probleem digitaal aansluiten NR1501

Gestart door chan, januari 28, 2011, 21:31:08

Vorige topic - Volgende topic

chan

Hoi Allen,

Ik heb een marantz NR1501 gekocht. Ik wil mijn tv aansluiten op de marantz via optische kabel. Alleen als ik de kabel aansluit, dan gebeurt er niets.

Op een forum had ik gelezen dat ik de instellingen moet veranderen en dat heb ik gedaan. Aux2 heb ik ingesteld op DIG1 en de rest dan op automatisch.

Als ik dat doe, dan blijft bij Aux2 "digital" alleen maar knipperen. Ik begreep als "digital" niet knippert, vast blijft staan, dan werkt het wel goed.

Waarom blijft "digital" knipperen? En waarom doet hij het niet?

BvD

Chan

Remco

@Chan,

Heb je ook een HDMI kabel aangesloten? Ik heb de optische kabel van TV naar NR1501 en ik heb een HDMI kabel vanaf de TV op de DSS aansluiting (mag ook een andere zijn volgens mij). Dan de receiver op DSS zetten et voila... werkt als een tierelier! ;)

Succes!

NR1501N (Klipsch HDT300) / UD5005N

Stadium III

Als de aansluiting knippert dan zit het niet goed of je hebt er geen signiaal door
Ff goed instellen in de tv
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

chan

Bedankt voor de reacties. Ik heb inderdaad een hmdi aangesloten van receiver naar tv. Ik begrijp dan eigenlijk niet wat ik dan op de tv moet instellen.

de optische kabel geeft licht. Dus er gaat wat doorheen denk ik dan.

ik heb een sony bravia tv kdl-46nx700w. Maar ik ga de tv handleiding zoeken en kijken wat ik de tv moet doen.

Ik dacht dat het alleen kabeltjes aansluiten was en je hebt geluid.

Als er nog tips zijn voor de tv, dan hoor ik het graag.

Gr
Chan

Remco

Situatie bij mij:

Géén externe decoder/ontvanger;
Samsung TV met CI+ slot (digitaal Ziggo);

- Coax TV netkabel zit op de Samsung;
- HDMI kabel zit op HDMI/DVI aansluiting op de TV  & zit op DSS op de NR1501;
- Optische kabel zit op Optical IN op de NR1501 & zit op Optical OUT op de Samsung;
- Blu-Ray/DVD speler zit met een HDMI kabel op de NR1501 (BR aansluiting);
- XBox speler zit met een HDMI kabel op de NR1501 (GAME aansluiting);

Als ik TV wil kijken zet ik de NR1501 op DSS en de TV aan (bron: TV, maar dat is standaard het geval). Ik hoef dan verder niks te doen! Geluid loopt keurig naar de receiver. Ik kan eventueel op de TV nog de luidsprekers op extern zetten, maar dan kan ik op de TV geen geluid meer horen zonder de receiver aan te hebben.

Als ik DVD/Blu-Ray wil kijken zet ik de NR1501 op BR en kies op de TV voor 'source' (bron) HDMI (waar 'ie op zit1,2,3,...). Als ik de Xbox aanzet doe ik eigenlijk hetzelfde. Zet de NR1501 op GAME en kies op de TV voor 'source' (bron) HDMI (waar 'ie op zit1,2,3,...).

Eenvoudiger kan ik het helaas niet uitleggen.
Hier werkt het!  :yes:

Succes!

NR1501N (Klipsch HDT300) / UD5005N

Dominee

HLP

Ik heb ook een probleem met ongeveer hetzelfde, ik had het eerst zo zitten dat ik een hdmi kabel van de out op de in van de tv (Samsung LE32R82B) had aangesloten.
Totaal geen probleem, alleen moet je dan wel de NR1501 aan hebben staan.

Nu wil ik het anders aansluiten, zodat ik alleen m'n Humax iHDR-5050c en de tv aan hoef te hebben om tv te kijken.

Dus heb ik een hdmi kabel tussen de Humax hdmi out en de tv hdmi in 2 gedaan, en er zit nog een hdmi kabel tussen de NR1501 hdmi out en de tv hdmi in 1.
Omdat de PS3 ook op de NR1501 zit aangesloten(op de hdmi game ingang).

Nu heb ik om wel geluid af te kunnen spelen via de speakers, een optische kabel aangesloten tussen de Humax en de optische ingang 1 van de NR1501.

Nu heb ik bij DSS config, de volgende instellingen gedaan.
Name:DSS
Digital in: DIG-1
Audio mode: Digital (heb ook al op auto geprobeerd).
Auto Surround: Auto
Lip sync: 0 ms

Maar ondanks diverse pogingen blijf ik een gekraak houden over m'n speakers, hoor wel het geluid maar met een kraak er doorheen.

Wat gaat er fout, ik weet het niet meer!

Alvast bedankt voor de hulp!!

VincentW

Allen,

Ik heb een probleem met de aansluiting van mijn receiver Marantz 1501 met mijn TV Samsung UE40D6200.
De tv kabel (ziggo) heb ik in mijn samsung tv geplugd en die werk middels een cam-module. Nu wil ik het geluid van mijn TV digitaal via mijn receiver over de boxen afspelen.

Hoe kan ik dit doen?

Alvast bedankt!

Vlearmoes

Door een optisch kabeltje te maken van tv naar reciever

In beide menu`s moet je aangeven waar het geluid heen moet (tv) dan wel binnen komt (marantz)
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

VincentW

maar die optiesche kabel is toch voor beeld? en niet voor geluid?
Ik heb de HDMI namelijk in de Audio Return Cable (ARC-slot van mijn TV gedaan

Vlearmoes

Optisch is alleen voor geluid

Je hebt al gewoon beeld op je tv door het ziggo kaartje
je wilt dus alleen het geluid via 1501 afspelen
op je tv zit er eeen digitale (optische) uitgang voor
op je 1501 zitten enkele optische ingangen  dus gebruik die en onthoud welk nr die heeft
in het menu moet je die toewijzen aan optisch nr...?
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

VincentW

en heb ik dan ook nog die HDMI kabel nodig? of is die overbodig?
en heb jij nog voorkeur voor het type/merk optische kabel?

Bart78

Citaat van: Remco op januari 29, 2011, 17:11:54
Situatie bij mij:

Géén externe decoder/ontvanger;

- Coax TV netkabel zit op de Samsung;
- HDMI kabel zit op HDMI/DVI aansluiting op de TV  & zit op DSS op de NR1501;
- Optische kabel zit op Optical IN op de NR1501 & zit op Optical OUT op de Samsung;
- Blu-Ray/DVD speler zit met een HDMI kabel op de NR1501 (BR aansluiting);
- XBox speler zit met een HDMI kabel op de NR1501 (GAME aansluiting);

Als ik TV wil kijken zet ik de NR1501 op DSS en de TV aan (bron: TV, maar dat is standaard het geval). Ik hoef dan verder niks te doen! Geluid loopt keurig naar de receiver. Ik kan eventueel op de TV nog de luidsprekers op extern zetten, maar dan kan ik op de TV geen geluid meer horen zonder de receiver aan te hebben.

Als ik DVD/Blu-Ray wil kijken zet ik de NR1501 op BR en kies op de TV voor 'source' (bron) HDMI (waar 'ie op zit1,2,3,...). Als ik de Xbox aanzet doe ik eigenlijk hetzelfde. Zet de NR1501 op GAME en kies op de TV voor 'source' (bron) HDMI (waar 'ie op zit1,2,3,...).

Eenvoudiger kan ik het helaas niet uitleggen.
Hier werkt het!  :yes:

Succes!

Alles zoals hierboven beschreven aangesloten.
Tv Philips 40pfl9705 heeft helaas geen optische aansluiting. Daarvoor in de plaats digital coax aangesloten.
Bij gebeurt er echter helemaal niets. Als ik op de tv dvd of home cinema selecteer krijg ik telkens 'no video'..
Beeld van de dvd krijg ik niet, geluid van de tv over hc krijg ik niet... Wat doe ik fout?
Heb al vanalles ondernomen maar alleen maar met scart krijg ik beeld van dvd, geluid over de tv.

Wie kan me helpen en me vertellen hoe ik alles moet aansluiten  en instellen..

Alvast bedankt!
Gr. Bart

franswes

Bart,

Ik vermoed dat je in het menu nog wat instellingen moet wijzigen :

DSS ( voor TV ) of AUX : keuze 3 voor coaxiale kabelinvoer  keuze audio mode op auto moet geluid geven voor TV

DVD ( voor DVD) : aangesloten met HDMI  of Component ?

HDMI out 1501 naar HDMI in TV in moet beeld geven....of heb je ggen HDMI of Component aansluiting op je TV ?