20 dagen zijn om, dus de phonar`s moeten blijven.... Maar dat is een bewuste keuze. Het laag probleem wat ik eerst nog had is bijna geheel verdwenen.
Mijn luidsprekers staan nu zeker 70 cm vanuit de achterwand, en 25 cm vanuit de zijwand. Daardoor is mijn laag nu veel strakker en meer in balans met het midden en hoog.
Ze krijgen nu veel meer lucht.
Natuurlijk is het laag bij sommige Cd's nog iets te dik, maar dat is acceptabel.
Alleen moet ik nog wat experimenteren met de opstelling van mijn stoelen. Mijn stoelen staan nu precies in een driehoek met de vloerstaanders. En omdat ik twee stoelen heb, zit ik niet precies in het midden. Hierdoor is mijn stereo niet optimaal.
De oplossing is, om mijn stoelen iets naar achter te zetten, maar kan komen ze weer te dicht tegen mijn achter luidsprekers.... Pffff compromis, compromis....
In November komt een inspectie/ testteam, namelijk Leo en Arjan luisteren, en ongetwijfeld hebben deze nog trucs en tips voor mij.
Ik ben ook erg benieuwd wat zij vinden tussen de klankkleur tussen mijn Lux en Marantz.