SR6004 receiver; geluid -5dB

Gestart door Bob_l, november 26, 2010, 20:42:19

Vorige topic - Volgende topic

Bob_l

Hallo, Wij hebben sinds kort de SR6004. Hij is aangesloten op philips TV 7000-serie. We hebben CAM-module in de tv zitten en HDMI tussen tv en de Maranz en een aparte (digitale) kabel voor het geluid.
Nu is het zo dat bij TV-kijken in de surround en/of dolby digital modus tijdens het programma regelmatig het geluid (veel) zachter wordt en vervolgens weer terug springt. Op het display van de Maranz staat dan D-norm - 5 dB.

Weet iemand wat hier aan de hand is?

Alvast bedankt,
Bob

sattie

Gebeurt dit soms als er reclame komt ? en na de reclame weer weg ?

Stadium III

Dialoog norm moet er -5 db erafd gehaald worden

Ik zou er verder je eigen niet druk om maken en lekker blijven kijken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Perfect_audio

Citaat van: Bob_l op november 26, 2010, 20:42:19
Nu is het zo dat bij TV-kijken in de surround en/of dolby digital modus tijdens het programma regelmatig het geluid (veel) zachter wordt en vervolgens weer terug springt. Op het display van de Maranz staat dan D-norm - 5 dB.
Weet iemand wat hier aan de hand is?

Dit is een aardig artikeltje:
http://www.itccomp.nl/htwebf/Documenten/PDF/Normalization.PDF

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Cadfael

heb je dynamische akkoestiek aanstaan? Dit zorgt er namelijk voor dat als het geluidsniveau opeens snel veranderd dit wat geleidelijker gebeurd, vb bij reclames.

Ik heb zelf ook zo'n opstelling maar dit gebeurd bij mij niet.
Hooguit als ik een dvd of bluray kijk wil hij wel eens zeggen dat de d-norm anders is dan standaard.
maar dan switched niet tijdens het kijken.
Ik heb de dynamische akkoestiek (en audyssey) altijd uit staan.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.