HDMI Output probleem

Gestart door robbedoes, november 10, 2010, 16:00:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

robbedoes

Setup

42inch Full HD Sharp
PS3
AC Ryan (Mediaplayer)
Marantz SR4002
5.1 Mardaunt Short

Instellingen

Input 1 PS3
Input 2 AC Ryan
Output --> receiver --> TV

Als ik de PS3 wil gebruiken werkt alles perfect.
Echter wanneer ik de AC ryan wil gebruiken wil dit niet lukken via output 2
Het lukt "gelukkig" wel output 1

Nu heb ik geprobeerd om output 2 toe te kennen aan de hdmi maar dit schijnt met geen mogelijkheid te lukken. Als ik naar de instellen kijken staan alle opties dus tv/dvd/dss enz op auto
DVD staat op HDMI, echter kan ik andere opties zoals de tv of dss niet op HDMI krijgen, waarom kan dit niet ? Ik heb toch 2 keer een output

Het instellen hoe ik (helaas) via de afstandbediening want het osd menu krijg ik niet aan de praat.

Het probleem is dat ik nu continue alles moet verplaatsen wanneer ik een film wil kijken via AC Ryan.

Hoop dat iemand mij kan helpen

sattie

De sr4002 heeft toch maar 1 output ? Jij hebt het over output 2.

Vlearmoes

op de auto klikken en dan met rechterpijl op gewenste stand
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

WimPeu

Citaat van: sattie op november 10, 2010, 16:45:33
De sr4002 heeft toch maar 1 output ? Jij hebt het over output 2.

Dacht ik ook, en ik heb er ook een gehad dus weet het eigenlijk wel zeker. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

robbedoes

#4
Hij heeft inderdaad 1 x Output en 2 x Input

Heb nu geklikt op DSS als ik dan naar rechts ga kan ik alleen auto of analog klikken, wat doe ik verkeerd ?
Als ik op analog klik dan kan ik comp.1/comp.2/comp.3 selecteren ? Wat is dit, wil gewoon HDMI selecteren :(

Vind het hele systeem wel ingewikkeld in elkaar of ligt dat aan mij ?

De volgende opties kan ik selecteren bij DSS

Dig.1 / Dig.2 / Dig.3 / Dig.4 / Dig/F / Comp.1 / Comp.2 / Comp.3

Stadium III

wat staat er op de ingang achter op de reciever ?
De HDMI ingang dus
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

robbedoes

Input 1 - staat niks
Input 2 - HDMI 1.1

Stadium III



Je hebt 3 inputs
Deze input moet je kunnen krijgen bij de juiste ingang
Dus in setup menu optie 1 input setup moet je die goedzetten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

robdegekste

Hoi,

Zo zo ziet het er inderdaad uit maar op de 1 of andere manier kan ik maar 1 x HDMI krijgen in de setup.
Heeft dit misschien met de HDMI 1.1 te maken ? Waarom staat dit specifiek bij input 2 ?

Heb echt geen flauw idee meer wat ik kan doen.

Heeft iemand anders een film of foto ? Want heb het precies gedaan zoals het in de handleiding staan maar ik kan maar 2 x HDMI instellen.

In de hobo winkel zeiden ze dat ik het osd menu via hdmi op mijn tv kan krijgen maar ook dit is niet gelukt. Echter staat het in de handleiding dat dit niet kan.

Ben een beetje radeloos :( Het is een klein probleempje want de AC Ryan kan ik op input 1 aansluiten en dan heb ik gelukkig wel beeld.


Stadium III

HDMI kabel vanauit reciever naar tv kun je wel de menu doorkrijgen maar dit moet je ook weer aanzetten in de reciever
Zo moet je ook alle 3 de ingangen kunnen toewijzen aan een bron dvd/dss end
Dus het moet werken !

EN verder eerst de setup op tv krijgen dan gaat er een wereld open

Verder HDMI 1.1 ondersteunt geen deepcolour end volgens mijn ook geen 1080p  24 hz
Maar dit weet ik niet 100% zeker
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

robdegekste

Maar wat zijn mijn opties nu dan ? Heb toch alles al geprobeerd en beschreven hoe ik het heb uitgevoerd ?
Volgens mij heb ik geen stap overgeslagen.

Het enige logische lijkt mij dat HDMI 1.1 geen 1080P aan kan maar waarom zou Marantz een HDMI 1.2/1.3 op input 1 zetten en dan op input 2 HDMI 1.1 ? Dat is toch niet logisch ?

Maar ik krijg helemaal geen beeld bij input 2 dus volgens mij ligt het niet aan HDMI 1.1
Het rare is dat ik maar 1 keer HDMI kan instellen bij input setup, die staat onder DVD nu

Hoe kan ik het osd menu op mijn tv krijgen ?

Heb geprobeerd Receiver output --> hdmi kabel --> TV maar geen beeld
Heb geprobeerd Receiver video (rood/wit/geel) aan de voorkant --> TV maar geen beeld

robdegekste


Vlearmoes

heb je in het menu van SR ook aangegeven dat je OSD wilt ?? (dacht onder preferences)

op AB zit ook knop osd   door verschillende malen te drukken gaat ie pal/ntsc
maar bij normaal gebruik moet ie al osd laten zien als je menu aanklikt

aande voorkant zitten ingangen  dus helaas


achter op sr is wel de mogelijkheid met geel monitor out naar de tv
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

robdegekste

Heb het zeker aangegeven dat die enable is. Maar het osd menu is niet het grootste probleem.
Het grootste probleem is dat input 2 hdmi 1.1 niet lijkt te werken. Ik krijg hem maar niet toegewezen in het menu terwijl input 1 heel makkelijk ging.

sattie

Probeer anders eens de unit te resetten naar fabrieks instellingen, je zet de versterker aan en dan na 10 sec druk je de 2 uiterste knoppen tegelijk in en hou je deze vast.
Na 3 a 5 sec geeft hij dan default aan en start hij overnieuw op, dan is hij gereset naar fabrieksinstellingen.