sr 14

Gestart door Wilfried, januari 29, 2011, 21:14:25

Vorige topic - Volgende topic

Wilfried

Hallo,

Ik ben sind vandaag nieuw op dit forum en heb al gelijk een vraag.
In 2000 kocht ik mijn eerste Marantz versterker de sr14, na een paar jaar bleek hij voor mijn speakers die ik toen had gekocht niet sterk genoeg ( bij hogere belasting slipte hij dicht ).
Ik ben vanaf toen de sr 14 enkel als voorversterker gaan gebruiken voor stereo in combinatie met een Bryston 4b sst en dit werkte perfect.
Ondertussen ben ik over gestapt op twee mono blokken (7b sst) en de 4b gebruik ik voor de surround speakers.
Twee weken geleden is de sr14 voor de tweede keer gesneuveld ( weer een eindtrap ) ik denk dat na ruim tien jaar bijna dagelijks gebruik het tijd is geworden om hem op zolder te zetten.
Nu heb ik me tijdelijk  een  sr 6004 aangeschaft, en moet zeggen deze kun je in de verste verte niet vergelijken met de sr14, je mist detail, dynamiek en warmte.
Ik wil de sr 6004 voor beneden gebruiken enkel voor wat sfeer muziek en als we TV kijken, boven zijn we momenteel bezig om een AV ruimte te maken en hier wil ik een vervanger voor de SR14 gebruiken.
Is er iemand die de SR 14 heeft gehad en hiervoor een andere versterker heeft aangeschaft?
Ik zoek een vervanger die minsten net zo goed klinkt, hij hoeft in principe enkel als voorversterker te dienen
Van de Brystons ben ik tevreden.

Groeten,
Wilfried.

Stadium III

Se SR 14 is idd helemaal andere koek als de SR 6004

Ik zou eens gaan kijken naar een AV 8003 of 7005
Dit zijn alleen voor versterkers

Verder zul je de oude Marantz klank aleen terug krijgen als je de SR 14 laat maken want marantz is in hun geluid wel veranderd
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

drees62

Misschien de SR 9600? Komt nog wel eens 2e hands voorbij voor een leuk prijsje en schijnt topding te zijn.
Heeft zelfs al HDMI-aansluitingen.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

En de 9600 heeft nog de oude sound !

5.2.4

joep

Ben van een SR-14 overgestapt naar een PM-11S1 naar een SC-11S1 + SM-11S1. Dus een SC-11S1 op de 2 7b SST zal jou best kunnen bevallen als het om stereo gaat. Ik denk dat je dan met een paar goede luidsprekers een hele mooie set hebt. Naar AV luister ik niet meer daar mijn voorkeur naar stereo uitgaat. Wil je het niveau van bovenstaande stereo evenaren dan moet je maar eens kijken naar http://www.audiovideo2day.eu/nl/article/3075/  hetgeen je ook met SC-11S1 i.c.m. SM-11S1 zou moeten kunnen.

Mexicaanse Hond

Citaat van: Stadium III op januari 30, 2011, 11:22:36
En de 9600 heeft nog de oude sound !
Sorry voor off-topic, maar is dat dezelfde sound als mijn PM-80?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Stadium III

Iig niet het verfrissende nieuwe geluid wat er bij de .001 ingevoerd is
Dus ik kan bijna zeggen ja

5.2.4

Wilfried

Ik denk dat SC-11S1 eventueel een goede vervanger is voor stereo mits hij muzikaal hetzelfde klinkt als de SR14.
Bij mij in de buurt zit een Marantz dealer. Volgende week loop ik daar even binnen.
Is de voorversterker te combineren met bv een SR7005 zonder telkens je speaker kabels om te steken?
Ik wil natuurlijk wel van 5.1 weergave kunnen genieten, meestal is het stereo maar films of muziek dvd moet
ook kunnen.

Wilfried

Zoals ik al  :schater:zij ben ik afgelopen week naar een audiozaak in de buurt geweest.
Uit het gesprek blijkt dat de AV8003 een alternatief zou zijn, het probleem is natuurlijk
dat je het pas echt kunt beoordelen op je eigen installatie en omgeving.
Desalnietemin, zijn er mede forumers die goede of slechte ervaring hebben met de AV8003? :schater: