Citaat van: Brutus op juli 20, 2017, 14:01:23
Ik snap er niets meer van Cor, John wordt boos als jij geld leent om je versterker te kunnen kopen en volgens moet jij hem financieel ondersteunen in de aanschaf van audio apparatuur en een game?

Ja Bert, dat kan ik ook niet goed volgen, maar het is toch zo gelopen. Ik spring John wel vaker financieel bij en daar zegt hij dan niets van, maar bedenk dat John met zijn inkomen op bijstandsniveau (ca. EUR 940,00) en met zijn huur (ca. EUR 530,00) boven dat van mij zit. Ja, dat is het niet meer dan logisch en uit solidariteit dat men elkaar een handje helpt, want niemand anders, buitenom zijn moeder enigszins, doet dat. Ik heb een groot hart, maar ook niet voor iedereen, want er zijn genoeg welgestelden die ook krap zitten, ondanks hun uitgebreide bezit (koophuis, auto e.d.), maar het gekke is dat er van die groep er maar weinigen zijn die voor ons in de buidel tasten. Nee, grotere welgesteldheid betekent niet altijd grotere solidariteit. De mentaliteit is die van zelfredzaamheid en zelf zoveel mogelijk je broek ophouden, of dat nu terecht is of niet. Ik zet dit betoog voort in het daartoe geëigende topic: Cor's waan van de dag. Maar de PM8005 gaat er sowieso komen, en nog wel een nieuwe ook.