NR1601 + TV zonder digitale audio output

Gestart door sanook, februari 04, 2011, 09:43:01

Vorige topic - Volgende topic

sanook

Ik heb onlangs een NR1601 aangeschaft (€ 449 !!) en dat bevalt prima. Echter heeft mijn TV geen digitale audio output (en al helemaal geen ARC via HDMI). Kan ik de ingangsbron TV ook instellen op een analoge ingang  ? Zo te zien kan TV alleen maar optisch of coax aan maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Cadfael

als je een audio out via coax hebt op de tv is dat ook al digitaal.
die sluit je aan op je digitale (coax) ingang van je versterker.

Zo heb ik de mijn tv ook aangesloten.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

sanook

Citaat van: Cadfael op februari 04, 2011, 10:19:22
als je een audio out via coax hebt op de tv is dat ook al digitaal.
die sluit je aan op je digitale (coax) ingang van je versterker.

Zo heb ik de mijn tv ook aangesloten.

Zoals gezegd heeft mijn TV geen digitale audio output, dus géén coax en géén optisch en géén ARC via HDMI.
(Het is een Panasonic 42PV60 plasma uit 2007, die bevalt nog zo goed dat die er zeker nog niet uit gaat...)

henkg

Citaat van: sanook op februari 04, 2011, 09:43:01....maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Misschien niet op jouw situatie van toepassing:
Ik heb al mijn bronnen (BR speler, ACRyan Playon, UPC HD mediabox, soms laptop) op de HDMI ingangen van mijn NR1501 aangesloten. De HDMI out ervan gaat naar de HDMI in van de TV. Mijn TV heeft weliswaar wél een digitale audio output, maar die gebruik ik niet.
(Voor even snel TV kijken: het analoge "antenne" signaal van de kabel gaat direct naar de TV antenne ingang. Geluid komt dan uiteraard alleen uit de TV speakers. De NR1501 blijft in deze situatie dan uit.)
Aan- en uitschakelen van de diverse apparaten wordt allemaal keurig verzorgd door mijn Harmony One.
SR-5006 | 4x BA-A25; 1x BA-225C | BK Gemini II

Cadfael

Citaat van: sanook op februari 04, 2011, 09:43:01
Zo te zien kan TV alleen maar optisch of coax aan maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Dan werd ik even op het verkeerde spoor gezet door bovenstaande ;)

heeft je versterker geen optische ingang? anders zou ik die gebruiken als je het tvgeluid over je versterker wilt horen.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

sanook

Ok, dat stukje was misschien niet helemaal duidelijk, met 'Zo te zien kan TV alleen maar optisch of coax aan' bedoel ik dus de TV-functie van de NR1601 waar hij automatisch op springt als je een HDMI bron afsluit. De NR1601 wil (voor zover ik weet) dus perse een digitale bron voor TV-geluid.