Welk type cd speler bij PM7000

Gestart door huub1, november 11, 2010, 18:21:56

Vorige topic - Volgende topic

huub1

Mijn vraag is dus welk type cd speler past bij de serie pm 7000?

Groeten.
luxman l507u. versterker. plus 308cd  a32 tuner.
acoustic energy AE 1 signature. op de orginele stands.
velodyne dd10 sub.
micro seiki dd 40. platenspeler.

Mexicaanse Hond

Ik zou een huiselijk type nemen, geen bartype.  :wink:

Maar ff serieus: waar moet de cd-speler aan voldoen? Gaat het om uiterlijk, klankkleur, prijsklasse?

huub1

Nou, ik heb interesse in die versterker. En ik vroeg me af hoe de cd serie wordt benoemd.
Dus het gaat ook een beetje om het uiterlijk.
Of een ander type wat daar bij gaat passen mag ook.

Mvg.
velodyne dd10 sub.

Mexicaanse Hond

Lion of Judah

De bijpassende spelers uit die tijd: CD 6000 OSE of CD 6000KI.

Als het niet wil lukken met die PM7000 dan heb ik nog een PM 6010KI staan trouwens. Gereviseerd door ons aller HAL. Ook uit dezelfde periode.
Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC

lo

Ik had er destijds een CD6000 bij samen met een ST6000. Waren volgens mij idd de bijbehorende CD speler en tuner (of de OSE of KI versie natuurlijk).
Soms interesse in een CD17?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

huub1

lo, wat is je ervaring met de CD6000?

Iemand ervaring met de PM7000? Zou dit een mooie set zijn voor de beginner?  byebye
velodyne dd10 sub.

lo

Afhankelijk van de wensen die je hebt denk ik zeker dat dit een mooie set zou zijn om te beginnen. Heb er zelf 3 jaar met plezier naar geluisterd. PM 7000 was voldoende krachtig om mijn dynaudio audience 72 mooi te laten klinken. De CD 6000 gaf voldoende detail en staging om een, voor de set, realistisch beeld te geven.
Deze combi's zijn volgens mij ook bij bosjes verkocht en dat zegt natuurlijk ook wel wat.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

voor de beginner zeker een mooie set hoor huub  :yes:

kun je jaren plezier van hebben en misschien wel langer , wat voor speakers ga je ermee aansturen ?

Marantz 81

zag denet dat je een CD17 en een ST17 te koop hebt staan  :roll: :roll:

waarom zou je dan een mindere cd speler willen aanschaffen ?

Mexicaanse Hond

Marantz 81

Ow ja das duidelijk ,zag dat ik er zelf ook gepost had ,maar ja is ook al 10 maanden terug dus dat wist ik niet meer

Nu snap ik het wel dan  :yes:

Willi@m

Ik zal het verhaal eens verklaren. Ik ben sinds vorige week hier actief en ik had zelf nog geen account. Dus maar even op mijn vaders naam een topic gestart  :zzz: Aangezien ik vast en zeker hier nog wat vaker te vinden ben heb ik toch maar even een account aangemaakt. Ik ben net als mijn vader een echte muziekliefhebber en ik heb Marantz als mijn eerste "echte" set gekozen. Dit op aanraden van mijn vader. Ik ben dus nu druk op zoek naar een (zwarte) versterker en cd speler. Alle hulp is welkom btw  notworthy
Marantz PM5003 - Marantz CD5003 - Rega Planar 3 - Rogers LS3A - Rel Quake MKII

Willi@m

Citaat van: Marantz 81 op november 14, 2010, 22:04:33
voor de beginner zeker een mooie set hoor huub  :yes:

kun je jaren plezier van hebben en misschien wel langer , wat voor speakers ga je ermee aansturen ?

Ik heb nog geen enkel idee. Tips?
Ik zat zelf te denken aan een instapmodel van B&W.
Maar goed eerst het 1, dan het ander...
Marantz PM5003 - Marantz CD5003 - Rega Planar 3 - Rogers LS3A - Rel Quake MKII

huub1

mijn zoon heeft uitgelegd hoe het zit. inderdaad cd 17 en st17. st 17 is gereserveerd. ben van marantz overgestapt naar music fidelety. maar kijk nog steeds op dit forum. wij zijn toch allemaal muziek liefhebbers toch.
velodyne dd10 sub.