Citaat van: WimPeu op december 04, 2010, 00:01:40
En jij noemt je zelf een muziekliefhebber? Dan kijk/luister je daar toch dwars doorheen. Muziek is emotie, geen pure weergave van geluid. Because Music Matters of Because the Sound of Music Matters??
Wim , net wat je daar zecht , ik ben inderdaad een muziek liefhebber .
Om die reden draai ik dan ook zo goed mogelijk gemasterde muziek waar even voor alle duidelijkheid voor mij mooie muziek opstaat waar ik van ken genieten , anders had ik net zo goed een setje bij de Media Markt kunnen kopen voor vies weinig .
Op zo'n setje klinkt zo'n cd wel prima , op een hoogwaardige set klinkt dat voor geen meter kan ik je melden .
Als jij ook maar enige vorm van emotie beleeft uit een cd die zo plat als een dubbeltje klinkt dan heb ik heel veel respect voor jou .
Mij lukt het helaas niet
Die emotieloze cd's oftewel troep draai ik trouwens wel hoor , enkel dan als ik met iets anders bezig ben en ik achtergrond muziek wil horen .
Maar als ik serieus wil luisteren draai ik dat soort cd's niet , er valt qua geluidsbeeld weinig tot niets te beleven met dat soort cd's .
Maar dat hangt allemaal nogal erg van je set af hoe je dat zal beleven .
Waan jij je maar gelukkig dat je vrijwel alles goed tot klinken krijgt als ik jou goed begrijpt
.
Ik heb wel cd's nodig met een geluids kwaliteit van hoog niveau om mijn set volledig tot zijn recht te laten komen , maar daar vemeld ik trouwens niets nieuws mee , dit is helaas een bekend probleem in het hifi wereldtje en tevens het grote nadeel van zo'n installatie .
Dat nadeel heb je nou eenmaal met zo'n set en daar kun je niet omheen , hoe graag je dat ook wilt .
Groeten EDWIN B