SR 5005 bi-amping

Gestart door danny47, januari 08, 2011, 17:44:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

danny47

Ik heb mijn SR5005 aangesloten op B & W CM1 en de receiver en boxen op BI-AMP aangesloten volgens de gebruiksaanwijzing, maar ik heb het gevoel dat het hoog niet meer zo sprankelijk is, kan dat ? of heb ik iets verkeerd gedaan?

Stadium III

Als alles in fase staat kan dat best wel eens zijn dat je het geluid idd wat anders over komt als je biampt
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

danny47

Ik heb het bij wijze van test allemaal weer even terug gezet, maar het klinkt wel helderder en het geluid komt nu meer los van de speakers,  :|

Stadium III

Dan is dat de juiste oplossing voor je
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

still life

 stupid

de cm1 is een speaker v/h monitor type, 2-weg met 1 cross op 4kHz
daar zit niet echt een laag sectie in, de woofer doet ook de mids

die extra terminals zijn dus eerder voor bi-wiring, maar hier zal je eveneens weinig winst mee boeken..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

#5
Citaat van: still life op januari 09, 2011, 12:56:43
stupid

de cm1 is een speaker v/h monitor type, 2-weg met 1 cross op 4kHz
daar zit niet echt een laag sectie in, de woofer doet ook de mids

die extra terminals zijn dus eerder voor bi-wiring, maar hier zal je eveneens weinig winst mee boeken..

je hebt gelijk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Stadium III

Mag ik dan ook een duidelijke uitleg waarom je het onzin vind
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

#7
Citaat van: Stadium III op januari 09, 2011, 13:11:05
Mag ik dan ook een duidelijke uitleg waarom je het onzin vind

waarom kan er uit een monitor geen laag komen ?


en uit elk 2 weg systeem doet de grote woofer het laag en het mid of het nou een kleine speaker is of mega groot
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

ik schreef dat er geen dedicated laag sectie in zit, niet dat ze geen laag weergeven..

een speaker met een dedicated laag sectie of met woofers die zuiver laag afgefilterd worden,
gaan m.i.  meer opleveren in bi-amp, getuige het verhaal v/d TS..

die mens vraagt zich tenslotte af waarom zijn moeite niet beloont wordt
maar goed, jij kan het vast veel beter verklaren..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

#9
Citaat van: still life op januari 09, 2011, 13:28:49
ik schreef dat er geen dedicated laag sectie in zit, niet dat ze geen laag weergeven..

een speaker met een dedicated laag sectie of met woofers die zuiver laag afgefilterd worden,
gaan m.i.  meer opleveren in bi-amp, getuige het verhaal v/d TS..

die mens vraagt zich tenslotte af waarom zijn moeite niet beloont wordt
maar goed, jij kan het vast veel beter verklaren..

dat gaat toch ook niet bij een 2 weg dus waarom dan roepen dat het zuiver laag afgefilterd moet worden of niet dedicated maar daar het gaat het ook niet om in dit topic je geeft alleen maar aan waarom niet

ik hoef verder niks te verklaren want ik het lees het helemaal verkeerd en van onder naar boven ben ook met 3 dingen tegelijk bezig moet ik ook niet doen


sorry
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Citaat van: still life op januari 09, 2011, 12:56:43
stupid

de cm1 is een speaker v/h monitor type, 2-weg met 1 cross op 4kHz
daar zit niet echt een laag sectie in, de woofer doet ook de mids

die extra terminals zijn dus eerder voor bi-wiring, maar hier zal je eveneens weinig winst mee boeken..
Ik kan er ook niets anders van maken .
Ik vind het ook tamelijk zinloos .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

zal beter lezen :yes:


of meer Jip en Janneke nivo :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cratedigger

Heb hetzelfde probleem gehad. Ik had met het inregelen voor zone2 gekozen daar de handleiding daar een beetje nara toe stuurde. Resultaat: een beetje geknepen / dof geluid weinig hoog.
Ik heb nu met inregelen de 3e optie (deze regelt ook de tweeter) gekozen en het geluid is geweldig met bi-amp.