SL's set

Gestart door still life, november 15, 2010, 14:12:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

still life

Citaat van: Stadium III op april 28, 2011, 17:05:28

Nu heb ik last van een piek rond de 40 hz en die wil ik minder hebben
Dit heeft ie niet gedaan dus ben ik benieuwd als ik iets fout heb gedaan

zou je een ook een meting overwegen zonder sub?  :angel:


Citeer
Verder heb Biamping verhaal werkt bij mij niet omdat ik dan een zoem/brom heb

hier geen problemen, de LF-sectie zit wel op het hoofdkanaal & HF op de backs (was omgekeerd bij de 6004)
verder uiteraard bij amp-assign => spkrC

die backs offer ik met plezier op: ik wil de fronts goed voorzien + meeste films hier zijn slechts 5.1 DD/dts
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op mei 26, 2011, 14:22:33
zoek de verschillen.. clown1



ik wil niet meer  :cry:  ik raak de draad kwijt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

draadjes john?

pak maar 1tje..van achter het rack  :-D


The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

 :yes: een veel beter plekje voor de sub om mooi te wezen, want meespelen mag hij nog steeds niet..  :no:



Vroeger stond daar een kastje met dvd's, het kreng was echter niet akkoord met de verplaatsing,
want toen ik ermee ging rondrijden brak er 1 v/d wieltjes los doormidden  frusty
kon ik weer lekker naar de bouwmarkt om zwaardere uitvoeringen, goed voor 40kg/stuk

de rechtse front heeft een betere/vrije weergave zo, verder heb ik mijn center wat gelift vooraan
zodat die een beetje diagonaal de kamer in straalt, eigenlijk ligt deze te laag in relatie tot de rest
daar stond ook nog een DVDP'tje bovenop wat nu op de UD ligt i/h rack

& opzij speel ik weer met mijn kleine sides/heights, deze hangen wat hoger aan de muur
als je goed kijkt in de reflectie v/d plasma zie je de rechtse hangen..
met de zuilen had ik rechts geen opstelling volledig naar mijn zin..

zo blijf je bezig.. :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

zat foto's te vergelijken en ik dacht subwoofer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WilliamB

Goed bezig, ziet er netjes uit

Hoe zijn je sides/heights aangesloten?
Gr.William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

still life

Citaat van: jwx op mei 26, 2011, 15:44:45
zat foto's te vergelijken en ik dacht subwoofer

je had 'em goed gespot john..  :yes:


Citaat van: wbrands op mei 26, 2011, 16:16:21
Goed bezig, ziet er netjes uit

Hoe zijn je sides/heights aangesloten?
Gr.William

thanks william,
ik draai in 5.1, maar dan zonder sub, alle LFE/LPF gaat via de fronts
tot voor kort had ik ook nog zuilen opzij (ex-fronts) als surrounds (sides)
nu zijn de oude sides weer aangesloten (met een gemeten cross erop) want erg laag gaan die niet..



mijn sides zijn volledig black, ideale speakertjes om op te hangen..
ik benoem ze foutief sides/heights, omdat ze wat hoger & opzij de kamer in stralen..
heights alsdusdanig horen een stuk boven je fronts te komen, dat zou ook prima kunnen met deze kleintjes..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

still life

Onlangs de SR even op oorlogssterkte gehad..
Na een uitgebreide luistersessie komt tegen de avond het vrouwtje thuis
  wat doorgaans het einde betekent oftewel wat bijpraten, het avondeten & tv/filmpje kijken..

Ik schakel een toontje lager naar de tuner & toevallig speelt daar een streepje muziek naar haar zin
Oh lekker, zegt ze.. bèreskieve, zet es wa luider?  :evil:  owkee..

ga ik naar -10db & de bas pompt/vult de huiskamer, een live geluidje zeg maar..
het drukt echter nog niet genoeg want ze schreeuwt: more! I want more!
terwijl de zotte doos de beentjes losgooit, denk ik: goed...die blaas ik even uit d'r sokken
  & ga naar -5db & wat later vol naar 0db  HB
woeh!  Brult ze..  Net als in de disco! can you feel it?

Ik twijfel nog even aan de SR   :angel:  maar besef meteen dat ik een limiet ingesteld heb van max 0db

Wat mij opviel: geen vervorming, irritante peaks of ontwikkeling van staande golven & resonanties..
De vento's & de SR zijn genadeloos & geven geen krimp
  good enough 4 me & een aardig testje zo..
                             :yes:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Goed bezig. :-D

Hoe werkt dat eigenlijk met die dB's op een receiver. Als ik -15db op mijn receiver draai gaat het lekker te keer maar als ik -15db op mijn stereo versterker zet dan knapt de boel zowat uit elkaar. Veer harder. Je kunt daar dus niet veel van op aan.

Ik zal eens een Db meter kopen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

met een integrated hangt het sowieso af v/d VV.. & de output v/d bron & speaker gevoeligheid natuurlijk..
op een SR bvb heb je met een ingemeten toestel zelden volle uitsturing vanaf je VV (0db)
dan kan je ook makkelijk een hoger volume kiezen..

op een stereo amp ligt die verdeling nog anders, daar is de knop voluit imho gekkenwerk/oversturing
volle uitsturing bereik je daar doorgaans lang voor 12u, zeker als een CDP bvb 2000mV afgeeft

een db-meter is eigenlijk geen luxe, en kan zeer ontluisterend werken
het zal je verbazen op welk effectief volume je soms zit te luisteren.. :evil:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Mexicaanse Hond

Waarom zou je een dB-meter gebruiken als je oren hebt?  :roll: Of gaan we een wedstrijdje ver plassen houden?  :-P
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

WimPeu

#88
Citaat van: still life op mei 30, 2011, 17:07:36
met een integrated hangt het sowieso af v/d VV.. & de output v/d bron & speaker gevoeligheid natuurlijk..
op een SR bvb heb je met een ingemeten toestel zelden volle uitsturing vanaf je VV (0db)
dan kan je ook makkelijk een hoger volume kiezen..

op een stereo amp ligt die verdeling nog anders, daar is de knop voluit imho gekkenwerk/oversturing
volle uitsturing bereik je daar doorgaans lang voor 12u, zeker als een CDP bvb 2000mV afgeeft

een db-meter is eigenlijk geen luxe, en kan zeer ontluisterend werken
het zal je verbazen op welk effectief volume je soms zit te luisteren.. :evil:


OK, wat je zegt is logisch. Waarom word het volume dan toch in db's vermeld? Dan lijkt het alsof het een maatstaaf is voor de db's die tot je komen maar dat is dus niet zo.

Citaat van: f.luisteraar op mei 30, 2011, 17:18:34
Waarom zou je een dB-meter gebruiken als je oren hebt?  :roll: Of gaan we een wedstrijdje ver plassen houden?  :-P

Meten is weten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers