SL's set

Gestart door still life, november 15, 2010, 14:12:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

still life

Citaat van: still life op oktober 17, 2011, 16:12:21
verder enkel wat setup tweaks te melden, still the same gear..

de fronts terug large (full range) ingesteld

na enkele dagen & ettelijke cd's evaluatie: de large instelling terug => small
de SR loopt anders een beetje dicht (clipping alert)

small & de onderste 40Hz eraf knippen naar de sub is the way to go..  :yes:


Citeer, iets dieper in de woonkamer met lichte toe-in

deze is gebleven, vrije baffles voor de vento's & zo'n 80cm uit de muur..   pompom

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

TurboMarco

Speel je zo luid dan dat de SR dreigt dicht te slippen?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

still life

met de vento's op large loopt hij effectief dicht, vandaar een tijd met de A2 op het laag gedraaid..
veel eenvoudiger/gebruiksvriendelijker setup nu met de sub  :yes:

de fronts spelen nog steeds een dikke 200Hz (van 40-250 Hz) vanaf 2x2 drivers
dedicated aangestuurd op de LF-sectie, via de bi-amp functie

Citaat van: marc(onky)oSpeel je zo luid dan dat de SR dreigt dicht te slippen?

wel eens peaks naar 90dbc gemeten..
metaal klinkt hier pas lekker rond 75-80db   :evil:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

TurboMarco

Euh... als het aan mij ligt dan geef ik behoorlijk gas ,de buurtjes denken daar anders over  nopompom
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: still life op oktober 19, 2011, 17:35:18
met de vento's op large loopt hij effectief dicht, vandaar een tijd met de A2 op het laag gedraaid..
veel eenvoudiger/gebruiksvriendelijker setup nu met de sub  :yes:

de fronts spelen nog steeds een dikke 200Hz (van 40-250 Hz) vanaf 2x2 drivers
dedicated aangestuurd op de LF-sectie, via de bi-amp functie

Citaat van: marc(onky)oSpeel je zo luid dan dat de SR dreigt dicht te slippen?

wel eens peaks naar 90dbc gemeten..
metaal klinkt hier pas lekker rond 75-80db   :evil:

dat heet doof  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Als dat ding rond 90db begint te clippen dan kan dat niet goed zijn lijkt me, ik zou hem niet lang in mijn bezit hebben in ieder geval.  :-D

still life

#291
Citaat van: marvin op oktober 20, 2011, 12:56:06
Als dat ding rond 90db begint te clippen dan kan dat niet goed zijn lijkt me, ik zou hem niet lang in mijn bezit hebben in ieder geval.  :-D

jij draait dan ook met supergevoelige PA'ers .. :-D

ik begrijp (detecteer) clipping als toenemend hoog (frequent) geluid
of ineenzakken v/h laag & versmering v/h midden..

het probleem stelt zich door mijn speaker keuze  (de vento's zijn full-range hifi speakers)
als ik de energievraag v/h diepste laag eraf knip presteren ze wel goed (naar mijn zin)
met de A2 (EV) op het laag (zonder cross) lukte het ook goed

make no mistake: de SR blijft een toppertje jongens  :yes:
alleen beetje goed combineren/afstellen.. :angel:  kun je luid zat draaien, zonder clips..


Citaat van: John Wx op oktober 20, 2011, 10:17:36

dat heet doof  :-P

de dba-values liggen lager, luid is imho niet altijd beter
met de freq test een tijd geleden, bleek mijn meisje een pak dover te zijn ( ze hoorde  :no: boven 12kHz)

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

still life

Citaat van: Marco op oktober 19, 2011, 23:04:43
Euh... als het aan mij ligt dan geef ik behoorlijk gas ,de buurtjes denken daar anders over  nopompom

wat zijn jouw db-values/voorkeuren ?

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

TurboMarco

Citaat van: still life op oktober 20, 2011, 18:20:02
Citaat van: Marco op oktober 19, 2011, 23:04:43
Euh... als het aan mij ligt dan geef ik behoorlijk gas ,de buurtjes denken daar anders over  nopompom

wat zijn jouw db-values/voorkeuren ?
90db is hier geen uitzondering ,maar in het verleden ging het wel een stuk harder hoor .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

 byebye notworthy redface
Citaat van: still life op oktober 18, 2011, 15:25:54
Citaat van: Cornelis1921 op oktober 18, 2011, 02:16:16
... jullie beiden ook HT-opstelling soms? Groetjes, Cor.


check crazy marv's topic @

zeetje van speakers, kabels & AV-gear allerhande.. fijne cinema/kroeg !   clown1
Doe ik, S.L..
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

still life

Citaat van: Marco op oktober 20, 2011, 20:42:40
90db is hier geen uitzondering ,maar in het verleden ging het wel een stuk harder hoor .

behoorlijk met het gas erop  :yes:

75/80 is voor mij luid zat, kun je een hele dag makkelijk verdragen
zonder luistermoeheid of klachten nadien..  pompom

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marantz 81

90 DB moet toch geen probleem zijn , het is wel een aardig volume maar ook niet echt hard

Hier komen de buren ook klagen als ik ( laat op de avond ) ff ga knallen  :schater:

still life

kan je makkelijk hebben hoor, zeker open air of in een grote ruimte/zaal

in de huiskamer is dat (full-range gemeten) voor mij echter al snel vermoeiend
ik kies gewoon een lekker volume, als ik dan eens meet ligt dat steevast rond 75/80

denk dat je met een full-range & balanced mix/weergave ook geen zo'n nood hebt aan big volumes
luistert gevoelig eigenlijk, paar db'tjes boven een lekker volume & het wordt balen ipv knallen  :-D

remember: +3db op de luisterplek => vraagt 2x meer vermogen  :angel:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marvin

Full range, balanced, mix....?!

Er zijn gewoon momenten dat het niet hard genoeg kan, -en dan is het fijn wanneer het juist wél kan.
Ligt denk ik ook wel een beetje aan de muziek die je luisterd, kan me voorstellen dat een akoestisch gitaar op 115db een beetje teveel van het goede is.
Maar een dikke house plaat leent zich daar juist weer heel goed voor.
Een film met enkel dialoog hoeft ook niet op 115db aangehoord te worden, maar een film/spelletje waar de granaten je om de oren vliegen heeft echt wel een dikke extra beleving als de asbakken op tafel leeg geblazen worden.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.