samenstelling set

Gestart door tim67, november 25, 2010, 00:28:56

Vorige topic - Volgende topic

tim67

Hallo allemaal,
Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe HT set. Mijn interesse ging uit naar de sr6500 en de ud6005.
De verkoper ( bij HOBO ) adviseerde me echter om voor de sr 7005 en de ud5005 te gaan. Volgens hem was dit een betere keus. Met als argument o.a. :  Koppelen via hdmi en zodoende de sr7005 het rekenwerk laten doen en de 5005 dan eigenlijk alleen als loopwerk te gebruiken. Eigenlijk klonk zijn beredenering wel aannemelijk.  Ik heb het nog niet beluisterd.
Wat is jullie mening hierover.

JohnWx

Vind het een goed argument

Wel ietsjes duurder
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Stadium III

De 7005 is een zeer mooie machiene maar ook duurder

Pak de UD 5005 en kijk wat je buget toelaat voor een reciever
Dan kun je altijd de reciever laten coderen van het signiaal
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

still life

alvast mooie apparaten, en wat worden de speakers?
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

tim67

hallo,

Mijn speakers zijn ( en blijven ) Kef iq 5 se, iq2 en voor achter zoek ik nog  iq1's.
Over een tijdje misschien nog een sub.

Groet,

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

tim67

Zijn er niet meer mensen met een mening hierover??

JohnWx

Belangrijkste is je eigen mening

Zelf zou ik nooit voor zoiets gaan omdat mijn interesse totaal niet bij Home Theater ligt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citaat van: tim67 op november 25, 2010, 00:28:56
Hallo allemaal,
Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe HT set. Mijn interesse ging uit naar de sr6500 en de ud6005.
De verkoper ( bij HOBO ) adviseerde me echter om voor de sr 7005 en de ud5005 te gaan. Volgens hem was dit een betere keus. Met als argument o.a. :  Koppelen via hdmi en zodoende de sr7005 het rekenwerk laten doen en de 5005 dan eigenlijk alleen als loopwerk te gebruiken. Eigenlijk klonk zijn beredenering wel aannemelijk.  Ik heb het nog niet beluisterd.
Wat is jullie mening hierover.

depends..wat wil/verwacht je & van wat je budget toelaat

vermoedelijk wil je een allround set, die zowel goed stereo als surround presteert?

de aangehaalde avr is alvast de topversterker bij marantz, heb je die ook nodig?

de kef's zijn prima speakers, die gaan het prima doen, ook op een lagere avr  :wink:

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op november 26, 2010, 09:23:05
depends..wat wil/verwacht je & van wat je budget toelaat

vermoedelijk wil je een allround set, die zowel goed stereo als surround presteert?

de aangehaalde avr is alvast de topversterker bij marantz, heb je die ook nodig?

de kef's zijn prima speakers, die gaan het prima doen, ook op een lagere avr  :wink:

De SR 7005 is wel anders gebouwd en een andere techniek dan de SR 6005 zou dan nog eerder de SR 5005 nemen die verschilt heel erg weinig van de SR 6005 en scheelt weer circa 300 €

Voor stereo gebruik is denk ik de SR 7005 het meest geschikt of je moet even rond kijken naar een uitlopend model de SR 8003 / SR 9600

still life

jwx haalt hier de 3 avr's aan bij marantz:

nr1 is de instapper/basis, nr2 : van alles wat meer, betere componenten, nr3: de top

take your pick..  :-)

ga je naar vroegere modellen, kun je uiteraard besparen..

JohnWx

Citaat van: still life op november 26, 2010, 09:42:14
jwx haalt hier de 3 avr's aan bij marantz:

nr1 is de instapper/basis, nr2 : van alles wat meer, betere componenten, nr3: de top

take your pick..  :-)

ga je naar vroegere modellen, kun je uiteraard besparen..

Dank u voor een kortere visie  :-) :lol:

Zelf zou ik voor een SR14 gaan of SR12 maar dat is persoonlijk word gek van al die 12.1 opstellingen

vr gr groet een stereo

still life

Citaat van: jwx op november 26, 2010, 09:48:12
Dank u voor een kortere visie  :-) :lol:

heb nog steeds lol met 1tje van gisteren, iets met broeken trillen  HB..
:yes:

tim67

Hey, dat zijn nog eens reacties.Allemaal bedankt hiervoor.
Ik heb nu een Harman Kardon avr3550 en een Harman Kardon dvd47.
Ik ben een liefhebber van muziekdvd's, maar vind dat "gewoon"stereo ook goed moet klinken.
Mijn huidige set schiet daarin, vind ik, te kort. Ik ging eigenlijk voor Denon naar de winkel maar werd de de verkoper gewezen op de Marantz. ( misschien een hogere winstmarge!!!! ).

still life

denon = marantz

het is maar wat jij wilt, ik hou van de marantz look & vooral de muzikale kwaliteiten..

de sr6004 is prima in stereo & surround 8-)