De bios is klaar, en het probleem van de galm is grotendeels opgelost.
Ik ervaarde de laatste dagen bij het beluisteren van muziek veel problemen. Erg veel galm, en de stemmen en instrumenten kwamen van alle kanten behalve waar ze moeten zijn. Was net of ik naar een slechte surround set luisterde.
Het vloerkleed wat ik laatst heb gekocht was een super upgrade, maar toch het geluid was niet optimaal. Zelf Riet ervaarde dat het geluid slecht was.
Gisterenavond de gehele avond aan het schuiven geweest met de LS`s en het tijdelijk aanbrengen van geluidsabsorptieplaten, maar het geluid bleef bagger.
Tot dat ik ontdekte dat het laag in het midden geheel was verdwenen. Ik heb toch mijn luidsprekers goed aangesloten ?
Dus niet. Mijn linkse AP was op de versterker verkeerd aangesloten, en bij het weer correct aansluiten was alles weer hoe het hoort.
Stemgeluid was weer in het midden, geen galm en een mooi laag. Ben dik tevreden al moet ik het geheel nog goed afstemmen, maar dat komt wel goed.
Morgen ga ik de 11.1 set met behulp van audyssey inregelen, en binnenkort komt Rob de boel verder afregelen.
Hier wat foto`s van de ht ruimte ( in het audiomeubel moet ik nog roosters maken )