Allereerst bij voorbaat dank voor het meedenken; dit is mijn eerste post en wellicht stel ik mezelf binnenkort nog even verder voor, wel zo beleefd.
Mijn CD16D heeft al een tijdje een "huilend" geluid bij sommige CD's (komt uit de speler, niet uit de speakers) maar nu wordt het ernstiger; de speler slaat na tussen de 10 seconden en 1,5 minuut af. De remedie is om de lade open en dicht te doen, en weer op > te drukken. Meestal gaat het dan verder probleemloos, maar sinds vandaag moet die procedure soms eerst een paar keer herhaald worden.
Ik ben horlogemaker, en geen audio-reparateur - zie het niet zo heel erg zitten zelf aan de slag te gaan tenzij het echt straightforward is. Heb al een eerste quote voor reparatie binnen van 70 a 80 euro. Ik heb de speler een paar keer van binnen gezien (meteen even voorzichtig de lens gereinigd) en weet dat er een soort "floating" puck in zit die op de CD vastzit tijdens het spelen. Heeft het wellicht iets met een onbalans daarin te maken, of is het eerder een (snaar-) aandrijvingsprobleem?
Ik ben de tweede eigenaar en de eerste 4 a 5 jaar zijn een zwart gat, helaas. Al snel (zo'n 8 jaar terug) kwam er een probleem met de lade; dat is voor 99% opgelost - treedt nog sporadisch op. Na een tik tegen de lade reageert deze dan weer, soms gaat-ie aanvankelijk niet open.
Alle reacties welkom! Wat ik zo lees her en der (en ook hier) is dat de CD14 nog steeds hoog aangeslagen wordt, en ik laat het wilde plan om een Rega Saturn te kopen nog maar even varen. Dan kan ik tenminste ook gewoon weer op vakantie straks.