Was inderdaad weer een geslaagde middag bij William.
Natuurlijk weer de brabantse gastvrijheid en ontvangen met een lekker bakkie koffie met een grote koek zoals wij dat hier noemen. Vervolgens van de vrouw des huizes nog een lekkere bonbon gevuld met advocaat...mmmmm...lekker was die (zo even de aanvulling gegeven op Joep's verhaal).
Daarna fluks naar de HT/stereo ruimte van William. Inmiddels al erg bekend voor mij natuurlijk maar toch een opvallende verandering, drie stoelen naast elkaar om ons met zijn drieën naast elkaar te kunnen "huisvesten". Mooi opgelost William!
Dan natuurlijk William's nieuwe pronkstuk, de PM11. Zoals Joep al aangaf een schitterende versterker qua looks en zeker ook qua prestaties. Snel luisteren dan maar en het eerste CD-tje verdwijnt in de SA15. Binnen de eerste 5 minuten, eigenlijk binnen de eerste tonen hoor ik het verschil met zijn voormalige versterker al. Helder en dynamisch, kracht en resolutie, veel meer controle in het laag, duidelijker stereo beeld zijn de termen waarmee ik eea wil duiden. Diverse nummers van diverse CD's komen ten tonele, het gevoel van verbetering tov de vorige situatie blijft aanwezig in mijn beeld. William heeft een wel overwogen keuze gemaakt en heeft met pijn in zijn hart zijn luxman verkocht en de PM 11 daarvoor in de plaats gezet. Een goede vervanging William! Daar hoef je geen spijt van te hebben. Natuurlijk hoor je ook de beperkingen in de ruimte zoals deze is, daar waar de bas een stuk dieper gaat krijg je ogenschijnlijk last van een staande golf, of zoals Joep het verwoordt "het gaat brommen". Ik denk niet dat je hier veel aan kunt doen. Ik heb nog een aantal kleine "testjes" gedaan door korter bij en verder weg van de speakers te gaan luisteren. Dan hoor je inderdaad dat "het brommen" minder wordt in kracht. Tsja, zoals inmiddels vaker blijkt zijn de ruimtes waarin we luistern en de akoestiek hiervan op enig moment de beperkende factor aan het worden. Ik heb hier in het verleden al wel eens meer met William over gesproken.
Daarna nog even de Three musketeers in 3D, zonder 3D bril, gekeken
... even uitleggen, William heeft twee 3D brillen en Joep had natuurlijk al snel de eerste bemachtigd en ik gunde de 2e graag aan Arjan. Dus bleven William en ik zonder brilletje over
. Iedere keer weer heel indrukwekkend de geluidsbeleving in die ruimte bij William en dat niet in de laatste plaats door zijn geweldige subwoofer... petje af voor dat ding.
Ik heb het weer als een zeer geslaagde M&G mogen ervaren met weer een meer dan sublieme verzorging.
Arjan en Joep bedankt voor het gezelschap en William en zijn vrouw bedankt voor de gastvrijheid en gezelligheid.