Ik heb me al jarenlang afgevraagd hoe Dynaudio`s 220 het zouden doen in mijn ruimte.
Natuurlijk was ik al bang dat deze het bas probleem nog meer zouden versterken, omdat deze nog krachtiger zijn dan mijn Phonar`s.
Maar luisteren is weten, en ik was blij dat ik deze even mocht lenen van Arjan.
Dus zaterdag even op en neer gereden, en natuurlijk bij terugkomst direct in mijn ht ruimte geplaatst.
De Dyn`s zijn even groot als mijn Phonar`s, maar dat is alleen met de kast want als je de frontjes eraf haalt dan zie je toch wel dat de drivers een stuk groter zijn.
Bij de eerste cd, was het al wouw, wat een kracht komt er uit deze vloerstaanders.
Vol laag, en ik merkte zelfs dat bij sommige cd`s mijn vloer mee begon te trillen.
Dyn`s een stuk naar voren gezet, meer ingedraaid, maar ik kwam al snel tot de conclusie dat dit toch veel van het goede was.
Ook is het zo, dat mijn ruimte het laag absorbeert, want ik weet dat deze erg laag kunnen, maar dat kwam toch niet tot uiting in mijn ruimte.
Conclusie: De Dyn`s zijn mooie en krachtige luidsprekers. Zeker met blaas en drums zijn ze helemaal in hun element.
Helaas was het toch iets te veel voor mij, en had dit eigenlijk ook wel een beetje verwacht.
Ik heb zelf even gekeken om deze niet in de huiskamer te plaatsen want dat is voor mij ook een wens, maar mijn interieur is zwart met grijs.
Arjan nog bedankt voor het uitlenen van je 220`s, en ik weet zeker dat deze binnenkort iemand blij zullen gaan maken.