Lichte kraak in speaker_Marantz SR5004

Gestart door Bios, december 02, 2010, 13:29:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bios

Het viel me op dat als het helemaal stil is dat er een licht krakend geluid uit de rechter speaker komt...
De rest van de speakers heeft dit niet.
Ook al draait er niks en staat de receiver gewoon aan, dan hoor je dit al, je moet er dan wel met je oor dichtbij gaan staan, zo hard hoor je het dus ook al weer niet.
Maar het lijkt mij in ieder geval niet normaal.
Ik heb de speakers al eens omgewisseld, maar dit is het niet, het ligt dus niet aan de speakers, de rechterkant blijft licht kraken.
Ook heb ik de speakerkabel al even opnieuw aangesloten, ook geen effect.
Ten slotte heb ik de luidspreker een halve meter verplaatst, misschien dat er een stroomkabel/ interlink of wat dan ook invloed heeft, wederom geen effect.
De vraag is nu, is dit normaal, herkennen jullie dit ? Of mankeert er iets aan de receiver ?
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

fred3543

#1
heb je nog garantie? - bij twijfel opsturen! :wink: oh , polletje al ingevuld?  clown1
sr 6004 - bd 5004 - humaxhd5050c - panasonic Tx P42v20e - MA Silver RX6 - Klipsch surround+sub

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Bios

Oftewel dit klopt niet  :x
Het voelt een beetje mierneukerig omdat je het echt nauwelijks hoort, alleen met je oor dicht bij. Als je het volume verhoogt wordt het gekraak ook niet erger, maar goed het blijft er wel altijd.
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

fred3543

en jij zult je er altijd aan blijven ergeren - dus op naar AudioService.. :eerie:
( je woont toch niet naast een transformatorhuisje? clown1)
sr 6004 - bd 5004 - humaxhd5050c - panasonic Tx P42v20e - MA Silver RX6 - Klipsch surround+sub

Bios

Heb al contact gehad met Hificorner waar hij gekocht is, hier kan ik ook gewoon een RMA invullen, dan komt het ook wel goed.
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

sattie

En is dit rechts voor of rechts achter ?

Bios

Maakt dat verschil dan ? Het is in ieder geval de rechter front.
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

ValentinoA

hallo, ik herken dit probleem, ik heb namelijk net hetzelfde. Dat lichte gekraak/ruis heb ik in zowel front als achter van m'n linkerspeakers, en in mindere mate in de center speaker. enorm lastig toen het me opviel, maar nu let ik er nt meer op. het geluid is voor de rest tijdens het gamen/film kijken nog altijd fenomenaal, dus voorlopig laat ik het maar zo (had receiver gekocht via bestekeus.nl, dus heel omslachtig). zolang het bij dit probleem blijft vind ik het best.
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

Bios

Ik ben dus niet de enigste met dit probleem, mooi dat je het even meld ValentinoA.
Vraag mij af wat er dan intern aan de hand is met de receiver, net of iets niet goed contact maakt o.i.d.
Ik zat ook sterk te twijfelen om hem op te sturen hoor, en het moet nog gebeuren.
Maar ik weet dat ik mij er aan blijf ergeren, ook al heb ik er verder geen last van.
En je bent de receiver dan weer kwijt voor weet ik hoe lang, dat vindt ik wel vervelend.
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

ValentinoA

ja, ik dacht er ook zo over, toen ik het net ontdekt had. vreselijk vond ik het ih begin, elke dag ad luidsprekers zitten, met kabels zitten kloten, terug aansluiten, minder dicht bij elektriciteitskabels zetten, van alles. Nu denk ik er nt meer aan, want geluid blijft goed... en je moet maar positief denken: liever lichte ruis in de luidsprekers voor de rest van de tijd dat we receiver gebruiken, dan (vele) andere gebruikers die out of the blue het "bekende" pop of death hebben!!!! hout vasthouden dat dàt nt gebeurt bij ons....
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

fred3543

#11
Citaat van: ValentinoA op december 06, 2010, 22:21:55
Nu denk ik er nt meer aan, want geluid blijft goed... en je moet maar positief denken: liever lichte ruis in de luidsprekers voor de rest van de tijd dat we receiver gebruiken, dan (vele) andere gebruikers die out of the blue het "bekende" pop of death hebben!!!! hout vasthouden dat dàt nt gebeurt bij ons....

persoonlijk zou ik de lat iets hoger leggen , als je toch garantie hebt en er is iets niet goed?! :|
Als btw de ruis/kraak weg is in de "Source Direct " stand is het de "normale" Audyssey restruis...
sr 6004 - bd 5004 - humaxhd5050c - panasonic Tx P42v20e - MA Silver RX6 - Klipsch surround+sub

Xplod

 :?

hmmm ... ik heb het om mijn exemplaar ook al gehoord ... maar als ik me niet vergis enkel toen Gran Turismo 5 op de PS3 via spdif over de speakers knalde ....  :roll:
Kan dus evengoed aan de PS3 liggen dus.
Op andere bronnen heb ik het niet ... nog niet .... sssst
Wie weet komt het gekraak van 1 bepaalde bron en heb je het op andere bronnen niet ...
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

Bios

Citaat van: Xplod op december 13, 2010, 08:55:09
:?

hmmm ... ik heb het om mijn exemplaar ook al gehoord ... maar als ik me niet vergis enkel toen Gran Turismo 5 op de PS3 via spdif over de speakers knalde ....  :roll:
Kan dus evengoed aan de PS3 liggen dus.
Op andere bronnen heb ik het niet ... nog niet .... sssst
Wie weet komt het gekraak van 1 bepaalde bron en heb je het op andere bronnen niet ...

Nee zo is het niet, als ik alleen de versterker aanzet en de rest is allemaal uitgeschakeld hoor ik het al.
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

ValentinoA

@xplod: zoals bios zegt, tis niet dat dat we hebben als probleem. het zit namelijk zo dat zodra er wat opstaat je dat krakend geluid niet meer hoort, zelfs niet vanuit luisterpositie. je hoort dat licht krakend geluid enkel wanneer je met je oor tegen de luidspreker staat of op max. 20-30 cm en dan moet je al heel goed luisteren.

@fred3543: i know, maar mijn receiver hoogstwss een paar weken moeten missen.. ik zou gek worden  HLP
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii