Marantz PM5004 omruilen voor receiver?

Gestart door Gentleman, januari 18, 2011, 00:27:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gentleman

Afgelopen weekend mn eerste "high end" systeem aangeschaft.

Marantz PM5004 (zwart)
Marants CD5004 (zwart)
Monitor audio RX6 (wit/zilver)

Goed warm, diep geluid weet deze combinatie te produceren.
Echter...kom ik thuis... geen HDMI aansluitingen, geen coax aansluiting. Essentieel aangezien ik graag radio luister. Te enthousiast geweest in de winkel. |:(
Nu via een omweg middels analoog naar de TV (Sony Bravia HX700) om digitale radio te kunnen luisteren.
UPC HD middels HDMI wel aangesloten op de tv, mocht dit van nut zijn bij het advies.

De vraag is dus, is het verstandig nu nog de PM5004 om te ruilen voor een Receiver uit de SR-serie of de NR-serie? de SR6005 ligt op dit moment buiten mn range.
of heeft het hebben van HDMI pas nut bij het aansluiten van een bluray speler en dus even wachten en later een receiver erop aansluiten?

al met al veel vragen, dus al het advies is welkom.

mars

oi gentleman,

welkom hier.

ik heb een paar vragen cq opmerkingen.
pm5004 is een amp toch?

daar heb je toch geen coax op nodig.

coax in tuner , tuner met rca naar amp!!
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Gentleman

is een amp inderdaad

maar dat is nu wat ik juist mis, heb nl geen tuner. Een aansluiting voor de radio of er moet een oplossing zijn dat ik mijn tv niet hoeft aan te zetten en zo via upc digitaal kan luisteren.

JohnWx

losse tuner kopen ? of :



als er een line out op de tv ontvanger zit zo ja aan sluiten en spelen of anders een scartblokje er op zetten en dan heb je ook geluid van de tuner moet je alleen wel even de tv aan doen voor de zenderkeuze

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Niber

Wat ik heb gedaan is scart vanaf de digitale ontvanger (in mijn geval de KPN interactive tv kast) naar de tv.

Voor de "radio" heb ik gewoon 2 van die rood/witte tulpstekkertjes in de "tuner-ingang" van de PM5003 (de voorloper van de PM5004) gehangen.
Voor de zenderkeuze moet je dan de tv even aan zetten, of zoals ik gedaan heb even een briefje maken waar welke zender zit. In mijn geval heb ik de radio altijd op 803 (3fm) of 814 (Arrow Classic Rock) staan.
Briefje maken is dus de kortste klap, hoef je de tv niet aan te zetten.

Mocht je graag de "gewone kabel" gebruiken, is het misschien wel raadzaam om de PM5004 te ruilen voor een receiver. Deze zijn er ook in stereo, surround hoeft dan dus niet percee...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Gentleman

Citaat van: Niber op januari 18, 2011, 11:36:54
Wat ik heb gedaan is scart vanaf de digitale ontvanger (in mijn geval de KPN interactive tv kast) naar de tv.

Voor de "radio" heb ik gewoon 2 van die rood/witte tulpstekkertjes in de "tuner-ingang" van de PM5003 (de voorloper van de PM5004) gehangen.
Voor de zenderkeuze moet je dan de tv even aan zetten, of zoals ik gedaan heb even een briefje maken waar welke zender zit. In mijn geval heb ik de radio altijd op 803 (3fm) of 814 (Arrow Classic Rock) staan.
Briefje maken is dus de kortste klap, hoef je de tv niet aan te zetten.

Mocht je graag de "gewone kabel" gebruiken, is het misschien wel raadzaam om de PM5004 te ruilen voor een receiver. Deze zijn er ook in stereo, surround hoeft dan dus niet percee...

Neig nu naar aanschaf van de SR5005, alhoewel ik je oplossing voor de radio wel zeer op prijs stel. Zelfs met een receiver lijkt me dit de oplossing voor mij. heeft het voordeel dat zowel coax alsmede digitale radio kunnen werken. Wat totaal overbodig is, besef ik me ook.

JohnWx

Keuze's maken zijn wel is lastig

succes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Gentleman

Je kan je geld maar één keer uitgeven en daarbij veranderd alles bijzonder snel. Vergeten we even de ontelbare opties die er zijn.

Niber

Kan je geld inderdaad maar één keer uitgeven...Volgende keer beter oriënteren dus.  :wink:

Als je geen surround hoeft zou ik het gewoon bij de PM5004 houden...Maar dat en ik.  clown1
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Eip

Je zou hem e.v.t. kunnen omruilen voor de SR 5023.  :lol:

  Gr  Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Gentleman

Citaat van: Eip op januari 18, 2011, 14:50:46
Je zou hem e.v.t. kunnen omruilen voor de SR 5023.  :lol:

  Gr  Eip.

Ben jij hier tevreden mee, voor wat het stereo geluid betreft?

JeroenLeeuwarden

Ik zou een losse tuner kopen. Vooral als het niet perfect hoeft te passen bij je huidige set hoeft dat niet zoveel te kosten.  Een Marantz st 6000 kost E 50,00.

Het mooiste stereogeluid heb je toch, in mijn beleving, op een stereo versterker. En daarvoor heb je waarschijnlijk ook je aankoop gedaan in eerste instantie; een mooi geluid wanneer je naar muziek luistert.

Marantz pm 7000, cd 6000 ose, st 6000, dv4200 ose, PMC db1+s, Norstone stands, van den Hull the track speakerkabel.

Eip

Citaat van: Gentleman op januari 18, 2011, 15:14:59
Ben jij hier tevreden mee, voor wat het stereo geluid betreft?

ja  voor het geluid doet hij niks onder voor een gewone versterker, ik heb in het verleden ook een losse versterker gehad de primare i 21 en die klonk niets beter als de marantz die ik nu heb. Het voordeel is dat je bij een stereoreceiver maar een apperaat hebt en dat je bij een losse versterker er nog een keer een tuner bij moet kopen dus extra kosten.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Gentleman

Met het oog op de toekomst, aansluiting dvd/bluray, is het wellicht nu handig te switchen. Echter wat je zegt, geen zin op kwaliteit in te leveren.

Ik ga wel luisteren of ik verschil kan horen.

Eip

Ik ben benieuwd, succes met de luistertest.  :yes: Ik hoor het wel hoe het is afgelopen.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167