De set van Rexp

Gestart door rexp, januari 10, 2011, 19:42:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Deaddust

Dat is wel een goed idee alleen ben ik nu weer aan het twijfelen of eventueel de NA7004N met hoge kwaliteit FLAC files niet net zo goed is als een goede/dure cd speler...

Iemand hier verder ervaring mee?


JohnWx

Citaat van: Deaddust op januari 11, 2011, 08:25:34
Dat is wel een goed idee alleen ben ik nu weer aan het twijfelen of eventueel de NA7004N met hoge kwaliteit FLAC files niet net zo goed is als een goede/dure cd speler...

Iemand hier verder ervaring mee?

daar zijn de meningen over verdeeld en kan alleen jij daar een antwoord op vinden


vind wel dat er geen verschil zit in de aangeboden software wel in de DAC versie die er achter komt



zo zijn er nog steeds mensen met de eerste Philips cd spelers aan het klooien zijn (goed bedoeld) omdat het zo een mooi loopwerk was en een 14 bitter etc.etc.etc. en non versamlping etc. etc.





Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

dit mag gezien worden..heb je mooi voor elkaar zeg rex  8-)
m.i. heeft die ruimte een lekkere akoestiek, die bezorgt je kef's een mooi canvas om een prachtig schilderij neer te zetten..

en dat allemaal zonder topspullen in je versterking!
dit moet je helemaal niet als beledigend opnemen, maar als bewijs hoe het ook kan..
notworthy
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Jij kunt dus aan een foto zien dat het geluid goed is. :-o  notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op januari 11, 2011, 15:37:29
Jij kunt dus aan een foto zien dat het geluid goed is. :-o  notworthy

Gij woont ook mooi Wim
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Daarom klinkt het ook zo goed hier! :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Martin

Hoi, erg mooi hoor.

Mooie ruimte om te relaxen en te genieten van de mooie set.

gr,

Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

still life

Citaat van: WimPeu op januari 11, 2011, 15:37:29
Jij kunt dus aan een foto zien dat het geluid goed is. :-o  notworthy

mijn gedacht .. vloerkleedje, stoffen banken, boekenkast  :angel:

Citaat van: rexp op januari 10, 2011, 19:42:43





maar goed..
it's that time again.. clown1

CiteerWelcome op het leukste, en ook meest relaxte audioforum, van de lage landen  :yes:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

rexp

#23
...

still life

goed plan..  clown1

vraag me overigens af wat audyssey deed met je set,
of ben je daar nooit mee aan de gang geweest?

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

rexp

#25
...

still life

#26
de auto setup genereert die signalen op 75db, je kan de ingestelde levels wel nadien nog overlopen (met een soort pinknoise denk ik)
& daarbij het volume lager instellen, zo regel of loop ik mijn channels altijd nog eens na

vooral hoe de eq wordt ingesteld is altijd interessant, als je die goed analyseert weet je meteen hoe het juist (gemeten) zit met je akoestiek.. :angel:

weet wel niet wat audyssey doet in jouw geval: als je via pre-outs je fronts anders gaat versterken..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

rexp

#27
...

still life

dat moet zo luid om realistisch te zijn, mss het topic hier over inmeten eens doornemen?

maar kort samengevat: in dat signaal zit een breed spectrum aan frequenties vervat,
en er wordt gekeken op de plek v/d meting wat daarvan overblijft & dan via de eq daarvoor gecompenseerd..

CiteerIn theorie zou het toch niet mogen uitmaken dat er een eindversterker aan de SR5004 hangt?
ben benieuwd wat het doet, ik weet het niet..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: rexp op januari 12, 2011, 14:48:05
Ik was Yamaha's tegenhanger van audyssey gewend (YPAO) en dat genereert een testsignaal dat veel zachter is. Ik ga binnenkort Audyssey dan nog meer eens proberen.

In theorie zou het toch niet mogen uitmaken dat er een eindversterker aan de SR5004 hangt?

Als HT leek ?
Wel toch er is dan toch een andere sterkte of juist niet nodig voor de fronts ? als daar een eindbak op zit
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.