is wel te horen en te meten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Dennis E36

Citaat van: jwx op februari 08, 2011, 21:01:24
Dat kan ik dan ook zeggen van Perfect Audio dat doe je ook niet om de mensheid een gunst te verlenen ook om de beurs te spekken 


Erg goedkope opmerking



En het bevat een fout meettechnisch is er wel degelijk verschil tussen de diameter en de gebruikte materialen


En verschil tussen koper en zilver is wel te horen en te meten

Ach.....tussen cdspelers en versterkers hoor de ook geen verschillen.
De ene geeft het signaal door aan de ander en die versterkt.....that's it
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

JohnWx

Citaat van: Dennis E36 op februari 09, 2011, 00:13:24
Ach.....tussen cdspelers en versterkers hoor de ook geen verschillen.
De ene geeft het signaal door aan de ander en die versterkt.....that's it

tis wel meetbaar  :yes: en hoorbaar bij zilver of koper maar of het beter word  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thuisbios

licht ook aan het vermogen dat je speeld.
silver voor hoge tonen
en koper voor laag.

ik vraag me eerder af wwarom speakerkakel niet afgeschermt is.

Marantz 81

jawel hoor de vdh Thea track ( CS122 ) die ik heb heeft eerst een afscherming van Koolstof en Huliflex nog eromheen

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op april 14, 2011, 23:10:36
jawel hoor de vdh Thea track ( CS122 ) die ik heb heeft eerst een afscherming van Koolstof en Huliflex nog eromheen

jij hebt ook altijd geluk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Perfect_audio

Citaat van: Marantz 81 op april 14, 2011, 23:10:36
jawel hoor de vdh Thea track ( CS122 ) die ik heb heeft eerst een afscherming van Koolstof en Huliflex nog eromheen
En ligt die kabel ook ook op tropisch hardhouten steunen (met de nerf in langsrichting) of op dubbelgebakken porcelijnen piramides?

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Vlearmoes

#13
Citaat van: Perfect_audio op april 15, 2011, 09:12:46
En ligt die kabel ook ook op tropisch hardhouten steunen (met de nerf in langsrichting) of op dubbelgebakken porcelijnen piramides?

Ron

:schater: :schater: :schater: notworthy



ps ik heb nog 1 lengte theatrack liggen van goed 2m   dit is dan 2x2m cs122
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marantz 81