Marantz PM15S2 of S1

Gestart door g-love and special sauce, januari 07, 2011, 18:54:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

g-love and special sauce

Ik kan een PM15S2 kopen aan 1399€ of de S1 aan 899€ beide zijn nieuw, in de uitverkoop.
Momenteel heb ik een Sony TA-FB720R QS versterker met een Sony SCD-XB790 QS super audio cd speler.

Ik denk momenteel aan de upgrade van de versterker. Welke neem ik best?
Is een upgrade van de super audio speler ook aan te raden of kan ik mij met de Sony ook behelpen?

ik overweeg ook een aankoop van speakers maar twijfel tss de B&W CM8 en de Focal Chorus 816W.

Dus graag een beetje advies want ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer frusty

drees62

Grote verschil tussen de S1 en S2 is de power direct schakelaar en het (stabielere) voedingsgedeelte.
Heb je die meerprijs er voor over dan zou ik voor de S2 gaan, speelt wat frisser en muzikaler imo dan de S1.
Anders lekker het geld in de zak houden en de S1 kopen, die overigens wel wat warmer klinkt en wat meer nadruk legt op het (mid-) laag.

Maar . . . heb je ze al beluisterd in je eigen setup/luisterruimte? Je zult niet de eerste zijn die event. voor een onaangename verrassing (lees mismatch) komt te staan.

joep

Voor 1399 euro een S2 kopen zou ik nooit doen daar je voor dat bedrag een tweedehands PM-11S1 kunt kopen. Dan heb je het wel over een enorme wereld van verschil. Het verschil tussen de PM-15S1 en S2 is echt miniem. Als je een PM-15 koopt ga je toch gelijk dat kriebel gevoel krijgen van was ik maar voor de PM-11 gegaan.

Sander



Als de cm8 je bevalt....momenteel bij botman in hoorn de cm7 de voorloper van de cm8, welke ook heel goed is :wink: voor 600,-
http://www.botman.com/

grtz Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

drees62

Citaat van: joep op januari 07, 2011, 19:32:16
Als je een PM-15 koopt ga je toch gelijk dat kriebel gevoel krijgen van was ik maar voor de PM-11 gegaan.

Nee hoor, ik vind de 15S2 een stuk muzikaler. De 11 was mij te analytisch. Daarbij wilde ik persé een "power amp direct" schakeling en die heeft de 11 S1/S2 dus niet. Daarom was voor mij de keuze niet moeilijk. Overigens vraagt TS naar verschil 15 S1/S2 en niet naar 15S2/11S1.
Daarbij komt dat € 1.399 een hele mooie prijs is. Wel even 3 jaar garantie en je schrijft niet veel af indien je 'm ooit weer kwijt wil (denk het niet  :wink:)

WimPeu

@Joep:
Waar koop je een PM11S1 voor €1399,-? op MP gaan ze tenminste toch nog steeds zo tegen de 2000,-

@drees62
Niet veel afschrijving? Nou ik zie nog jonge 15s1 modellen voor een paar honderd euri (600 ed)op MP staan dan ben je toch 1000,- kwijt in korte tijd. Metn de s2 zal het natuurlijk ook die kant op gaan. Zo gaat dat altijd met alle hifi spulletjes als je die nieuw koopt Ze gaan kwa waarde gewoon erg snel van je af. Hoe graag je ook zou willen dat het niet zo was.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

joep

#6
Citaat van: drees62 op januari 07, 2011, 20:03:04
Nee hoor, ik vind de 15S2 een stuk muzikaler. De 11 was mij te analytisch. Daarbij wilde ik persé een "power amp direct" schakeling en die heeft de 11 S1/S2 dus niet. Daarom was voor mij de keuze niet moeilijk. Overigens vraagt TS naar verschil 15 S1/S2 en niet naar 15S2/11S1.
Daarbij komt dat € 1.399 een hele mooie prijs is. Wel even 3 jaar garantie en je schrijft niet veel af indien je 'm ooit weer kwijt wil (denk het niet  :wink:)

Gek mijn mening is juist dat de PM-11 zijn klein broertje de PM-15 op ieder gebied kompleet weg speelt. Ook de stabiliteit van de PM-11 zoek je tevergeefs in de PM-15. Nu moet ik toegeven dat mijn ervaring met de PM-15S2 eerder beperkt is daar ik hen slechts 2 maal heb mogen beluisteren en hij bij mij absoluut geen indruk maakte. Dacht altijd dat de PM-15 een budget instappertje was. Heb ook nimmer iemand de PM-15 boven de PM-11 horen inschalen. Leuk om eens een andere mening te horen.

Hi Wim, kijk op Marktplaats. http://link.marktplaats.nl/409155223  en er staat ook nog een mooie PM-14 http://link.marktplaats.nl/389640973  welke ik ook boven de PM-15S2 inschaal. Maar dit is mijn mening.

WimPeu

Valt me idd mee Joep. De 14 schat ik ook hoger in maar weer geen HT functie + de jaren gaan op een gegeven moment ook tellen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Barrett

Hallo

Heb zelf niet zoveel ervaring met verschillende versterkers.
Ben al gauw met iets tevreden en heb het geld niet om elk jaar een andere versterker te kopen.
En alle kennissen hebben een  :no:setje
Maar is het niet een klein beetje afhankelijk wat voor luidspreker je achter een versterker hangt?
Tuurlijk zal er veel verschil tussen de 11 en 15 zitten, maar volgens mij niet zoveel met bijvoorbeeld een Focal 816W.  redface misschien heb ik het wel helemaal mis?

gr. Barrett

JohnWx

Citaat van: Barrett op januari 07, 2011, 22:14:42
Hallo

Heb zelf niet zoveel ervaring met verschillende versterkers.
Ben al gauw met iets tevreden en heb het geld niet om elk jaar een andere versterker te kopen.
En alle kennissen hebben een  :no:setje
Maar is het niet een klein beetje afhankelijk wat voor luidspreker je achter een versterker hangt?
Tuurlijk zal er veel verschil tussen de 11 en 15 zitten, maar volgens mij niet zoveel met bijvoorbeeld een Focal 816W.  redface misschien heb ik het wel helemaal mis?

gr. Barrett

volgens mij klinkt het met beide erg mooi
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Barrett

Citaat van: g-love and special sauce op januari 07, 2011, 18:54:00
Ik kan een PM15S2 kopen aan 1399€ of de S1 aan 899€ beide zijn nieuw, in de uitverkoop.
Momenteel heb ik een Sony TA-FB720R QS versterker met een Sony SCD-XB790 QS super audio cd speler.

Ik denk momenteel aan de upgrade van de versterker. Welke neem ik best?
Is een upgrade van de super audio speler ook aan te raden of kan ik mij met de Sony ook behelpen?

ik overweeg ook een aankoop van speakers maar twijfel tss de B&W CM8 en de Focal Chorus 816W.

Dus graag een beetje advies want ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer frusty
Als je de CM8 en de 816W al op het oog hebt, zou ik ze beide gaan beluisteren op de S1.
Hou je wat over voor een SA15.....
Prachtige combi :yes:

joep

Met zo'n mooie speaker als de Focal 816W zou ik echt allen maar aan de PM-11 denken.

Barrett

ooit wil ik deze een keer horen.......maar die past niet in de kast frusty

drees62

Citaat van: WimPeu op januari 07, 2011, 20:17:26


@drees62
Niet veel afschrijving? Nou ik zie nog jonge 15s1 modellen voor een paar honderd euri (600 ed)op MP staan dan ben je toch 1000,- kwijt in korte tijd. Metn de s2 zal het natuurlijk ook die kant op gaan. Zo gaat dat altijd met alle hifi spulletjes als je die nieuw koopt Ze gaan kwa waarde gewoon erg snel van je af. Hoe graag je ook zou willen dat het niet zo was.

Afschrijving heb je idd altijd maar ik doelde met name op de mooie aanbiedingsprijs. Dit scheelt nogal tov de adviesprijs van € 1.899!  :wink:

drees62

Citaat van: joep op januari 07, 2011, 20:32:27
Gek mijn mening is juist dat de PM-11 zijn klein broertje de PM-15 op ieder gebied kompleet weg speelt. Ook de stabiliteit van de PM-11 zoek je tevergeefs in de PM-15. Nu moet ik toegeven dat mijn ervaring met de PM-15S2 eerder beperkt is daar ik hen slechts 2 maal heb mogen beluisteren en hij bij mij absoluut geen indruk maakte. Dacht altijd dat de PM-15 een budget instappertje was. Heb ook nimmer iemand de PM-15 boven de PM-11 horen inschalen. Leuk om eens een andere mening te horen.



Hoi Joep, ik beweer niet dat de PM 15 beter is dan een 11, wel anders. Het is maar net wat je zoekt en of het matched in je set en met je budget. Naar mijn mening zijn het beide hele mooie versterkers met ieder hun eigen karakter.