Welke v.d. Hul ls-kabel achter mijn set?

Gestart door obiwan, januari 12, 2011, 09:56:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

obiwan

Ik heb een v.d. Hul 102 interlink die mij erg goed bevalt. Ook al een Kimber Timbre gehad, maar vond dat niet mooi. De v.d. Hul heeft meer body.
Nu zoek ik een bijpassende speakerkabel en denk aan de cs-122 of de 352. Kan iemand hier irts van zeggen?
Mijn set: Marantz 8003 versterker en cd-speler met Monitor Audio RX 6 speakers. Draai voornamelijk rock en pop en hou van een vol en warmer geluid.

renes59

Probeer eens wat te lenen en ga vergelijken of je daadwerkelijk verschil hoort tussen luidsprekerkabels. Zoja kun je eenvoudiger beslissen.
Anders neem gewoon je de goedkoopste v/d Hul.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Een goede kabel moet alleen maar het signaal doorgeven
Maar denk dat je met elke fatsoenlijke kabel een mooi geluid krijg anders is er iets anders mis
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RP

Ik gebruik gewoon Konig ofc kabel gebiwired 4.00 en 6.00 dikte gewoon online te koop voor nog geen 3 euro per meter en dat bevalt goed.
Onlangs deze interlink aangeschaft: 
Chord CrimsonPlus -new- 1.0m
Ik vind het zelf een uitstekende interlink voor dat geld
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

Dennis E36

Citaat van: jwx op januari 12, 2011, 10:36:57
Een goede kabel moet alleen maar het signaal doorgeven
Maar denk dat je met elke fatsoenlijke kabel een mooi geluid krijg anders is er iets anders mis

stupid


Kijk ook eens naar een kabel als de W&M LS-01. Relatief goedkoop voor een mooi ogende en goed klinkende kabel.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

obiwan

#5
Moet bekennen dat ik een v.d. hul fan ben :angel:

Maar over de cs-122 lees je toch best wel veel negatiefs. De Royal Jade zou beter in balans zijn. Of toch de dure d352. Moet wel een mooi midden hebben.

mars

 stupid

Ik heb wat LS kabels van ''van den hul'' betreft ; van de cs-122 tot de magnum in mijn set''s'' gehad.

En ja je moet een liefhebber zijn ; de cs-122 in ieder geval heeft mij keer op keer teleurgesteld (irritatie , niet fijn luisteren)
Dan is de 352 idd al veel en veel beter.

wat interlinkjes betreft; vind ik die 102mk3 gewoon bagger puke , en de goedkopere ''the bay'' ook veel beter.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

xander32

#7
SC-122: rommelig laag, achterblijvende mids en een aangezet hoog - zo herinner ik mij deze  :-( ... En de D-102 mk III maakte van het geheel een brei ... Ik ben een believer maar geloof niet (meer) in VdH.


Sander.
Citaat van: mars op januari 13, 2011, 01:38:57
stupid

Ik heb wat LS kabels van ''van den hul'' betreft ; van de cs-122 tot de magnum in mijn set''s'' gehad.

En ja je moet een liefhebber zijn ; de cs-122 in ieder geval heeft mij keer op keer teleurgesteld (irritatie , niet fijn luisteren)
Dan is de 352 idd al veel en veel beter.

wat interlinkjes betreft; vind ik die 102mk3 gewoon bagger puke , en de goedkopere ''the bay'' ook veel beter.

Marantz 81

 :-o Je hebt er destijds wel eens het e.e.a over geschreven CS-122 ( vergeten  :angel: )

maar wat vondt je er irritant aan dan ? heb je de the name interlinks ook wel eens beluisterd ?


Welke kabel vindt je wel fijn dan ?



Citaat van: mars op januari 13, 2011, 01:38:57
stupid

Ik heb wat LS kabels van ''van den hul'' betreft ; van de cs-122 tot de magnum in mijn set''s'' gehad.

En ja je moet een liefhebber zijn ; de cs-122 in ieder geval heeft mij keer op keer teleurgesteld (irritatie , niet fijn luisteren)
Dan is de 352 idd al veel en veel beter.

wat interlinkjes betreft; vind ik die 102mk3 gewoon bagger puke , en de goedkopere ''the bay'' ook veel beter.

obiwan

#9
Ik heb verschillende interlinks geprobeerd zoals Kimber, Nordost, Merlin, maar vind niets zo mooi als de v.d. Hul 102. Zo zie le maar weer hoe smaken verschillen.

Maar nu nog een v.d. hul speakerkabel. neig een beetje naar de D352.

Stadium III

Hier ook een VDH gebruiker
Die tevreden is !

Verder wel over aan het gaan richting Supra icm VDH
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

obiwan


11leo

Ik speel met de Atlas Equator MK II tussen de UD8004 en SR7002.

Ik kon de kabel nog niet en heb deze in "the blind" geprobeerd. Ik heb de kabel in Engeland gekocht. Prijs was ca. € 90,-.
Ik kan hem alleen vergelijken met Monster (kabel van ongeveer dezelfde prijsklasse).

Kan niet precies verschillen aangeven behalve dat ik het gevoel heb dat het meer een geheel is.

Groet
Leo
SR7002/UD8004/Quadral/Supra/Inakustik/Profigold/W&M/Samsung

gerard

Ik heb de cs122 verkocht omdat ik ook vond dat de bas aangezet klonk en het midden achterbleef.
Wel veel details maar het geheel klopte niet naar mijn smaak.

Nu al jaren erg tevreden met Nordost.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

obiwan

Heb zowel de royal jade als de 352 uitgebreid beluisterd. De royal jade viel direct af. De 352 vond ik erg "upfront"in het middengebied. Met mijn muziek, veel jaren 80 rock, te. Stemmen worden te schreeuwerig en de kamer "in geslingerd". En de bass is veel te zwaar aangezet. Vermoeiend. Tegenvaller. Had ik niet verwacht.
Toen nog een gewone 4 mm koperkabel aangesloten. En het was alsof alles op zijn plaats viel. Perfect :-)