Weinig bass met sub in DTS HD

Gestart door visser, december 31, 2010, 00:50:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

visser

Ik heb onlangs een subwoofer aangeschaft, een BK XXLS400 FF. Deze heb ik alleen low level aangesloten op de SW pre out van mij Marantz SR6004. De sub speelt heerlijk mee tijdens muziek en films met Dolby Digital of DTS tracks. Echter, zodra ik een blu ray met DTS HD afspeel dan speelt de sub heel zachtjes mee. Ik heb wel een idee waar dit aan ligt maar ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen.
Ik heb mijn receiver middels audessey geconfigureerd en de Acoustic EQ optie wordt niet gebruikt bij DTS HD tracks maar weer wel bij gewone DTS tracks. Ik heb het idee dat de DynEQ het positieve verschil maakt voor DTS en muziek, maar hoe krijg ik mijn Marantz nu zo afgesteld dat mijn sub ook in DTS HD tracks goed meespeelt?

In mijn Marantz heb ik de front en center speakers op small staan en de cross over op 60hz. Op mijn sub staat de crossover op 120hz (maximaal) en heb ik de gain op 11 uur staan.
Marantz SR6004, Focal Chorus 714V, Focal Chorus CC 700V, BK XXLS400

fred3543

hallo Visser

Heb je het stuk van StadiumIII gelezen?  staat erg veel in om de boel goed af te stellen. :yes:
zelf merk ik dat er per film erg veel verschil in de bas zit - maar met een heleboel geregel en van
plek wisselen ( verder van de muur) is het nu erg goed.

succes fred
sr 6004 - bd 5004 - humaxhd5050c - panasonic Tx P42v20e - MA Silver RX6 - Klipsch surround+sub

Stadium III

Ik zou de crossover op 80 hz gaan zetten voor een breder signiaal voor de subwoofer

Verder zou ik wel ff testen met en zonder EQ

Zelf heb ik heel de EQ afstaan en zo alles ingeregeld
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

De Audissey DynEQ samen met de HD tracks gaat bij veel Marantz receivers niet goed vanwege een bug in de software. Google er maar eens naar. Is dus voorlopig nog niks aan te doen. Weet niet of dit euvel is verholpen in de nieuwe lijn.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES