AV 7005 ook als stereo versterker gebruiken?

Gestart door Karlosax, december 11, 2010, 01:22:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Karlosax

Hallo Marantz adepts,

Ik ben  nieuw op het forum en kom hier binnen met een gewetensvraag...
Een netwerkspeler en voorversterker in één apparaat zoals de AV7005 is waarnaar ik op zoek ben.
Alleen vraag ik me af of het geen overkill is  met zoveel surround kanalen als ik alleen maar hifi stereo wil luisteren zowel muziek alsook de tv en eventueel m'n iMac op een groot scherm wil vertonen (iPhoto & iMovie)

Iemand ervaring met deze insteek?

Stadium III

De AV is een voor versterker dus wat ga je als eind versterker gebruiken
Verder kun je hem wel instellen dat hij alleen de stereo kanalen gebruikt
De surround kanalen kun je uitschakelen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Karlosax


Goed om te weten dat de AV7005 ook in te stellen is als stereo voorversterker, de eindversterker die ik voorlopig hierop wil aansluiten is een oude Rotel RB 850, maar dat kan zomaar een andere worden als deze niet zou matchen.


xander32

EV`s kleuren het geluid veel minder dan een PRE en Rotel klinkt behoorlijk neutraal: zal wel goed komen :yes:.


Sander.
Citaat van: Karlosax op december 11, 2010, 09:54:07
Goed om te weten dat de AV7005 ook in te stellen is als stereo voorversterker, de eindversterker die ik voorlopig hierop wil aansluiten is een oude Rotel RB 850, maar dat kan zomaar een andere worden als deze niet zou matchen.

Karlosax

Het is onvoorstelbaar wat een verbetering !

Ja, ik heb inderdaad de knoop doorgehakt en de AV7005 aangeschaft.
Het is even worstelen met het grote aantal van mogelijke instellingen, eerst inmeten met de
Audyssey microfoon (dat valt mee) en dan begint het grote genieten.

Ik dacht een goede pre te hebben aan die Rotel 850 ,maar wat heb ik al die jaren gemist aan
diepte, detail en transparantie ...

Echt grote stappen voorwaarts , en er is nog van alles op aan te sluiten en ook  te schakelen met
één AB

xander32

Gefeli met deze mooie aankoop enne:

TTIWWP



Sander.

Citaat van: Karlosax op januari 02, 2011, 17:54:24
Het is onvoorstelbaar wat een verbetering !

Ja, ik heb inderdaad de knoop doorgehakt en de AV7005 aangeschaft.
Het is even worstelen met het grote aantal van mogelijke instellingen, eerst inmeten met de
Audyssey microfoon (dat valt mee) en dan begint het grote genieten.

Ik dacht een goede pre te hebben aan die Rotel 850 ,maar wat heb ik al die jaren gemist aan
diepte, detail en transparantie ...

Echt grote stappen voorwaarts , en er is nog van alles op aan te sluiten en ook  te schakelen met
één AB

Karlosax

#6
Hoi Sander,

Het heeft even geduurd maar ik moest dit wel overdag fotograferen ,
best nog lastig want al deze zwarte componenten staan in een zwarte Pastoe kast (Amsterdammer)
Zoals je ziet zit er een Mediabox van LG bij die de videosignalen draadloos naar de LG led TV stuurt.
De rest van de installatie valt in het niet bij de imposante AV7005 maar het werkt wel.

Dat wil zeggen één ding moet ik nog fixen, dat is geluid van mijn iMac die geen HDMI ondersteunt,
iemand ervaring met het upgraden van de versterker met Airplay ?
Of zal ik hier een nieuw draadje voor openen?








grt. K.

xander32

Strak hoor!

Maarrre: staat de TV zo laag of zijn de (front-)speakers zo hoog  :-o.
Wat zijn dit voor speakers(merk / model / specs)?


Sander.

JohnWx

Citaat van: xander32 op januari 10, 2011, 08:10:29
Strak hoor!

Maarrre: staat de TV zo laag of zijn de (front-)speakers zo hoog  :-o.
Wat zijn dit voor speakers(merk / model / specs)?


Sander.

een combinatie denk ik  :yes:


mooie set hoor
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Karlosax


Zoals jullie terecht opmerken strookt het nog niet,  de speakers zijn 1,16m hoog en het scherm staat op een provisorium ( oude onderstel van een beeldbuis tv.) eerst bepalen of deze nieuwe kamer indeling wel bevalt.
Dan kan ik daarna iets zoeken dat de bovenkant van het scherm 6cm hoger doet komen.

De speakers zijn DIY project van een kleine twintig jaar geleden : " Vector II a "
ontwerp  W.Wissink/H.van Hoof    Speakerland uit Oss .
Op het eerste gezicht is het een drieweg systeem, maar door het slimme ontwerp van dit tweekamer-systeem met diagonale schotten is  er onderin de kast plaats voor een 25cm woofer van Seas ...
Waardoor het lage -3dB punt op 35 Hz komt
Laag midden is 17cm van Vifa, midden ADR50S,hoog bandtweeter Technics TH400 .
Rendement :  89 dB/1W/1m

Ben benieuwd of er forumleden zijn die dit ontwerp kennen cq. zelf gebouwd hebben.




TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)