SL's set

Gestart door still life, november 15, 2010, 14:12:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

 :-D

Is John er ook mooi nat op gegaan.... :schater:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

er zat vast een originele bij de 'nak' cass-decks, maar zeker niet met deze pluggen eraan..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: WimPeu op september 13, 2011, 15:21:39
:-D

Is John er ook mooi nat op gegaan.... :schater:

nee de mijne zat origineel bij de Nak cd speler uit 1988  :evil:

het is een gwone dropverter met nakamichi logo erop en vergulde stekkers  notworthy

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Niber

Citaat van: still life op september 12, 2011, 12:30:48
Citaat van: still life op juli 26, 2011, 11:51:39
deze IC ga ik namaken (zelfbouw): Oehlbach NF 1 Master Set

CiteerHoogwaardige analoge interlink met verzilverde binnengeleider en heel flexibel. Klankkarakter: neutraal en evenwichtig.




update bij het IC verhaal: dit is uiteindelijk mijn mastersetje geworden met neutrik pluggen
zit nu al weer ff tss de UD & SR: topkabeltje..  :yes:



heb er ook nog een 3de geknutseld met de nakamichi pluggen:



Dat heb je mooi gedaan hoor!!

Ik wil ook graag zelf een paar kabels "klussen". Heb je nog tips mbt soort kabel?
Heb iets gelezen dat er 75ohm kabels gebruikt moeten worden? Kun jij me daar wat meer over vertellen?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

still life

Citaat van: Niber op september 14, 2011, 12:01:43
Dat heb je mooi gedaan hoor!!



thanks !  8-)

CiteerIk wil ook graag zelf een paar kabels "klussen".

beetje terug, staan wat soldeer & montage tips te lezen..

Citeer
Heb je nog tips mbt soort kabel?
Heb iets gelezen dat er 75ohm kabels gebruikt moeten worden? Kun jij me daar wat meer over vertellen

denk dat het weer moet matchen tss je gear, het ene apparaat stuurt hoger uit of amps hebben verschillende input gevoeligheid..

daarnaast zweert de ene bij zware afscherming terwijl een ander gewoon onafgeschermd met beldraadjes werkt..

mijn kabel is de oehlback nf1: neutrale klank, looks good, lekker soepel, mooie dikte & afscherming..

voor de rest weet je vast dat ik niet wild ben van kleurende kabels  :-D
als je een mooie noname of low budget kabel aanschaft met bovenstaande kwaliteiten kom je er evengoed

ik heb bvb diverse pluggen gebruikt op de 3 kabeltjes & die klinken uiteraard allemaal hetzelfde
zolang het maar goed contact maakt is dat gewoon weer eye-candy..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

still life

nog wat akoestische tweaks in de kamer..  clown1



ff de driver op de sub showen & de opgehoogde + ontkoppelde center dmv isomo-blokjes..  :schater:



dissiperend plantje met audiofiele plantenbak/stand  :-D

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

rexp

Zo'n Ficus heb ik ook, maar dan een ouder model. De nieuwere modellen zijn kleiner maar hebben een dichter bladerdek. Ik zit nog te denken over een upgrade.

Vlearmoes

Ficus Benjamin  :yes:

Na al die tweaks   natuurlijk de Audyssey ook op nieuw?  clown1
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

xander32

Citaat van: still life op september 15, 2011, 13:53:22
nog wat akoestische tweaks in de kamer..  clown1



ff de driver op de sub showen & de opgehoogde + ontkoppelde center dmv isomo-blokjes..  :schater:



dissiperend plantje met audiofiele plantenbak/stand  :-D
Nieuwe plant  notworthy ... feestje !!!   hello pompom hello pompom hello pompom


Sander.

still life

Citaat van: Vlearmoes op september 15, 2011, 16:59:54
Na al die tweaks   natuurlijk de Audyssey ook op nieuw?  clown1

:yes: theo lukt zowat blind inmiddels..  :schater:

meteen de sub ook maar in gebruik genomen.. hij mag weer meedoen voor wat extra fundament 
met 3 lage crossen vanuit de SR => max integratie (wordt erg diep/laag ingezet)


   
   * bottom 40Hz voor de fronts
   *             60Hz              C
   *             80Hz               sides


Citaat van: xander32 op september 15, 2011, 19:02:02Nieuwe plant  notworthy ... feestje !!!   hello pompom hello pompom hello pompom


Sander.

hey man, R you mocking my ficus/tweaks ?  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

still life

#280
zoals in een andere topic reeds aangegeven, ben ik zeer te spreken over deze 'back to basics' setup

grootste meerwaarde in stereo: het slagwerk & diepere baslijnen in the mix

denk dan aan klappen op de (floor)toms & trappen op de kickdrum(s)  HB

keeping things nice & simple: SR'ken + UD & wat speakertjes.. pompom


The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marvin

Om je even tegemoet te komen in het Engels;

That's the way, aha aha, I like it, aha aha..

still life

thanks marv  8-)

verder enkel wat setup tweaks te melden, still the same gear..

de fronts terug large (full range) ingesteld, iets dieper in de woonkamer met lichte toe-in
ADSY-meting, nr xxx..  :-D
deze wat bijgestuurd, levels bijgeregeld met db-meter
de 40Hz cross naar de sub echter behouden tcv het afvallen in die regionen v/d vento's
de sides wat hoger gecrossed naar 100Hz
& voor langdurige luistersessie's mag de yammie CDC ook al eens weer meespelen..  :yes:

sounds groovy.. pompom

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Cornelis1921

 byebye stupid
@marvin en @still life: jullie beiden ook HT-opstelling soms? Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

still life

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 18, 2011, 02:16:16
... jullie beiden ook HT-opstelling soms? Groetjes, Cor.


check crazy marv's topic @

zeetje van speakers, kabels & AV-gear allerhande.. fijne cinema/kroeg !   clown1

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300