problemen met HDMI SR-6004

Gestart door Luckylane, november 14, 2010, 09:32:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Luckylane

Ik heb al langere tijd een probleem met de HDMI aansluitingen op mijn SR-6004.

Het probleem is als volgt:
OP de receiver heb ik een PS3, een DVD-recorder en een PC via HDMI aangesloten (en een losse kabel voor als ik snel iets wil aansluiten) nu is het vreemde dat wanneer ik meerder apparaten aan heb staan en ik schakel tussen de HDMI aansluitingen (van bv HDMI 1 naar HDMI 3) dan krijg ik een ruis in mijn scherm ...

Ik dacht dat het aan de kabels lag, maar deze heb ik onlangs vervangen voor HDMI kabels (v1.4 met high speed ethernet) en heb nog steeds het probleem.

Mijn vraag heb ik alles dan wel goed aangesloten. Ik heb al diverse topics op dit forum gelezen maar kom er niet echt uit. Mijn TV  is een philips 32pfl7762d/12, verder is de DVD-recorder een Pioneer DVR-560h en heb ik een ziggo decoder eraan gekoppeld via optische kabel (model: Humax IR-fox c)

Qua instellingen op de SR-6004 weet ik niet waar ik moet beginnen, dus wat belangrijk is hoor ik graag dan zal ik het doorgeven.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, aangezien dit vervelend werkt, ik heb naar aanleiding van een eerdere email bericht richting Marantz (12 jan 2010) mijn output resolutie op 720p gezet, aangezien volgens hun mijn TV maar een maximale resolutie van 720p heeft, volgens de specs (http://www.p4c.philips.com/files/3/32pfl7762d_12/32pfl7762d_12_pss_nld.pdf) van philips gaat ie tot 1080p 24/50/60 hz.

Alvast bedankt voor jullie hulp  notworthy

Stadium III

Je TV is HD ready

Verder heb je denk ik een HDCP probleem
Dat je meerdere bronnen aan hebt staan is geen probleem maar als je gaat schakelen tussen die bronnen
moet de tv iedere keer een handje schudden met de bron
Dit kan wel eens fout gaan en heb je sneeuw

Dus ff heen en weer zappen met de tv moet het verhelpen of eventueel een update
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Luckylane

Citaat van: Stadium III op november 14, 2010, 09:45:23
Je TV is HD ready
Citeer
Dus ff heen en weer zappen met de tv moet het verhelpen of eventueel een update

Dank je voor je snelle reactie, met update bedoel je dan een firmupdate voor de receiver of tv of bedoel je dat ik mijn TV moet updaten naar bv een full HD tv, dit omdat ik hier wel mee bezig ben.

Als ik nu bv een full HD LED TV neem, zou ik dan af van zijn van dit probleem ...

Stadium III

Ik weet niet als je met een andere tv van de problemen af bent

Ik heb hier verder geen probleem met de appareten die ik heb

Ik zou eerst eens gaan kijken hoe alles in te schakeleijk en kijken voordat je geld uitgeeft hoe je het kunt bedienen

En alles kwa resolutie op 720 P zetten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4