Nieuwe versterker - maar hoeveel watt voor mijn Jamo x3m10 (X870)

Gestart door zuluman, december 14, 2010, 11:19:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

zuluman

Citaat van: Jeroen op december 14, 2010, 12:51:40
Je kunt ook een stereo versterker aanschaffen met een Ht through input (doormiddel van een schakelaar op de voorkant schakel je de voorversterker uit en gebruik je de stereo versterker als eindversterker). Ik denk dat er zeker wel winst is te halen als je van deze optie gebruik maakt, ik weet alleen niet in welke prijs klasse je iets zoekt.
Ik denk zelf dat je in een hogere prijsklasse winst kunt behalen (Marantz premium serie bv, of Naim enz) deze zijn een stuk beter dan de range serie.

Gr. Jeroen

ik dacht om de onversterkte uitgang van de fronts op een stereo versterker aan te sluiten en daar dus de fronts op aan te sluiten. of krijg je dan ongewenste vertragingen?

JohnWx

Citaat van: zuluman op december 14, 2010, 13:09:23
je wil me een denon laten kopen in een marantz forum?!  frusty ..of is het een test :-) nee het wordt weer een marantz.

Persoonlijk denk ik dat je met de Denon meer krijgt maar dat is mijn mening

Het gaat er hier om dat je veel plezier hebt met muziek en of het nu met Marantz Denon Onkyo Sony ES Musical Fidelity NAD Arcam Naim Quad Technics Yamaha Accuphase Parasound etc. maakt niet uit
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

scanspeakman

Citaat van: zuluman op december 14, 2010, 11:19:33
mijn vrouw gilde meteen naar beneden dat ik moest kappen want de badkamerspiegel kwam bijna naar beneden bij de beginscenen van Transformers 2 : revenge of the fallen.

Hierop kan ik maar één ding zeggen: HULDE! altijd supermooi.  HB

Scanspeakman

zuluman

Citaat van: jwx op december 14, 2010, 13:40:06
Persoonlijk denk ik dat je met de Denon meer krijgt maar dat is mijn mening

Het gaat er hier om dat je veel plezier hebt met muziek en of het nu met Marantz Denon Onkyo Sony ES Musical Fidelity NAD Arcam Naim Quad Technics Yamaha Accuphase Parasound etc. maakt niet uit

ik snap wat je bedoelt. het was meer een grappende opmerking op dit forum. vaak is ook gevoel/emotie van waar je een beslissing maakt. eigenlijk zou ik meerdere verstekers blind moeten testen in mijn woonkamer met mijn speakers. vanuit emotie zou ik weer marantz kiezen. en misschien vanuit waarneming een ander merk.

JohnWx

Citaat van: zuluman op december 14, 2010, 14:09:45
ik snap wat je bedoelt. het was meer een grappende opmerking op dit forum. vaak is ook gevoel/emotie van waar je een beslissing maakt. eigenlijk zou ik meerdere verstekers blind moeten testen in mijn woonkamer met mijn speakers. vanuit emotie zou ik weer marantz kiezen. en misschien vanuit waarneming een ander merk.


zit een paar berichten terug te posten om op je gevoel af te gaan (dus emotie) en je zegt Marantz


You are one of the family



ps:zeg altijd dat andere merken die ik een warm hard toedraag ooit wel is iets met Marantz hebben samen gewerkt zoals SONY ES ONKYO Integra LUXMAN   niet verder vertellen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Jeroen

Persoonlijk denk ik dat je met de Denon meer krijgt maar dat is mijn mening

[/quote]

De nieuwere Denon, Marantz of een andere merkt zal absoluut een meer waarde zijn t.o.v. de Marantz SR4200 dat zal ik zeker niet ontkennen, alleen ik denk dat een stereo versterker die dezelfde aanschaf prijs heeft als een homecinema receiver de stereo versterker beter presteert dan de receiver in stereo. Als dit niet zo is waarom worden er überhaupt dan nog stereo versterkers gemaakt.
Ik bekijk het gewoon zo: de Receiver moet een DAC gedeelte hebben, Processoren, ingekomen video beelden bewerken of doorsturen, bass management enz. Dit heeft een Stereo versterker allemaal niet nodig dus voor hetzelfde geld kun je de stereo versterker uit rusten met betere componenten waardoor deze beter klinkt.
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

zuluman

#21
Citaat van: Jeroen op december 14, 2010, 22:59:27
Persoonlijk denk ik dat je met de Denon meer krijgt maar dat is mijn mening



De nieuwere Denon, Marantz of een andere merkt zal absoluut een meer waarde zijn t.o.v. de Marantz SR4200 dat zal ik zeker niet ontkennen, alleen ik denk dat een stereo versterker die dezelfde aanschaf prijs heeft als een homecinema receiver de stereo versterker beter presteert dan de receiver in stereo. Als dit niet zo is waarom worden er überhaupt dan nog stereo versterkers gemaakt.
Ik bekijk het gewoon zo: de Receiver moet een DAC gedeelte hebben, Processoren, ingekomen video beelden bewerken of doorsturen, bass management enz. Dit heeft een Stereo versterker allemaal niet nodig dus voor hetzelfde geld kun je de stereo versterker uit rusten met betere componenten waardoor deze beter klinkt.

geheel eens. ideaal is natuurlijk 2 verschillende versterks of setups. en bij een compromis zul je altijd zaken moeten laten vallen. budget speelt ook. en ik wil graag en redelijke stereo en redleijke ht kwaliteit. en kwaliteitseisne veschillen per persoon. tevens ben ik een bang for buck liefhebber. als je voor 100 euro een 7 krijgt en vervolgnd 5.000 moeten betalen voor een 800 zou ik voor de 7 gaan. maar dat hangt weer af van je behoeften, wensne en eisne en vooral je portemonnee.

ik heb trouwens mijn sub naar behoefte kunnen instellen met Yamato drummers from japan.  lfe op -10. fronts op large, center op small en rears op small. sub staat achter. en misschien dat ik m high end aansluit op de rears. dat ga ik nog even testen van het weekend. krijg t net weer te horen. op de 3e woonlaag leek het wel een aardbeving :-)

hier een voorproefje op youtube..

http://www.youtube.com/watch?v=pZO47QxV-iY

WimPeu

Citaat van: zuluman op december 14, 2010, 13:09:23
je wil me een denon laten kopen in een marantz forum?!  frusty ..of is het een test :-) nee het wordt weer een marantz.

Niet om mijn eigen handel aan te prijzen hoor (doe het toch even :-P :angel:) maar de Denon is precies wat jij zoekt mbt bang for the buck. Enige goedkopere oplossing is een eindversteker er achter hangen maar dan zit je nog met je (sorry) cheap vv van de marantz. Ook de EV van een €600,- zijn niet de controle bakken die je wilt hebben denk ik. Een geintegreerde stereo met HT doorlus zul je niet voor dit geld gaan vinden.  Met een Denon 3808 of (ook op het HT te koop staande ) Marantz sr-8002 maak je een enorme winst in controle, hifi beleving en aansluit gemakken. Ik weet er een beetje van want heb al deze optie's inmiddels zelf in huis gehad nl. :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Yamato  :kwijl:
Inmiddels 3 X life gezien in het theater.
Begin volgend jaar zijn ze weer in Breda. Zou zo maar kunnen dat ik er weer naar toe ga pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

zuluman

#24
Citaat van: lo op december 15, 2010, 17:34:13
Yamato  :kwijl:
Inmiddels 3 X life gezien in het theater.
Begin volgend jaar zijn ze weer in Breda. Zou zo maar kunnen dat ik er weer naar toe ga pompom

groet,

lo

ik wsit dat ze begin 2011 naar europa zouden komen. thanks 4 the tip. ga meteen even kijken of ik kan reserveren. tja live daar kan setup tegenop. in zuid afrika ben ik bij een traditionele zulu show geweest in zo'n grote zulu hut. geweldige ervaring. (mijn oma is/was een zulu...vandaar zuluman)

Vlearmoes

De sub op -10 in de versterker??   dan geeft ie wel weinig signaal af

kun je de sub zelf niet zachter zetten??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

zuluman

Citaat van: Vlearmoes op december 15, 2010, 18:06:40
De sub op -10 in de versterker??   dan geeft ie wel weinig signaal af

kun je de sub zelf niet zachter zetten??

dat valt reuze mee. je hebt 3 instellingen voor LFE (dus niet de level settings van de sub) 0, -10 en off. bij o is t gewoon net te.

zuluman

Citaat van: WimPeu op december 15, 2010, 17:24:27
Niet om mijn eigen handel aan te prijzen hoor (doe het toch even :-P :angel:) maar de Denon is precies wat jij zoekt mbt bang for the buck. Enige goedkopere oplossing is een eindversteker er achter hangen maar dan zit je nog met je (sorry) cheap vv van de marantz. Ook de EV van een €600,- zijn niet de controle bakken die je wilt hebben denk ik. Een geintegreerde stereo met HT doorlus zul je niet voor dit geld gaan vinden.  Met een Denon 3808 of (ook op het HT te koop staande ) Marantz sr-8002 maak je een enorme winst in controle, hifi beleving en aansluit gemakken. Ik weet er een beetje van want heb al deze optie's inmiddels zelf in huis gehad nl. :wink:

ik zal het zeer zeker overwegen. maar mijn voorkeur is eigenlijk net zoiets als mijn alfisme. ik weet dat er betere auto's zijn en ook meer voor je euro geven maar voor is het rijden in een alfa een ervaring die meer is dan techniek. denk ook niet dat je in een ander merk zal zien rijden.

de aanvankelijke vraag die ik stelde over het gewenste vermogen tov mijn speakers is niet eenvoudig dat begrijp ik. er zijn zoveel factoren die dat bepalen. rendement van de speaker, kwaliteit van de voeding van de amp, kwaliteit van de (voor)versterker, gebruikte kabels, etc,etc,etc. maar ik had wel een indicatie verwacht. dat als je een marantz versterker neemt van een bepaalde prijsklasse je wel uitkomt.

maar ik snap het best. heb ik op mijn werk ook. als ik een technisch adviseur een globale vraag stel kan de een globaal antwoord geven met de nodige mitse3n en maren en de ander wil alle in en outs weten voor iet wat wil zeggen.

je detailisten en mensen met een totaalblik

ik zelf ben huisvestingseconoom- adviseur life cycle costs. ik weet veel details maar kan je ook een balpark figure geven met de kanttekening dat dit geheel afhangt van de individuele situatie.

lo

Citaat van: zuluman op december 15, 2010, 17:48:11
ik wsit dat ze begin 2011 naar europa zouden komen. thanks 4 the tip. ga meteen even kijken of ik kan reserveren. tja live daar kan setup tegenop. in zuid afrika ben ik bij een traditionele zulu show geweest in zo'n grote zulu hut. geweldige ervaring. (mijn oma is/was een zulu...vandaar zuluman)

:-D
Kom je uit de buurt van Breda dan?
Voorstelling is trouwens 24 april: http://www.chasse.nl/theater/detail/4154/Yamato-Yamato

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

zuluman

#29
Citaat van: lo op december 15, 2010, 19:17:13
:-D
Kom je uit de buurt van Breda dan?
Voorstelling is trouwens 24 april: http://www.chasse.nl/theater/detail/4154/Yamato-Yamato

groet,

lo

nee, den haag. maar daar rij ik wel voor om mochten ze niet hier komen.

edit: ik zie net 28 april in den haag. whoo hooo...

edit2: t wordt luxor in rotterdam op 17 mei!!!! was net io tijd...t gaat hard...delft was al uitverkocht...den haag lucent dans theater is knudde...al zeg ik zelf als hagenees...