DIY Diffusiepanelen

Gestart door cz79, december 27, 2010, 20:28:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cz79

Beste forumleden,

ik wil het een en ander thuis in mijn woonkamer (zitgedeelte 6m x 5m) eens gaan proberen met de akoustiek, demping heb ik niet of nauwelijks nodig ik ervaar de ruimte niet als galmend o.d., maar nu heb ik wat gelezen over diffusiepanelen, deze hoeven niet groot te zijn maar kunnen wel aardig positief uitpakken dus was mijn idee om deze zelf te maken.
Op de site van soundscapes staat een heleboel, maar als ik een paneel maak van piepschuim (tempex...) en dat steekt dan een cm of 30 uit achter/naast mijn luidsprekers dan ben ik bang dat moeders de vrouw mij vriendelijk doch heel dringend verzoekt een eigen flatje te gaan zoeken  nonono

Dessalniettemin, als ik iets kan maken/ kopen (niet te duur, het is eerst een probeersel) wat er niet al te lelijk uit ziet dan hou ik me aanbevolen.

Wellicht dat forumleden hier ervaring mee hebben of hier veel meer van af weten, ik hoor het graag!!!

lo

Marantz81 is hier ook mee bezig zoals je misschien weet.
Hij heeft net onder het topic wat jij nu hebt aangemaakt het topic "nagalmbeheersing" staan. Op "pagina" 2 zie je wat hij tot op dit moment heeft hangen. Board met prittex wat hij nog af wil werken met iets in de geest van luidsprekerdoek. Ik heb vorige week met Toine Dinemans gesproken (idd van soundscapes.nu) en met hem ook over dit soort middelen gesproken. Waar je mee afdekt moet goed luchtdoorlatend doek zijn. (makkelijk doorheen kunnen blazen, dat deed hij ook zo voor :-))

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

Ja dat zijn panelen met dempers echter ik heb geen last van nagalm, maar het lijkt me interessant om met diffusie iets te proberen en kijken of dat enig nut heeft in mijn situatie.
Dus geen absorptie maar diffusie!


cz79

Maar wel een leuk topic dat andere met die nagalmbeheersing, die volg ik ook zeker.

Bedankt voor je reactie