sr6004 - Function input setup --> auto geeft analoog niet weer

Gestart door klart_ljud, december 27, 2010, 11:58:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

klart_ljud

Beste "collega's",

Ik heb de BlueRay UD5005 aangesloten op mijn SR6004 met HDMI en analoge 2x tulp naar 2x tulp.

In het function input setup menu geef ik achter BlueRay op:
Mode AUTO
Digital - 1
HDMI  - 1
Component - 1
Video - 1

Als ik de UD5005 op Pure Direct zet wordt het geluid via de analoge uitgang doorgegeven.

Als ik vervolgens op de SR6004 de mode op AUTO heb staan, dan moet hij dat analoge geluid toch ontvangen? NO data geeft de sr6004 weer en ik hoor niets.

Als ik de mode op ANALOG zet dan hoor ik de CD wel. Mijns inziens moet de AUTO-functie dit zelf oppakken of heb ik nog ergens niet aan gedacht.

Bij voorbaat dank voor het meedenken.

Vrgr Klart

fred3543

"Ik heb de BlueRay UD5005 aangesloten op mijn SR6004 met HDMI en analoge 2x tulp naar 2x tulp."

wat bedoel je met " naar 2x tulp" ? welke ingang?

persoonlijk heb ik er voor gekozen om de Analoge signalen met ZTulp naar de CD ingang te sturen.
BR dus digitaal naar HDMI 1 - analoog naar CD.
sr 6004 - bd 5004 - humaxhd5050c - panasonic Tx P42v20e - MA Silver RX6 - Klipsch surround+sub

klart_ljud

Ik bedoel van tulp naar analoge BD ingang op de receiver. Ik had 'm zelf ook al aan de CD ingang gekoppeld omdat het niet werkte. Maar goed blijft de vraag waarom het niet werkt.

Marvin

Als je de 7.1 analoge aansluiting bedoeld dan klopt dat, het is niet anders.

klart_ljud


still life

je moet het de sr duidelijk maken welke bron je afspeelt, maw als je BD ingangen zowel analoog als digitaal aansluit,
en de zaak op auto staat zal de sr mi nooit voor analoge input kiezen
sluit je de BD analoog op een andere input aan & je kiest deze op de sr uitsluitend voor bvb cd weergave zal hij daar de cd wel analoog weergeven..

probleem is dus dat je een multiplayer hebt, en jij die op verschillende wijzes wil laten weergeven, maar daarbij telkens dezelfde bron kiest op de sr..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Janver

 stupid

Ik heb hetzelfde ervaren. Hij geeft bij dezelfde input prioriteit aan het digitale signaal.
Hier kan uw reclame staan!

klart_ljud

Oké, op die manier. Tja, t.a.v. de BlueRay wordt uitvoerig bij Pure Direct voor audio stilgestaan en koppeling met een andere Marantz-receiver dus ik ging er vanuit dat de koppeling op deze manier zo te maken zou zijn.

Maar goed. 1 cd-speler is voldoende dus ik heb 'm aangesloten op de CD analog in.

Is voor m'n vrouw ook wel zo duidelijk: 'als je een cd wilt spelen zet je 'm gewoon op CD'.  :-D

Janver

Je kunt ook de inputs een ander naampje geven hoor.

Bij mij:
DSS = HD Tv
CD = Sonos

Komt een vriend bij me langs; heb jij een speciale ingang voor de Sonos op je receiver zitten? Gaaf zeg.

Nee dus. Maar dat vertel ik hem niet.
Hier kan uw reclame staan!

still life

nog een kleine aanvulling:
met de sr kun je ook wisselen tss A/D indien je een bron op 2 manieren aansluit,
(via het A/D-knopje op de AB, linksboven, begin 3de rij)

kan bvb handig zijn om de 2 aansluitingen te beoordelen..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

gerrit_smit

Net zoals anderen al suggereerden, zet ik de analoge stereo uitgang van mijn BD Player op cd CD input van de SR-5005. Volgens mij heeft het geen zin om die op de analoge stereo input van BD op de SR te zetten. Gebruik de BD player om ee CD te luisteren? Dan gaat de SR ook op CD.