Geluid valt weg NR 1501

Gestart door shampoo, februari 07, 2011, 20:15:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

shampoo

Mijn xbox 360 is aangesloten op de game ingang van mijn Marantz nr 1501. Ik speel daar dvd's mee af voor de kleine byebye. Alleen valt soms het geluid weg. De enige netste oplossing is de marantz een keer in de standby gooien en weer aan. (of switchen van ingang, maar dan gaat de xbox naar zijn home-screen.. dus einde dvd) Soms is het te reproduceren na een pauze knop gevolgd door play of als een dvd is afgelopen. Eerste hit in www.google.nl doet vermoeden dat het vaker voorkomt.

Dit gebeurt ook met mijn AC RYAN PLAYON HD mini 2. Deze heb ik aangesloten op blu-ray. Ik keek een remuxed bluray met 6ch hd geluid. Zelfde klachten. Maar ook dezelfde reproductie. En het is niet steeds op hetzelfde stukje film ofzo. Echt random.

En dan heb ik nog 1 irritant dingetje. Als ik mijn Playon! HD mini 2 opstart heb ik nog beeld bij het "booten" van de Playon. Hij laat dan even het logo zien in 576P. Dan komt hij in het menu welke op 1080p @ 50 hz is ingesteld. Maar dat beeld laat mijn Marantz niet zien, het beeld blijft zwart! Alleen als ik even naar bijv. GAME switch en weer terug heb ik beeld. Als ik de Playon rechtstreeks op de tv aansluit wordt de resolutieverandering wel herkend.

Als iemand voor deze 2 dingen tips heeft heb ik hopelijk nog veel plezier van mijn Marantz. Heb hem net een maandje. pompom

Stadium III

Ik zou hem eens terug brengen voor reparatie
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

sattie

Welk merk tv/lcd hangt erop ?

shampoo

#3
Citaat van: sattie op februari 08, 2011, 20:30:33
Welk merk tv/lcd hangt erop ?
Panasonic TX P42G10E. Heb wel voor output hdmi geluid UIT ingesteld op de Marantz.

De xbox doet het trouwens geeft nu standaard geen geluid als ik hem aanzet. Ik zal nóg eens knoeien met de volgorde waarmee ik het spul aanzet (Logitech Harmony) (of een delay inbouwen)

Nu: Eerst xbox, tv, dan Marantz. Ik moet hiermee bijna standaard eerst de marantz aan en uitzetten voor geluid.

//edit. Volgorde maakt niet uit. Ook niet of je de Marantz uit standby haalt of compleet uit de uitstand. (voor de eerste keer van het opstarten van de  "harmony activiteit". Zal het eens voorleggen aan de winkel inderdaad.

shampoo

Ben teruggeweest bij de winkel voor de problemen. Beide zijn te herleiden tot handshake problemen. Dus de handshake tussen ac ryan en de marantz en de handshake tussen de xbox en de marantz. Kortom er gaat niets aan gebeuren. Wat is jullie reactie/ervaring?

still life

mss kun je als alternatief van hdmi (handshakes)
beeld via component & geluid optisch/coax eens proberen?
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

shampoo

Citaat van: still life op februari 11, 2011, 12:40:10
mss kun je als alternatief van hdmi (handshakes)
beeld via component & geluid optisch/coax eens proberen?

Dat werkt wel. Bedankt voor het meedenken, maar wat bewijst het?

Marvin

Dat er aardig bezuinigd is op de hmdi sectie van de nr1501.

Probeer zo veel mogelijk te rommelen met instellingen aangaande hdmi, in elk apparaat eens kijken wat de opties zijn. Dit is een zwaar irritant probleem waar je met een beetje pech niet vanaf komt.
Je zou andere kabels kunnen proberen, hoeven geen super dure te zijn.
Misschien dat er een hele goedkope kabel tussen zit die alle data niet aan kan, maar die kans schat ik klein in.
Heel vervelend en van afstand amper hulp bij te bieden.
Alle kabels zitten er wel goed in? (stomme vraag, maar gebeurd vaak genoeg).  :-)

Remco

Volgens mij loop ik tegen hetzelfde probleem aan met mijn NR1501...

Ik heb het bij het kijken van een blu-ray! SOMS als ik de UD5005 op pauze zet, dan weer verder wil spelen is het geluid 'verdwenen' ....ik zie dan in de display van de NR1501 ook geen (true)dolby logo meer, of in het geval van DTS géén dts logo. Ik dacht even dat het aan de UD lag, maar zo te lezen dus niet?! Vind het erg irritant!

Mijn UD zit (ook) via HDMI aan de NR, zoals het hoort volgens mij (zie ook keurig het blauwe HDMI lampje)... ik weet even niet welke instelling ik zou moeten veranderen?! Bij de film 'Traffic' heb ik überhaupt geen geluid, krijg het ook niet voor elkaar... die is overigens DTS.

@Marvin, ik heb al met kabels getest. Geen verschil (helaas).

NR1501N (Klipsch HDT300) / UD5005N

shampoo

Ik heb nu een Marantz NR 1602 en ik heb GEEN problemen meer. DTS-HD sporen worden netjes afgespeeld (had ik ook problemen mee)  en het beeld blijft bij het inschakelen van aangesloten apparatuur.

fyi NR1501 is naar Audioservice geweest voor nieuwe firmware, maar zonder resultaat.

Wou dit toch even melden...

sattie

Een NR1602 is een heel ander apparaat als de NR1501, dus dat kunt je niet echt vergelijken.
Maar heeft de dealer het opgelost waar je de NR1501 ook hebt gekocht, of hoe is het nu gegaan ?
Want de dealer waar je een product koopt is je eerste aanspreek punt voor dit soort zaken, ook al is het een internet dealer.


shampoo

@Sattie. Het is een lang verhaal en nog wat getest met een werkende Onkyo ertussen maar uiteindelijk is er contact geweest tussen ElectroWorld  notworthy en Marantz  notworthy waarbij Marantz de NR-1602 aanbood. Topservice dus. Ik besef dat ik hier veel geluk mee heb gehad en met het posten hiervan wil ik absoluut geen precedent scheppen. Ja, dit is een ander apparaat, maar wel de opvolger voor de NR1501 met nog een generatie ertussen. De problemen zijn nu echter wel verdwenen. hello Eindelijk genieten!!

@Remco. Jouw probleem met het DTS spoor is volgens mij als change opgenomen in de nieuwste firmware voor de NR-1501. Als je nog garantie hebt doen. Dat kan via je dealer doen bij Audioservice. Leg het probleem voor en laat het even navragen.