Streaming High End?

Gestart door WimPeu, december 07, 2010, 17:04:01

Vorige topic - Volgende topic

WimPeu

Mooi artikel voor als je nog steeds niet bekend bent met het streamen van audio.

http://www.hifi.nl/artikel/2153/Verslag-Audiac-Streaming-Event.html
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Als ik ga streamen, dan vanaf een SSD. Geen bewegende delen, weinig tot geen kans op leesfouten.

JohnWx

Citaat van: WimPeu op december 07, 2010, 17:04:01
Mooi artikel voor als je nog steeds niet bekend bent met het streamen van audio.

http://www.hifi.nl/artikel/2153/Verslag-Audiac-Streaming-Event.html

lees altijd de perikelen van een streamkoning op een forum die steeds van spullen veranderd om up to date te blijven van de laatste trends  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

WimPeu

Citaat van: jwx op december 07, 2010, 17:21:38

lees altijd de perikelen van een streamkoning op een forum die steeds van spullen veranderd om up to date te blijven van de laatste trends  :angel:

Goed zo, blijf jij ook mooi bij de tijd. :-D
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

mahansz

@ JWX: als we zo blijven denken, komt innovatie nooit van de grond  :wink:

Maar serieus: ik denk dat streaming wel de toekomst heeft. Het is de eerste echte verbetering op audio-gebied sinds de cd (vergeet dus SACD, DVD-audio etc.). Simpelweg omdat het dezelfde kwaliteit met een flink verbeterd gebruiksgemak heeft (geen draaiende delen, opslagcapaciteit, mobiliteit). Het heeft ook gewoon een goede markt: kijk naar Apple met de ipods etc., daar gaan miljarden in om.

Zelf ben ik bezig met het volgende:
- Apple time capsule (1TB + router in één)
- die gekoppeld aan de Sonos ZP90
- deze digitaal gekoppeld aan de Meridian G91 (gebruik makend van de DAC van de meridian natuurlijk)
- bediening via iphone
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

JohnWx

Citaat van: mahansz op december 07, 2010, 17:40:23

Maar serieus: ik denk dat streaming wel de toekomst heeft. Het is de eerste echte verbetering op audio-gebied sinds de cd (vergeet dus SACD, DVD-audio etc.). Simpelweg omdat het dezelfde kwaliteit met een flink verbeterd gebruiksgemak heeft (geen draaiende delen, opslagcapaciteit, mobiliteit). Het heeft ook gewoon een goede markt: kijk naar Apple met de ipods etc., daar gaan miljarden in om.

- deze digitaal gekoppeld aan de Meridian G91 (gebruik makend van de DAC van de meridian natuurlijk)
- bediening via iphone

Hoe doen jullie het ?
Een cd 1 op 1 rippen en dan streamen naar de set ?
Ik doe het alleen met online muziek zoals youtube om nieuwe muziek of oude te luisteren wat in me opkomt

Doe het via de laptop met een Creative Wireless Music Receiver

vr gr een ex directeur inkoop bruingoed en grijsgoed (shame)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Citaat van: jwx op december 07, 2010, 17:47:11

Hoe doen jullie het ?
Een cd 1 op 1 rippen en dan streamen naar de set ?

Mooie alinea in het artikel. Hij doet het precies zo als ik het doe. Scheelt weer een hoop tikwerk. :-D

citaat:

"Mijn eigen systeem is relatief complex vergeleken met de systemen die Audiac aanbiedt. Ik maak gebruik van een Network Attached Storage (NAS) die in de meterkast staat en die via de aangesloten router draadloos verbinding maakt met mijn Squeezebox Duet in de huiskamer. Vanuit de Squeezebox maak ik met een digitale coaxiale kabel verbinding met een NAIM DAC, welke op zijn beurt gewoon een analoge ingang bezet op mijn voorversterker. Op zich zeer werkbaar, maar door de afhankelijkheid van een wifi-netwerk en de daarbij horende beveiligingsprotocollen misschien wat beangstigend voor de computerleek."

JohnWx

Citaat van: WimPeu op december 07, 2010, 17:52:33
Mooie alinea in het artikel. Hij doet het precies zo als ik het doe. Scheelt weer een hoop tikwerk. :-D

citaat:

"Mijn eigen systeem is relatief complex vergeleken met de systemen die Audiac aanbiedt. Ik maak gebruik van een Network Attached Storage (NAS) die in de meterkast staat en die via de aangesloten router draadloos verbinding maakt met mijn Squeezebox Duet in de huiskamer. Vanuit de Squeezebox maak ik met een digitale coaxiale kabel verbinding met een NAIM DAC, welke op zijn beurt gewoon een analoge ingang bezet op mijn voorversterker. Op zich zeer werkbaar, maar door de afhankelijkheid van een wifi-netwerk en de daarbij horende beveiligingsprotocollen misschien wat beangstigend voor de computerleek."

dat streamen snap ik hoe dat werkt en of je het vanaf een pc doet of nas
maar bedoel de software rip je die 1 op 1 vanaf een cd of haal je alles via het net binnen ?

Mexicaanse Hond

Citaat van: mahansz op december 07, 2010, 17:40:23

- bediening via iphone

Maar, maar, maar....die ATC heeft toch een gewone harde schijf, dus draaiende delen?

WimPeu

Citaat van: jwx op december 07, 2010, 18:20:04
dat streamen snap ik hoe dat werkt en of je het vanaf een pc doet of nas
maar bedoel de software rip je die 1 op 1 vanaf een cd of haal je alles via het net binnen ?

Allebei, 1:1(EAC/Wav) en Flac van mijn eigen CD's en zelfde kwaliteit van het net.

JohnWx

maar hoe doen jullie het nou

cd pakken en dan op de schijf zetten ?

JohnWx

Dat vind ik niks cd erin rippen en weer eruit etc. etc.etc.

WimPeu

Citaat van: jwx op december 07, 2010, 18:39:57
maar hoe doen jullie het nou

cd pakken en dan op de schijf zetten ?

Precies. Is even werk maar als het eenmaal klaar is is het gewoon een kwestie van bij houden. Je hebt er dan heel lang gemak van natuurlijk.

Citaat van: jwx op december 07, 2010, 18:52:05
Dat vind ik niks cd erin rippen en weer eruit etc. etc.etc.

Kun je ook laten uitbesteden tegenwoordig.

Dennis E36

Dit weekend ga ik mijn eerste keer streamen beleven :-D
Dit met de Popcorn Hour C-200. Ben erg benieuwd wat dat gaat worden :yes:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

lo

Wij ook. :yes:
graag even terug melden :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.