welke keuze moet ik maken

Gestart door danny47, december 31, 2010, 14:38:40

Vorige topic - Volgende topic

danny47

Ik wil het volgende dilemma voorleggen:
Ik heb een Marantz SR 5004 van 5 maanden oud, ik heb een probleem met de tunergedeelte, deze valt om de 10 minuten een seconde uit, ik kan hem laten repareren uiteraard, maar mag van de leverancier ook een andere uitzoeken met bijbetaling, ik moet wel 100,- euro inleveren. Ik heb zelf niet zoveel vertrouwen meer in de SR 5004, ik heb ook niet echt een AV-receiver nodig, wel heb ik er nu een aantal hdmi kabels op aangesloten, maar er is wellicht ook een amdere manier om je hdd recorder, mediaplayer en dvd, cd speler en lcd tv aan te sluiten, ik heb 2 B en W CM1 en een sub van B en W er op aangesloten, wat zouden jullie doen, inruilen voor een goeie versterker of receiver of av receiver of laten repareren?
Ik ben benieuwd naar jullie mening

WimPeu

Repareren natuurlijk. Dat ding moet toch goed zijn.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

danny47

Maurice

Citaat van: danny47 op december 31, 2010, 16:28:09
niemand een mening?
Sowieso moet hij gerepareerd worden.
Maar je kunt je wel serieus afvragen waarom je een receiver hebt terwijl je die niet gebruikt. Als je uitsluitend stereo luistert ben je denk ik beter af met een stereo versterker en dan vind ik het aanbod van je winkel niet slecht.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

WimPeu

Citaat van: danny47 op december 31, 2010, 16:28:09
niemand een mening?

Je vraagt: inruilen of laten repareren. Zeg ik reapareren en noem jij dat geen mening.... nopompom
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

joep

Is het vertrouwen weg in de SR 5004 dan moet je die gewoon vergeten. Gelukkig zul je er nooit meer mee zijn. Vervolgens moet je je afvragen wil ik echt naar een Stereo versterker, zo ja dan moet je even kijken wat je daar kunt kopen van Marantz of van een ander merk en zo ja moet ik veel bijbetalen. Zet de voor jou in aanmerking komende versterkers hier op het forum en vraag om advies. Maar vergeet ook zeker niet zelf te gaan luisteren.

danny47

Nee sorry Wimpeu, zo bedoelde ik het niet  :wink:

danny47

Oke, ik overweeg dan een PM 7004 voor 649,- of de SR 5005 voor 799,- ondanks dat ik niet de gehele av receiver gebruikt overweeg ik toch een av receiver, dit ivm het mooie geluid van de 5004, of is een 7004 toch mooier van geluid?

Marantz 81

die 5005 zal denk niet beter zijn kwa geluid als de 5004 die je nu hebt ,met AV recievers gaat het allemaal erg snel zal wat meer mogelijkheden hebben

Als je muziek luisteren het belangrijkste vindt , en niet van plan bent om nog een center speaker en 2 sourround speakers aan te schaffen zou ik voor een stereo versterker gaan  :yes:  dan zou ik wel even nagaan ofdat die versterker een output heeft voor je subwoofer  :wink:

je hd recorder/dvd,cd en tv kun je dan analoog aansluiten met tulp stekker voor het geluid op de stereo versterker en HDMI rechtstreeks naar je TV voor het beeld  byebye

ValentinoA

hallo, ik weet niet of je ondertussen een beslissing hebt gemaakt, maar ik heb zowel de AV5004 als de PM7003 en ik kan je verzekeren dat het verschil in geluid behoorlijk is. ik kan helaas geen ideale vergelijking plaatsen, want ik heb op m'n av receiver m'n canton movie 150 aangesloten en op de pm7003 zelfgemaakte speakers, maar als ik via eenzelfde bron muziek beluister via de av/receiver eerst en daarna stereoversterker word ik omver geblazen door het verschil.... ik kan me nt inbeelden dat het verschil enkel id speakers zit (in source direct), want qua surround is de av top imo (voor mijn noden), zelfs het verschil in geluid home cinema tijdens film kijken> < cd beluisteren via av/receiver is behoorlijk groot naar mijn mening.

Als ik jou was, zou ik gaan voor stereoversterker en dan eventueel later als het binnen budget past of via aanbieding alsnog av receiver halen. ik heb deze strategie toegepast, mijn topprioriteit was een nieuwe goede versterker halen, naar mijn smaak. Geweldige momenten aan beleefd op filmgebied (imo is het geluid van bv. Babel via stereo beter dan in surround), en toen de sr 5004 in aanbieding kunnen kopen aan 399 (5003 was in aanbieding, maar uitverkocht dus kreeg de 5004).
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

TurboMarco

Versterkers vergelijken met verschillende luidsprekers erop aangesloten lijkt mij tamelijk onzinnig  :roll:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

ValentinoA

twas niet zozeer een vergelijking als wel een observatie.....daarom dat ik erbij meld, dat zelfs verschil in geluid naar mijn mening ook enorm is tussen gewoon home cinema surround en stereo anderszijds op av/receiver zelf... dat vind ik echt om te huilen. Als Danny het verschil tussen surround en stereo op de 5004 best vindt meevallen, dan is het idd een non-argument  :-)
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

danny47

Bedankt voor jullie reactie, ik heb inmiddels vanmiddag inderdaad een beslisssing genomen,  pompom
geholpen door de winkel weliswaar, Ik ben naar de zaak geweest en mij daar nog even georienteerd en gesproken met de verkoper die mij al in een eerder stadium aanbood om mijn 5 maanden oude Marantz terug te nemen voor 100,- euro minder, in eerdere gesprekken bleek al dat ik toch het liefst voor een Receiver gaat, daar aangekomen ging ik toch weer twijfelen toen ik naar de PM7004 keek, maar dan miste ik toch weer een aantal opties die ik toch wel erg handig vond: lipsink, hdmi, optisch en noem maar op, nou kreeg ik in het kader van de klant tevreden houden ook nog een korting van 100,- euro bij aanschaf van de SR5005, nou toen was het voor mij een stuk makkelijker en hij staat inmiddels al bij mij thuis warm te draaien, de eerste klanken zijn hoopvol, nu nog finetunen, dus al met al reuze tevreden en de winkel? dat is Correct op de Bergweg in Rotterdam, erg bedankt Correct!!

ValentinoA

feli's met de nieuwe aankoop en lekkere korting  HB

Gentleman

Citaat van: danny47 op januari 03, 2011, 20:14:17
Bedankt voor jullie reactie, ik heb inmiddels vanmiddag inderdaad een beslisssing genomen,  pompom
geholpen door de winkel weliswaar, Ik ben naar de zaak geweest en mij daar nog even georienteerd en gesproken met de verkoper die mij al in een eerder stadium aanbood om mijn 5 maanden oude Marantz terug te nemen voor 100,- euro minder, in eerdere gesprekken bleek al dat ik toch het liefst voor een Receiver gaat, daar aangekomen ging ik toch weer twijfelen toen ik naar de PM7004 keek, maar dan miste ik toch weer een aantal opties die ik toch wel erg handig vond: lipsink, hdmi, optisch en noem maar op, nou kreeg ik in het kader van de klant tevreden houden ook nog een korting van 100,- euro bij aanschaf van de SR5005, nou toen was het voor mij een stuk makkelijker en hij staat inmiddels al bij mij thuis warm te draaien, de eerste klanken zijn hoopvol, nu nog finetunen, dus al met al reuze tevreden en de winkel? dat is Correct op de Bergweg in Rotterdam, erg bedankt Correct!!

Ben je tevreden over het stereogeluid van de SR5005? of redt die het niet bij de 7004?