SR-6004: Dynamic EQ lampje kapot?

Gestart door BugBoy, december 17, 2010, 22:26:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

BugBoy

Sinds een aantal dagen valt het me op dat het lampje van Dynamic EQ niet meer brandt. Ik krijg het met geen mogelijkheid meer aan. Ik heb deze week andere versterkers geprobeerd en dus veel met Audyssey gerommeld, maar volgens mij niet iets geks.

Het systeem heb ik volledig gereset (SURROUND-CLEAR) en opnieuw ingeregeld. In het Acoustiq EQ menu hoor ik wel verschil als ik Audyssey Dynamic EQ aan en uit zet, maar het lampje gaat niet aan. Als ik in hetzelfde menu Audyssey Dynamic Volume aan zet, dan gaat dat lampje wel aan.

Wel zie ik dat ik veel fase fouten heb, want achter de helft van mijn speakers staat 'REV' na de eerste calibratiestap. Ik denk dat het komt door reflecties, want de kabels zijn wel aangesloten. Iemand raad?

still life

ik vermoed dat je eq gewoon afligt, die kun je weer opzetten via knopje 9 op je AB (DEQ/VOL)
de cyclus is light, medium, heavy, off, on (zoiets)

nog een mooi topic: http://marantzforum.nl/forum/home-theater/inmeten-afstellen-ht-set/
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

BugBoy

Dat had ik al geprobeerd. Maar volgens mij is het normaal niet mogelijk om Dynamic Volume aan te hebben en Dynamic EQ uit. Daarom denk ik dat er wat kapot is.

still life

#3
het is vreemd, maar zet je eq eens op audyssey of front met knopje 6
en doorloop dan de cyclus met knopje 9, na dyn vol zet je de eq aan of uit..

anders heb je mi wel een probleem

edit:
Citeervolgens mij is het normaal niet mogelijk om Dynamic Volume aan te hebben en Dynamic EQ uit. Daarom denk ik dat er wat kapot is.
je hebt gelijk, hier ook geen dyn vol zonder eq mogelijk
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

BugBoy

Equalizer staat op Audyssey en Dynamic EQ staat ook aan het menu (OSD). Ik vind het alleen vreemd, want LEDs gaan niet vaak stuk...

still life

wat ik nog kan bedenken, is dat je in de instellingen (setup) DEQ mss afgelegd hebt
die kan je daar in stappen in db laten afzwakken of gewoon afzetten
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

BugBoy

Ik heb de receiver d.m.v. een factory reset naar de beginsituatie teruggebracht en daarna een automatische Audyssey inregeling laten doen. De vorige keer ging daarna zowel Dynamic EQ en Dynamic Volume aan. Het probleem lijkt te zijn ontstaan toen ik van speakers ben gewisseld (maar ik heb de receiver altijd uitgezet bij het veranderen van bekabeling).

BugBoy

Als het alleen het lampje is, dan ga ik de receiver niet opsturen (nog wel garantie).

JohnWx

Citaat van: BugBoy op december 21, 2010, 13:13:01
Als het alleen het lampje is, dan ga ik de receiver niet opsturen (nog wel garantie).

De ene kant wel andere kant ook weer niet oftewel nuteloze info mijnerzijds
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

CiteerHet probleem lijkt te zijn ontstaan toen ik van speakers ben gewisseld (maar ik heb de receiver altijd uitgezet bij het veranderen van bekabeling).

volgens mij heb je audyssey niet correct ingemeten en heb je bijgevolg ook geen mogelijkheid om audyssey te gebruiken, noch dyn volume bij uitbreiding..

kun je ons daar mss meer info over geven?
je hint er nl op dat je met dyn vol draait of dat dit wel correct werkt..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

BugBoy

De Audyssey meting is nu een aantal keren op 6 plaatsen uitgevoerd en ik heb geen foutmeldingen gehad (alleen wat reversed boxen, waarschijnlijk reflecties). Het geluid is ook prima, dus ik denk niet dat ik wat fout doe. Ik heb wel vaker de boel ingeregeld, maar dit verschijnsel ken ik niet. Daarom heb ik ook de factory reset gedaan om er zeker van te zijn dat het niet ergens een verborgen instelling was.

In het OSD zie ik netjes dat ik kan kiezen tussen de verschillende Audyssey modi (Auddysey, Auddysey Flat, Auddysey Front, ...). Als ik de Dynamic EQ in het menu uitzet, dan wordt ook de optie voor Dynamic Volume uitgeschakeld. Het lijkt dus dat alles goed werkt, maar het lampje alleen niet.

still life

en heb je na het inmeten ook de resultaten gesaved?
wat reversed boxen zijn kan ik me niets bij voorstellen..enkel dat je mss de polariteit omgewisseld hebt?
en heb je nu dyn vol of niet, met evt een opgelicht groen ledje?
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

BugBoy

De resultaten zijn opgeslagen en alles werkt zoals het zou moeten. Dynamic volume staat aan (lampje brandt ook). Dynamic EQ lijkt wel aan te staan (ik hoor ander geluid als ik het uitzet), maar het lampje blijft altijd uit.

Reversed boxen detecteert de SR-6004 na de eerste Auddysey meting. De polariteit is overal juist aangesloten, maar ik heb een houten vloer en harde muren, dus reflecties zorgen waarschijnlijk voor een verkeerde polariteitbepaling.

Ik zal eens een mail sturen naar Marantz...

still life

CiteerDynamic volume staat aan (lampje brandt ook
wijst erop dat je wel een correcte audyssey & eq hebt..

CiteerIk zal eens een mail sturen naar Marantz...
kan je gans deze song & dance gaan herhalen.. :-D

keep us posted..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

BugBoy

Reactie van de heren van Auddysey

Chris Kyriakakis, Dec-21 07:17 am (PST):
It's possible that something is wrong with the display. You will have to have it checked by Marantz to be sure. But, if Dynamic Volume can be turned on then it means that Dynamic EQ is engaged.

Best regards,
Chris Kyriakakis
Founder and CTO, Audyssey