Zo goed vind ik dat blue ray gebeuren nou ook weer niet .
Ik heb nu inmiddels een aantal bekende blue ray films gekocht waarvan de beeld kwaliteit mij nou niet echt kan bekoren .
Een positieve uitschieter is de blue ray versie van Avatar , die is ongekend scherp van beeld en geweldige kleuren .
De documentaire - Grand Canyon Adventure - op blue ray is ongekend goed van beeld kwaliteit .
Voor de rest van de blue ray films die ik heb ben ik nou niet bepaald onder de indruk .
En niet te vergeten , een goede blue ray speler doet een normale dvd upscalen naar 1080P .
Mijn Samsung speler doet ook aan upscalen naar 1080P .
Normale dvd's met een hoge beeld kwaliteit zoals KING KONG zien er daardoor ook al uit alsof het een blue ray versie betreft .
Vandaar dus dat je met een goede blue ray speler niet al te veel verschil zal kunnen waarnemen tussen een dvd/blue ray vergelijk van 1 en dezelfde film .
En de betere blue ray spelers van nu zijn meestal ook meteen geschikt voor 3D weergave , dat is dan mooi meegenomen als je ooit een 3D tv wilt aanschaffen .
Ik heb ook een aantal blue ray in 3D documentaires , en moet zeggen dat het wel erg mooi is om naar te kijken .
Groeten EDWIN B