Marantz SR 5005

Gestart door bertalting, januari 03, 2011, 10:54:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

bertalting

Hallo mensen,

ik ben nieuw op deze forum en ik zit met een dilemma.
Mijn Harman Kardon avr 355 vertoont de laatste tijd vele malen kuren en ben nu tot een conclusie gekomen dat hij de deur uitgaat.
Nu heb ik zitten te denken aan de Onkyo TX-nr808 en de Marantz sr-5005.
Mijn vraag is heeft iemand ervaringen met de Marantz sr-5005, en zou iemand mij kunnen overtuigen om voor de Marantz te gaan.
Ik ga zelf vanmiddag al naar musifoon in emmen of te kijken of hij daar te horen is.

Graag hoor ik jullie expertise/

Groet en nog een gelukkig nieuwjaar

Bert

gerrit_smit

Ja, dat is inderdaad een lastige vraag. Ik ben zelf na jaren van een Onkyo TX-SR602 naar de Marantz SR5005 overgestapt en heb daar geen spijt van. Ik had ook naar de TX-SR608 kunnen gaan, en zou daar ook geen spijt van gehad hebben. Jammer dat we niet gewoon eventjes een 3 of 4 versterkers thuis kunnen testen gedurende een maandje of zo.

bertalting

ja dat zou leuk zijn inderdaad.
Het enige waar ik mee zit is dat de onkyo qua functies boven de marantz uit komt.
Maar daar integen weet ik haast wel zeker dat de Marantz een betere sound heeft als ik uitga van verschillende forums. En dat THX op de onkyo geeft dat nou echt zo'n boost in movie-belevenis? of kun je daar zonder mee leven. Moeilijk moeilijk moeilijk....



Stadium III

THX is een certificering meer niet
Ik heb het ook gebruik of merk er niks van
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

bertalting

Vanmiddag toch maar naar de hifishop gegaan en de SR 5005 opgehaald.
Aangesloten en wel, Dts-HD en True-hd weergave is echt subliem met deze receiver zeer helder en gedetailleerd. Alleen zit ik nog even met mn sub te kloten om die goed te krijgen maar daar komen we wel weer uit, het rare is dat alle channel levels bijna elkaar evenaren behalve de sub die op -11db staat terwijl andere channels op +2 of +4 staan.


OnkyoTrucker

Citaat van: bertalting op januari 03, 2011, 21:45:26
Vanmiddag toch maar naar de hifishop gegaan en de SR 5005 opgehaald.
Aangesloten en wel, Dts-HD en True-hd weergave is echt subliem met deze receiver zeer helder en gedetailleerd. Alleen zit ik nog even met mn sub te kloten om die goed te krijgen maar daar komen we wel weer uit, het rare is dat alle channel levels bijna elkaar evenaren behalve de sub die op -11db staat terwijl andere channels op +2 of +4 staan.

Mijn zwager heeft de SR7005 en daar zijn we ook lang bezig geweest om de sub goed te krijgen. Ik kan het je ook niet uitleggen. We zijn erachter gekomen door heel veel te spelen.

SUCCES want dat kan je wel gebruiken.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

bertalting

Ik geloof ik morgen even ga spelen met de crossover van de sub.
Maar de rest van de receiver bevalt me uitermate goed, beter dan mijn vorige H/K Avr 355.

Als iemand nog een tip heeft hoor ik het graag mbt de subinstellingen.

groet
bert

Vlearmoes

Je kunt de sub zelf toch zachter zetten zodat ie in het menu van SR niet zo hoog uitkomt ??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

bertalting

hij komt in de sr ook niet hoog uit, hij staat zelfs op -11db en de sub half open.
Ik heb hem nu een kwart open, en de SR ongeveer op -3 รก -2
Dit was anders met de Harman Kardon daar had ik hem op +2db staan en de sub half open. Misschien komt dit omdat de SR meer power heeft dan de H/K.
Maar is het handig om de instellingen van de sub te mengen met de main channel? volgens mij is dat LFE + main of moet ik hem toch alleen op LFE laten staan.

gr bert

bertalting

Ik heb nu een beetje zitten kloten met de equalizer oftewel de audyssey, deze ff helemaal uitgezet en de crossover naar mijn eigen wens ingesteld incl de handmatige equalizer en het klinkt nu veel beter. Dus het wil niet altijd zeggen dat de Auddyssey de top of de bill is. Het had voor mij iig niet gehoeven.

Groetjes

WimPeu

Met die Audissey moet je ook niet een beetje kloten en denken t'is niks, maar even serieus zijn werk laten doen...
Je hebt trouwens met een 5005 wel de uitgeklede versie waar ik ook nooit zo kapot van was. Had voor het geld wat een 5005 kost wel een DSX uitvoering op gemogen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

bertalting

Citaat van: WimPeu op januari 04, 2011, 15:16:35
Met die Audissey moet je ook niet een beetje kloten en denken t'is niks, maar even serieus zijn werk laten doen...
Je hebt trouwens met een 5005 wel de uitgeklede versie waar ik ook nooit zo kapot van was. Had voor het geld wat een 5005 kost wel een DSX uitvoering op gemogen.

Wimpeu, Ik heb wat je zegt ook inderdaad de Audyssey zn werk laten doen, volledig zn calculaties laten doen e.d. Maar als ik het na die tijd niks vind ga je het natuurlijk zelf een beetje tweaken (of tewel kloten).
Het is niet zo dat ik gelijk na die calculaties en tests de audyssey uit heb gezet, naar mijn mening klinkt het zonder (tenminste bij mij) beter.

Maar ik denk ook dat het zeker wat uitmaakt welke luidspreker gear je hebt. het gaat bij mij (nog) om de JLB scs 200.5

groet