Ik moet zeggen dat ik nog een complete leek ben op hifi-gebied, ik heb momenteel een JVC-set staan met 5 luisprekers en een subwoofer. Op zich prima, maar ik wil nu wel eens wat beters. Het is vrij snel beter, de luidsprekers die ik heb zijn niet bepaald hi-end.
Ik heb bij mijn schoonvader B&W speakers gehoord (geen idee welke, niet hele dure volgens mij) en dat klonk goed. Daarnaast heb ik KEF-boxen gehad, van die ei-vormige. Dat klonk ook al lekker, al kan het volgens mij wel nog beter.
Qua muziek is mijn smaak heel breed, varierend van Bruce Springsteen, via Andrea Bocelli, naar Suzanne Vega, weer terug naar Pink Floyd, The Rolling Stones, Nirvana om weer om te draaien en richting The Alan Parson's Project (Turn of a Friendly Card, één van de beste cd's ooit), Sade naar Everything But The Girl (Eden, mijn eerste lp ooit). Daarnaast sta ik erg open voor andere muzieksoorten die ik steeds meer ga waarderen, zoals Jazz en ook klassieke muziek.
Om het nog makkelijker te maken mag ik ook graag een goede film zien, Star Wars en Lord of the Rings zijn ware spektakelstukken voor een surround-set.
Ik woon in een huis met dikke muren, een kelder en behoorlijk wat speling tussen de muren. Ik mag graag af en toe de muziek of film wat harder zetten, maar ook als alles wat minder hard staat moet het wel goed klinken.
Lastig ben ik he? Film en muziek moeten goed klinken, zowel hard als zacht in een brede varieteit van muziek-soorten.