DE TWEEDE RONDE Wie is de volgende ?

Gestart door Vlearmoes, december 20, 2010, 12:41:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

lo

Citaat van: Marantz 81 op april 19, 2011, 21:45:05
ze hebben niet eens dynaudio spullekes  :no:   :-D

Die hadden ze......... een hele mooie set contours S3.4.......... :schater: :schater: :schater:
Maar euhhh....... ze zijn gewoon daar nog te bestellen hoor.  :angel: :-D (grapje)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Martin

Zo, Joep en Lo zijn vandaag bij mij geweest voor een luistersessie en natuurlijk om eens te zien wie nu eigenlijk wie is.

2 muziekliefhebbers met een eigen mening hoe iets goed klinkt of gewoon lekker klinkt.
We zijn begonnen om gewoon lekker wat cd's te luisteren op de Marantz set en later in de middag nog even in de HT een stukje film en wat muziek blu-ray's geluisterd en bekeken.

Eigenlijk kwamen we nog tijd te kort om alles te laten zien en horen :)

Ik vond het een leuke dag en hopelijk tot de volgende meet.

We zullen wel lezen wat zij er van vonden.

Groet Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Mexicaanse Hond

Volgens mij valt er ook veel te genieten bij jou, Martin. Heb je je draaitafel al binnen?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Martin

Citaat van: f.luisteraar op april 20, 2011, 15:53:07
Volgens mij valt er ook veel te genieten bij jou, Martin. Heb je je draaitafel al binnen?

Hoi,

De draaitafel is nog steeds niet binnen :( Ben wel al 3 weken bezig met platen kopen.
Ik wacht het nog af tot einde van de maand en dan kijk ik wel wat ik doe, denk dat ik dan voor een andere tafel ga kijken of misschien 2de hands al ben ik voor dat soort spullen niet zo fan van. Een versterker kan je makkelijk 2de hands kopen maar iets met mechanische onderdelen doe ik dat niet.

Als je muziek en film fan bent kan je hier makkelijk een weekendje je eigen vermaken ;)
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Martin

Citaat van: f.luisteraar op april 20, 2011, 15:53:07
Heb je je draaitafel al binnen?

Krijg net een mailtje dat de draaitafel binnen is  HB  hello  pompom

Nu nog even kijken of ik hem gaat halen of laten versturen zodat ik hem van het weekend thuis heb.
Heb ik met Pasen zeker wat te doen ;)
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Mexicaanse Hond

Citaat van: Martin op april 20, 2011, 18:36:54
Krijg net een mailtje dat de draaitafel binnen is  HB  hello  pompom

Nu nog even kijken of ik hem gaat halen of laten versturen zodat ik hem van het weekend thuis heb.
Heb ik met Pasen zeker wat te doen ;)
Kijk, dat is goed nieuws. Misschien kun je zelfs de Matthäus-Passion op vinyl draaien?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

lo

#96
Vandaag samen met Joep van uit het brabantse land naar het zuiden van holland afgereisd. Een leuk vooruitzicht voor de boeg, luisteren bij martin naar zijn sets. pompom
Rond een uurtje of elf aangekomen en de deur werd open gedaan door een breed smilende martin. Hij moet gedacht hebben, gelukkig dat valt mee.  :schater: (hoop ik dan hè dat wij de indruk zo snel al konden wekken :-D)

Naar binnen bij martin in zijn zeer smaakvol ingerichte woning, bijzonder netjes voorelkaar.  :yes:
De grootste eye-catcher is natuurlijk toch zijn stereo rack van "steigerpijp". Heel netjes robuust en verzorgt ziet dat eruit, valt 300% mee redface :-D. Zijn setje stond natuurlijk al warm te draaien op de tuner. Een schitterend gezicht naar mijn smaak die vier prachtige marantz componenten zo naast en boven elkaar. Marantz kan dat wel HB. Links en rechts naast het rack de paradigm speakers. Forse jongens die toch gracieuz in het geheel passen en niet "bulky" overkomen.

Dan maar eens wat serieuzer gaan luisteren met een lekkere bak koffie erbij. Diverse CD's van martin verdwijnen in de CD-lade. Speelt erg gemakkelijk met een open structuur waardoor details erg goed opvallen maar niet overheersend aanwezig zijn, mooie stemmen worden neer gezet. Klinkt erg goed naar mijn mening en zorgt zeer beslist voor uren luisterplezier van hoog nivo. Dan komen er wat meer "basrijke" nummers voorbij (oa van Joep) en dan komt er, ook voor mijn gevoel, relatief veel laag op je af. Natuurlijk direct dit fenomeen onderling besproken. Martin ervaart dit als normaal, maar we komen er in de loop dertijd achter dat Martin nog een andere referentie heeft waar ik nog op terug kom. Naar mate je langer luisterd raak je weer gewend aan deze ervaring en dan wordt het meer naar het "normale" getrokken. Belangrijk om vast te stellen is dat een ieder voor zich natuurlijk zijn eigen referentie vanuit zijn eigen set heeft. We hebben natuurlijk ook gebrainstormd over wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn. Kwaliteit CD? Weergave speakers? Plaatsing speaker? Kamer akoestiek? Dit laatste item daar doe je niet super snel iets aan maar je kunt wel snel iets uit proberen. Op een gegeven moment zijn we bij een bepaalde muziek passage op verschillende plaatsen in de kamer gaan staan en warempel hier mee kon je varieren tussen "vet laag" en "normaal laag" om de verschillen op die manier maar eens aan te geven. Klaarblijkelijk heeft de kamer akoestiek mijns insziens dus een heel grote rol op de laagweergave op diverse plaatsen. Diverse CD's en nummers volgden nog. Niet op dringerig, mooie gedetailleerde weergave met hier en daar een wat vetter aangezet laag tgv akoestiek. Nog even de verhoudingen in "geld" tussen de speakers en de basis componten gereviewd. Tav de speakers zou een up-grade misschien in de toekomst waarschijnljk toch nog een boel extra kunnen brengen.

Na het stereo gebeuren natuurlijk ook nog zijn HT set mogen beluisteren. Een apparte HT ruimte, waar zie je dat :-D. Netjes verduisterd en met dempende panelen aan de muur. Een rijtje bioscoopstoelen naast elkaar met daarboven een beamer. Heel erg mooi voor elkaar notworthy Indrukwekkend voor mij :yes:
Een blu-ray in de speler van startrack, en tsja dan wordt inderdaad duidelijk dat martin een geheel andere "basreferentie" heeft dan wij simpele stereoboeren. :schater: Twee subs en 7 speakers zorgen voor de nodige informatie naar je trommelvliezen en organen die mee bewegen. Combineer dit met een superscherp beeld en je zit midden in de actie. Erg leuke ervaring.

Kortom martin heeft twee hele mooie sets van, in mijn ogen, hoog nivo. Ik heb er van genoten en wil martin bij deze ook weer bedanken voor de gastvrijheid.

Zoals ik al meer heb gezegd, heeeeel erg leuke bezigheid om bij elkaar op luister bezoek te gaan en elkaar persoonlijk te leren kennen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep

Vandaag dus het Rotterdamse aangedaan waar Leo en ik bij Martin op luisterbezoek gingen. Martin is een echte liefhebber maar dan in de dubbele betekenis van het woord. Niet alleen op stereo maar ook op het HT front staat hij meer dan zijn mannetje.
Daar aangekomen hebben we eerst het stereo gebeuren op een zeer aangename manier over ons heen laten komen. Waarbij de discussie niet werd geschuwd. Alleen jammer dat ik het interieur niet mocht verzetten.
Maar wat het vandaag zo verschrikkelijk leuk maakte was natuurlijk het feit dat mijn stereo in grote mate overeen komt met die van Martin. Voorversterker,  eindversterker en tuner zijn hetzelfde en de SA-11S2 speler is al een keer toen Leo bij mij op bezoek was vergeleken met de SA-15S1 van mij. Dus moet het allemaal zo'n beetje hetzelfde klinken. Niet dus.
Er zijn echt minstens zo veel verschillen als overeenkomsten. Luidsprekers, interlinks, luidspreker kabels en niet te vergeten de akoestiek.
Het uiteindelijke geluid is toch een optelsom van veel verschillende zaken.
Daarna naar de HT afdeling waar we in een heuse bioscoop terecht kwamen. Maar dan met alle comfort van thuis. De verzameling dvd's en blue-rays is er eentje waar menige freerecordshop jaloers op zou zijn. Aldaar werden we bedolven onder de nodige vuurgevechten en muziekconcerten.
Om kwart over drie moesten we helaas afscheid nemen echter niet zonder er de nodige vervolg afspraken aan vast te knopen.

Martin, dank voor de gastvrijheid. Leo dank voor de lift.

Martin

Hoi Lo

dit heb je mooi verwoord  :yes:
Speakers zijn in het meeste gevallen "de smaakmakers" van het geheel. Dat de bass voor sommige mensen iets te veel van het goede kan zijn kan ik mij voorstellen, we hadden het hier al over. Een compromi qua plaatsing en ruimte moet altijd gemaakt worden, gelukkig stoor ik mij zeker niet aan, de bass het overheerst niet en het verveeld ook niet in mijn oren.

Ik zal nog wel eens een keer een beetje met de speakers schuiven.
Film kijken is zeker een beleving zowel geluid als beeld, ben ook heel tevreden hierover.

Ben blij dat het jullie bevallen is.

Ik wil zeker ook een keer bij jou op visite komen.

groet Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Stadium III

Kijk dat zijn de mooie en zeker leuke verslagen !!!

Ben zeker zeer benieuwd als ik het zo lees hoe het in huize Martin zal klinken  :-D

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Martin

Hoi Joep,

bedankt voor je mooie woorden, uiteindelijk gaat het om het grote genieten.

Zoals je al gelezen had ga ik vrijdag de TT-15S1 ophalen, ben ik er zeker van dat ik hem van het weekend in huis heb. Foto's volgen....

Bedankt en hopelijk tot ziens.

groet Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Martin

Citaat van: Stadium III op april 20, 2011, 19:25:47
Kijk dat zijn de mooie en zeker leuke verslagen !!!

Ben zeker zeer benieuwd als ik het zo lees hoe het in huize Martin zal klinken  :-D

Ik wil best nog wel een keer een meeting houden hoor.
Misschien de nadruk op film houden?

De tijd gaat echt snel als je even bezig bent, ik hoor het wel als er meer animo voor is.

Groet Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Stadium III

Idd tijd gaat als een gek ja dat kun je wel zeggen !

Maar goed count me in
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

Dat zij ik al, dit wil stadiumIII ook wel graag een keer horen en meemaken. :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Leuke, informatieve verslagen van volgens mij een geslaagde M&G.


Sander.