Help Turntable & SR6004

Gestart door CharlieG, februari 07, 2011, 11:05:31

Vorige topic - Volgende topic

CharlieG

Hallo iedereen,

Ik ben gisteren thuisgekomen met een oude JVC platenspeler (L-a55) en ik moest hem dan ook metteen uitproberen! Ik heb hem dan maar aangesolten aan de frontpannel (AUX analog) met de 2 RCA kabels (de aarding heb ik niet aangesloten mits dat dit niet voorzien is op de front pannel van de SR6004).

De platendraaier speelt af, maar de versterker (SR 6004) doet zijn werk niet: Er komt geen geluid uit de luidsprekers. Ik heb wat op internet zitten zoeken naar een mogelijke uitleg en vond het volgende: http://www.ehow.com/how_4489287_connect-turntable-receiver-phono-input.html

HLP :
Klopt het dat je een pre-amp nodig hebt indien je versterker niet over een PHONO-input beschikt (zoals de SR6004)?
Kan ik nog andere zaken uitproberen vooraleer ik op zoek ga naar een pre-amp?

Alvast bedankt voor jullie leerrijke reacties!
CharlieG

Mexicaanse Hond

Dat klopt inderdaad. Je zult er een phono-versterker tussen moeten plaatsen.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

CharlieG

95V4

Mijn SR 7000 is in aantocht om mijn eerste versterker en tuner te vervangen waar ik sinds '84 de eerste eigenaar van ben. :yes: Alleen mijn JVC QL-L2 platenspeler gebruik ik nog uit mijn oorspronkelijke set. Een direct-drive zonder aarde draad. Iemand ervaring met een goede pre-amp om tussen de platenspeler en SR7000 te plaatsen?

JohnWx

Citaat van: 95V4 op februari 18, 2011, 22:14:46
Mijn SR 7000 is in aantocht om mijn eerste versterker en tuner te vervangen waar ik sinds '84 de eerste eigenaar van ben. :yes: Alleen mijn JVC QL-L2 platenspeler gebruik ik nog uit mijn oorspronkelijke set. Een direct-drive zonder aarde draad. Iemand ervaring met een goede pre-amp om tussen de platenspeler en SR7000 te plaatsen?

wat is het budget ?

op ebay.co.uk heb je een kloon van een NAD PP incl. verzending voor 30euro
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

95V4

Dat budget ligt zo tussen de 30 en 60 €-tjes. Ik had bij Conrad een van omntronic gezien.

http://cms.omnitronic.de/index.php?option=com_article_view&article=10359820&wgtree=A7013000

In de commentaren komt ook 'de brom' aan bod, met gebalanceerde voeding als oplossing (daar gaat m'n budget :wink:)

Eens even de specs van de NAD checken. Dank voor de tip!

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

95V4

Op ebay van NAD een PP1 en PP2 voorversterker die vooralsnog binnen het budget zitten.

Die laatste suggeste vind ik de specs moeilijk te veriviëren - zou ik wat meet info over gaan proberen te zoeken. Maar ervaring leert dat ik liever met budget op zeker speel, dan erop beknibbel en achteraf een teleurstelling rijker ben.  :-) Ik zal eens kijken wat de pot schaft...

JohnWx

Citaat van: 95V4 op februari 18, 2011, 23:27:21
Op ebay van NAD een PP1 en PP2 voorversterker die vooralsnog binnen het budget zitten.

Die laatste suggeste vind ik de specs moeilijk te veriviëren - zou ik wat meet info over gaan proberen te zoeken. Maar ervaring leert dat ik liever met budget op zeker speel, dan erop beknibbel en achteraf een teleurstelling rijker ben.  :-) Ik zal eens kijken wat de pot schaft...

heb die van EBAY al meerdere malen gekocht en verkocht ook hier op het forum

specs zeggen werkelijk waar helemaal niets