SL's set

Gestart door still life, november 15, 2010, 14:12:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marantz 81

en wat zijn je ervaringen tot nu toe ? ik vindt het wel een zeer goede HT versterker  :yes: toen ik bij stadium III ben wezen luisteren was ik wel onder de indruk van hoe mooi en goed alles wordt neergezet  HB

still life

vette machiene idd.. clown1 niet meteen in gewicht, want tegenwoordig werkt het anders:
oa met Marantz HDAM's current feedbackcircuits  & een centrale buffer met 2 zware elco's van 24.000µF

ziehier: midden i/h toestel..



de 6004 was al sterk, maar dit is duidelijk het topsegment met bijhorende looks & sounds
de kleine display says it all, 2 zaken: naast de bron gewoon een lekker volume kiezen..
  given the right mix is de klank live ende tastbaar..
   als het bankstel daarbij resoneert, weet je ook dat het volume goed gekozen is.. clown1

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Stadium III

Idd zeer mooie machiene
Ik ga vanavond het calibratie systeem eens testen want naar Pm met Ron blijkt deze veel nauwkeuriger te meten als in de oude Sr 7002

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Citaat van: Stadium III op april 27, 2011, 19:12:38
Idd zeer mooie machiene
Ik ga vanavond het calibratie systeem eens testen want naar Pm met Ron blijkt deze veel nauwkeuriger te meten als in de oude Sr 7002



Had ik je januari ook al aan geraden, gaat je zeker goed bevallen. Ben erg benieuwd naar je bevindingen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Bevindingen zijn niet TOP maar goed

Hij meet de afstanden en volume's perfect in daar moet ik niks van zeggen maar hij pakt het laag niet aan wat ik wil

Dyn volume end is allemaal wel leuk maar verpest meer het geluid in mijn zin dan het goed doet
Maar ik kan ook een fout maken dus eerst eens ff terugkoppelen met Ron
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WilliamB

Ik ben ook zeer tevreden over mijn SR7005.

Gisteren de SACD beluisterd van Norah Jones, ECHT GEWELDIG.

Oja misschien een tip!
Versterker blijft erg heet op stand by, als de zone ( BV tweede versterker ) is ingeschakeld.

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Stadium III

Geen zone's hier maar je kunt volgens mijn wel de stanby regelen op gewoon en economisch
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WilliamB

Probleem was al opgelost toen ik zone 2 had uitgeschakeld.

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

still life

Citaat van: Stadium III op april 27, 2011, 20:39:13
Bevindingen zijn niet TOP maar goed

Dyn volume end is allemaal wel leuk maar verpest meer het geluid in mijn zin dan het goed doet


dyn vol is enkel mooi als je op rustig volume wil weergeven ('s avonds laat bvb)
wel leuk dat hij na calibratie vraagt: wens je dit te gebruiken?  :no: :no:

CiteerHij meet de afstanden en volume's perfect in daar moet ik niks van zeggen maar hij pakt het laag niet aan wat ik wil

ben een tijd niet akoord geweest met het afzwakken v/d volumes bij het inmeten tov de ref 0db
ben er inmiddels wel voor te vinden dat hij de VV wat knijpt, en je gewoon via de EV weer op volume komt..

maar wat bedoel je met een verkeerde aanpak v/h laag rob?
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

still life

Citaat van: wbrands op april 27, 2011, 20:43:50

Oja misschien een tip!
Versterker blijft erg heet op stand by, als de zone ( BV tweede versterker ) is ingeschakeld.

ook hier geen zone's, amp is lekker fris in standby..
draai wel in bi-amp op de SR met het back kanaal omdat de vento's dat fijn vinden

de 6004 kon daar bijstand v/e 2de amp goed gebruiken, de 7005 trekt dit makkelijk op z'n eentje..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Stadium III

Ik heb vernomen van Ron dat de reciever meet in het volle spectrum van 20 hz tot 20 khz

En dit dus ook corrigeerd want zelf kun je maar een 63 hz en niet lager

Nu heb ik last van een piek rond de 40 hz en die wil ik minder hebben
Dit heeft ie niet gedaan dus ben ik benieuwd als ik iets fout heb gedaan

Verder heb Biamping verhaal werkt bij mij niet omdat ik dan een zoem/brom heb en zonder biamping werkt alles perfect

Dus jah dan zonder is ook geen ramp

Maar goed hij meet beter als de oude .002 serie maar heeft nog steeds niet mijn voorkeur
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Hij meet niet alleen afstanden maar houdt ook rekening met je akoestiek. Dat gaat je met een dB meter niet lukken. Misschien moet je ook even wennen aan de nieuwe sound.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op april 28, 2011, 17:32:17
Hij meet niet alleen afstanden maar houdt ook rekening met je akoestiek. Dat gaat je met een dB meter niet lukken. Misschien moet je ook even wennen aan de nieuwe sound.

:yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Stadium III

Aan en uit vergeleken maar nee was zeer weinig verschil
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4