Hallo!
Ik ben nieuw op dit forum maar wel sinds 1999 een gebruiker van de Marantz SR870
Kwam dit forum tegen in tijdens mijn zoektocht naar een mogelijk probleem/foute instelling van mijn UD5005, TV of wat anders...direct antwoord niet kunnen vinden maar nu wel, as we speak, de TV en UD5005 aan het updaten via internet.
Om een lang verhaal kort te maken:
Heb nu een mooi goed geisoleerde woning waarin nieuwe Marantz apparatuur het geluid zal gaan verzorgen
Heb de UD5005 inmiddels een weekje en heb deze via HDMI aangesloten op m'n Sony 52HX900.
Beeld is prachtig, zeker nu ik de instellingen op RGB heb gezet!
Qua geluid is het niet "je-van-het" want de SR870 is vanuit de TV via de TV-out met (2-stekkertjes) verbonden. In principe is het dus analoog stereo wat ik kan horen....
Het is te overbruggen want de bestelde SR7005 komt over enkele weekjes of eerder.
Nu viel het mij tijdens het kijken van Predators en Wall-E blu-rays op dat soms ( 1x per 20-27? min) het geluid gedurende 1 seconde wegvalt of er een lichte "tik" te horen is.
-Ik neem aan dat dit niet normaal is voor Blu-ray? Niet zoiets als layer-change vertraging zoals bij DVD?
-Kan dit komen doordat het geluid via HDMI (Bitstream of PCM als instelling, beide getest) naar de Sony TV gaat en dit analoog naar de SR870 (Die ook op stereo staat) gaat?
-Belangrijker nog: Als ik over een tijdje alles met HMDI via de SR7005 aanstuur (HDMI 1 heeft ARC) zullen dit soort issues/irritaties niet meer voor kunnen komen?
Alvast bedankt voor jullie tips en ervaringen!
Groeten!