av receiver of versterker

Gestart door danny47, januari 01, 2011, 01:44:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

danny47

Ik overweeg een SR 5005 of een PM 7004 aan t eschaffen, ik heb nu een sr5004, die ik mag inruilen bij mijn leverancier, omdat ik die niet meer vertrouwd ivm problemen met de tunergedeelte, wat zouden jullie doen?

OnkyoTrucker

Waar hecht je meer waarde aan? Aan film of muziek?
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

danny47

tja, das nog lastig, beide zou ik eigenlijk zeggen, ik kijk graag een dvd maar ben ook een muziekliefhebber en vroeger was ik best een kritische luisteraar, maar ik ben wat makkelijker geworden en vind het leuk dat bijv. mijn laptop aan de receiver hangt en ik moet zeggen dat ik het geluid van de SR5004 ook heel goed vond klinken, maar het probleem is dat ik geen vertrouwen meer heb in de receiver omdat hij kuren vertoont die lastig zijn op te sporen en ik kan hem nog terug brengen naar de winkel en kan met bijbetaling iets anders kopen, ik krijg alleen 100,- euro minder terug voor de receiver, want die in inmiddels 5 maanden oud.

minguel

Hoe vervelend het ook is, ik vind het toch mooi dat je dealer na 5 maanden met de optie komt om deze in te ruilen. Zijn in mijn beleving niet veel zaken die zo handelen.

Tja, voor wat betreft de keuze tussen een receiver en een PM, blijft lastig. Lijkt mij lastig als het 50-50 is (film en muziek). Als je minder kritisch bent (zoals je zelf schrijft) zou ik voor een SR gaan.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

danny47

bedankt voor je reactie, ik begrijp dat je eigenlijk een keuze moet maken tussen goed muziekgeluid of filmgeluid? want ik zie dat jij ook een receiver heeft en een aparte versterker? is er dus geen receiver te vinden die het nivo van een geintregeerde versterker kan benaderen? ook de nieuwe SR 5005 niet?

WimPeu

Je kan wel degelijk een moois stereo plaatje neer zetten met eem receiver hoor. Weet niet waar je woont maar er zijn hier op het forum meerdere mesen die dat goed voor mekaar hebben. Vlearmoes,Tigger, StadiumIII, Marvin, Dmeerpa en ik draai momenteel ook weer met een receiver vrij aardig in stereo.  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

sluit me aan bij bovenstaande, alleen:
zou ik niet voor een instap AVR gaan, maar voor de middenklasse of beter..

voor een mooi stereo verhaal moet je hier dan wel geen sattelietjes op gaan aansluiten :wink:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

danny47

en welke is dat dan? de SR6004 is niet meer te leveren bij mijn leverancier in het zwart....en ik ben afhankelijk van hun ivm die inruil

still life

bij marantz zijn slechts 3 modellen: de sr5/6/700x series, de (slanke) nr series sowieso niet..

onkyo biedt weer meer mogelijkheden, heeft ook een betere audyssey
maar daar kan wimpeu meer over vertellen.. (cfr > zijn set)

zou je dus een omruiling aanraden voor een middenklasser bij onkyo..



The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

danny47

Tja, das ook wat, ik heb net ook een cd6003 aangeschaft en ben erg gecharmeerd van Marantz hello
...........qua geluid vind ik de SR5004 best mooi, maar meer het vetrouwen wat ik kwijt ben, daar komt bij dat ik de Onkyo echt niet mooi vind :oops:

drees62

Citaat van: WimPeu op januari 02, 2011, 10:04:01
Je kan wel degelijk een moois stereo plaatje neer zetten met eem receiver hoor. Weet niet waar je woont maar er zijn hier op het forum meerdere mesen die dat goed voor mekaar hebben. Vlearmoes,Tigger, StadiumIII, Marvin, Dmeerpa en ik draai momenteel ook weer met een receiver vrij aardig in stereo.  :-D

Tuurlijk kun je een leuk stereoplaatje neer zetten met een HT-receiver. Totdat je hoort hoe het klinkt op een dedicated stereoversterker. Grootste verschil zit 'm in de voorversterker van de receiver. Zeker niet slecht in de topmodellen maar wel een beperkende factor. Vind je het goed genoeg, prima. Wil je meer (beter) dan moet je imo toch echt naar een aparte stereoversterker die je eventueel in je HT set weer als eindversterker voor je fronts kunt gebruiken. Kijk dan wel uit naar een versterker met een zgn HT-doorlus functie.
Tis maar wat je wilt  :wink:

still life

Citaat van: danny47 op januari 03, 2011, 13:20:43
Tja, das ook wat, ik heb net ook een cd6003 aangeschaft en ben erg gecharmeerd van Marantz hello
...........qua geluid vind ik de SR5004 best mooi, maar meer het vetrouwen wat ik kwijt ben, daar komt bij dat ik de Onkyo echt niet mooi vind :oops:

naar verluid zijn er vooral problemen bij de x004-serie geweest,  je kan dus stellen dat de 05 betrouwbaarder is,
bovendien ben je tevreden met het geluid & inzake looks zit je kennelijk min of meer vast bij marantz (met de cd6003)

besluit : ga voor de sr5005 & wees zoals vermeld blij dat je nog mag inruilen..  8-)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Barrett

Inruilen voor de 5005......en geniet er van. Dan komt later misschien een keer de mogelijkheid voor een mooie stereo versterker erbij. het oog wil ook wat :-o

Janver

Wat heeft de winkel eigenlijk gedaan om het op te lossen? Wat waren de problemen?

Ik vind het slecht dat de winkel je er 100 Euro minder ervoor terug wil geven terwijl de winkel(niet de fabrikant zoals de meeste winkels het je doen geloven) de plicht heeft je een degelijk product te leveren. Je hebt een overeenkomst met de winkel.

Er staat hier meer over geschreven op www.consuwijzer.nl

Ik begrijp dat je genoeg hebt van je huidige receiver,maar laat je niet zo afschepen.

Maar ot, ik zou een sr receiver nemen die eventueel later kan upgraden voor een beter stereo beeld.
Hier kan uw reclame staan!

danny47

De winkel treft in dit geval geen enkele blaam, ik had de receiver gewoon kunnen laten repareren en na het schrijven van een mail, omdat ik geen vertrouwen meer had in de 5004, deden ze mij meteen een aanbod om hem in te ruilen voor iets anders, ik had het niet hoeven te doen, 100,- euro inleveren voor een 5 maanden receiver is niet zo veel, wetende wat er nog ging gebeuren afgelopen middag, ik ben met de SR5004 naar de zaak gegaan en nog eens goed rondgekeken, daar kwam ik ook de PM7004 tegen en werd het nog twijfelachtig voor me, maar ik zou toch te veel de receiver gaan missen en dus ging ik denk ik voor de 5005, toen kreeg ik ook nog 100,- euro bij de aanschaf van de 5005, dus was de keus gauw gemaakt en vond ik het heel erg goed opgelost door Correct. Al met al nu druk aan het inregelen en warm draaien en het klinkt veel beloven, dus helemaal tevreden.....