Nu ik de Minix een aantal dagen het geprobeerd ben ik tot de conclusie gekomen.
Ik blijf mij verbazen over het beeld wat deze kleine netwerkspeler neerzet. Erg fijn om mijn eigen gemaakte films te kijken zonder dat deze gaat haperen in de panbewegingen.
Ook hoor ik geen verschil in geluid tussen mijn Touch en Minix,maar dat heeft denk ik veel te maken met mijn Musical Fidelity M1 DAC die de Flac's upsampeld naar 192kHz.
Toch moet ik een kanttekening plaatsen want de Minix kan geen Flac's weergeven die groter zijn dan 48 kHz. Is dit belangrijk, dan is de Nuc 2820 denk ik een betere keus omdat deze dat wel kan. Helaas heeft deze alleen USB uitgangen, wat een usb DAC noodzakelijk maakt. ( toch Roger ? )
De Minix oogt wat plastic aan, en is de optische uitgang niet van hoge meganische kwaliteit. De kabel zit wel vast met een klik, maar Is makelijk op-en-neer te bewegen.
Ook vindt ik het programma xbmc vrij complex en heeft het een aantal dagen geduurd voor dat ik het een beetje onder de knie had, maar dit heeft waarschijnlijk te maken met mijn beperkte kennis op dit gebied.
Maar gaat de Minix de Touch vervangen, dat heeft alles te maken het bedieningsgemak van de gezochte abb.
Er zijn voor mij twee opties namelijk; De Touch blijft, en gebruik de Minix alleen voor films ( moet deze dan wel elke keer loskoppelen, maar goed het zijn maar twee kabels ex voedingskabel )
Of ik verkoop de Touch en koop een tweede Minx. In de huiskamer als muziek en video streamer, en in de ht ruimte als video streamer.
Ik weet het nog niet.
Is het dan toch dan wel de goede keus ? jawel want het beeld van mijn eigen films is super, en dat was ook de hoofdreden dat ik een Speler in de huiskamer wilde hebben.