PM 80 MK II met weinig dynamic

Gestart door JHX, november 09, 2010, 21:04:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

#15
Citaat van: Marco op november 11, 2010, 12:59:56
Ik hou mij niet bezig met zweverigheid en zwarte magie ,ik ga af op wetenschappelijke bewijzen .

Als men niet eens de moeite neemt die die wetenschappelijke materie te bestuderen blijf dan vooral geloven in lariekoek .

just my two cents .

Waar lees jij iets over zweverigheid en zwarte magie dat haal jij er zelf bij

Ik baseer mijn ervaringen met feiten die gewoon algemeen gebruik zijn niks meer niks minder in de audio wereld en die wetenschappelijk onderbouwt zijn kan er ook niks aan veranderen maar voor 84db heb je meer stroom nodig dan 90db

Dus jouw waarheid is de ware mmmmmm dat is interessant jij hebt het over geloven en dat is nou net een heel groot wereldwijd probleem het geloof van iets

Ik zeg nog teminste vind ik en is jouw beleving 


Succes verder maar ik haak af
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Idd je kan beter afhaken want je negeert gewoon de feiten die in de links terug te vinden zijn ,bovendien ben je kinderachtig bezig door mij woorden in de mond te leggen + dat je doet voorkomen dat de wet van Ohm door mij bedacht zou zijn  :no:

Als jij blijft geloven dat een japanse Watt anders is dan een duitse Watt is dat jouw goed recht ,maar ga dan aub geen advies geven aan iemand die een normale vraagt stelt ,je zou dan net zo goed kunnen gaan roepen dat wanneer je pindakaas op je lul smeert de Watts veranderen in volts ,mits het Calve pindakaas is dan  :zzz:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

#17
Citaat van: Marco op november 11, 2010, 13:19:49
Idd je kan beter afhaken want je negeert gewoon de feiten die in de links terug te vinden zijn ,bovendien ben je kinderachtig bezig door mij woorden in de mond te leggen + dat je doet voorkomen dat de wet van Ohm door mij bedacht zou zijn  :no:

Als jij blijft geloven dat een japanse Watt anders is dan een duitse Watt is dat jouw goed recht ,maar ga dan aub geen advies geven aan iemand die een normale vraagt stelt ,je zou dan net zo goed kunnen gaan roepen dat wanneer je pindakaas op je lolliestok smeert de Watts veranderen in volts ,mits het Calve pindakaas is dan  :zzz:

Waar staat dat ik jouw woorden in de mond leg Marco

Waar staat dat ik zeg dat de Watt uit Duitsland anders is dan Japan dan lees je niet goed

Ik kan het nergens vinden

Ik heb alleen gezegd dat 100watt van een PM80 anders aan komt op een speaker dan van een Accuphase

Die zijn totaal verschillend gebouwd andere componeneten veel betere terugkoppeling etc.etc.

Dat zou dus beteken hoe jij het formuleert dat mijn pc speakersetje meer watt levert (vermogen) dan mijn versterker mmmmm

Om in jouw termen te blijven een 2.0 liter Bmw rijd anders dan een Alfa 2.0 liter en zelfs het vermogen is niet gelijk dat komt omdat de motoren niet het zelfde zijn gebouwt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Citaat van: jwx op november 11, 2010, 13:29:30
Waar staat dat ik jouw woorden in de mond leg Marco

Waar staat dat ik zeg dat de Watt uit Duitsland anders is dan Japan

Ik kan het nergens vinden
Je zegt dat een Accuphase Watt anders is dan een Marantz Watt ,ik trek daarmee de vergelijking  :wink:

Je zegt dat ik de H/K anders vind klinken omdat ik meen dat de dempingsfactor van belang zou zijn .

Ook doe je voorkomen dat de feiten mijn waarheden zou zijn,als je nou toch het hele verhaal mbt het onderwerp demping zou lezen en in je op neemt zou je dat niet zeggen .

Ik zal zeggen wanneer iemand een ondoordringbare plaat voor de kop houd dat ik daar mijn tijd niet aan ga verdoen,maar ik zal niet toelaten dat er info verschaft word die onjuist blijken te zijn en gestoeld is onder de noemen van ik geloof .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: jwx op november 11, 2010, 13:29:30


Ik heb alleen gezegd dat 100watt van een PM80 anders aan komt op een speaker dan van een Accuphase




bewijs dat maar eens .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op november 11, 2010, 13:37:00
Je zegt dat een Accuphase Watt anders is dan een Marantz Watt ,ik trek daarmee de vergelijking  :wink:

Je zegt dat ik de H/K anders vind klinken omdat ik meen dat de dempingsfactor van belang zou zijn .

Ook doe je voorkomen dat de feiten mijn waarheden zou zijn,als je nou toch het hele verhaal mbt het onderwerp demping zou lezen en in je op neemt zou je dat niet zeggen .

Ik zal zeggen wanneer iemand een ondoordringbare plaat voor de kop houd dat ik daar mijn tijd niet aan ga verdoen,maar ik zal niet toelaten dat er info verschaft word die onjuist blijken te zijn en gestoeld is onder de noemen van ik geloof .

Dat is toch ook anders als je 100watt Accuphase of 100watt pm 80 op een speaker loslaat

Nee dat heb ik gezegd over die HK beter lezen

Dus een site van Breem of doe het zelf bouwers dat is de enige waarheid maar een site die snel toegangelijk is zoals hifi.nl verteld onzin

Als jij vind dat ik een plaat voor me kop heb prima maar ga niet de wijsneus uithangen als je de werking van een versterker niet snapt tot aan de weergave van de speaker

Je moet dan wel het hele plaatje meenemen en niet met een of ander vaag pdfje komen of een site van iemand die alleen maar op merken loopt te zeuren

Welke vraag word er bijna als een van eerste gesteld als je een versterker koopt, welke speakers komen eraan of als je speakers wilt kopen wat voor versterker komt er aan

Als je dat allemaal naast je neerlegd ben ik van mening dat jij die plaat voor je hoofd heb

Het is wel nobel van je om tegen onwaarheden te strijden maar onderbouw het zelf en geen verwijzigen naar andere sites
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: Marco op november 11, 2010, 13:39:17
bewijs dat maar eens .

Als jij de werking van een versterker snapt begrijp je het
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Beste JHX

Veel succes om het beste uit de set te halen


John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Citaat van: jwx op november 11, 2010, 13:46:19
Als jij de werking van een versterker snapt begrijp je het
Dus een zweverig antwoord op mijn normale vraag is jouw antwoord  :|

Lezen schijnt voor jou een uiterst gecompliceerde bezigheid te zijn .

Maar ik heb het in de gaten dat je niets kan bewijzen met die hocus pocus betoogjes van je ,ik zou zeggen droom lekker verder .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op november 11, 2010, 14:09:17
Dus een zweverig antwoord op mijn normale vraag is jouw antwoord  :|

Lezen schijnt voor jou een uiterst gecompliceerde bezigheid te zijn .

Maar ik heb het in de gaten dat je niets kan bewijzen met die hocus pocus betoogjes van je ,ik zou zeggen droom lekker verder .


Je moet je niet verder belachelijk maken Marco

Net zoals mensen een bijbel lezen en dan geloven wat er staat en dat het hun waarheid is prima ik laat die mensen gewoon.....

Het siert je hoe je reageert

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

In de PM 80 MK II mag dan weinig dynamiek zitten, de discussie is zeer dynamisch.  :-P

TurboMarco

#26
volgens jouw betoog zou een versterker met een hoge dempingfactor zorgen voor meer dynamiek ,kan je op basis van onderstaande gegevens zeggen welke versterker beter in staat is de luidsprekers aan te sturen ?

http://www.accuphase.com/cat/e-450_e.pdf

http://www.rotel.com/NA/products/ProductDetails.htm?Id=8&Tab=2&Pic=1

Voordat je iets over het hoofd ziet,de Accuphase heeft een dempingsfactor van 120 ,de Rotel 1000

sorry voor deze belachelijke vraag  :wink:

edit: de el cheapo reckhorn A402 heeft een dempingsfactor van 250 ,John zou die dan tussen de Accuphase en de Rotel inzitten ?  :-D

Nogmaals edit: de Marantz PM80 heeft een dempingsfactor van 180 .......John  byebye
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Sorry MH ik stel natuurlijk de vraag aan John .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op november 11, 2010, 14:21:16
volgens jouw betoog zou een versterker met een hoge dempingfactor zorgen voor meer dynamiek ,kan je op basis van onderstaande gegevens zeggen welke versterker beter in staat is de luidsprekers aan te sturen ?

http://www.accuphase.com/cat/e-450_e.pdf

http://www.rotel.com/NA/products/ProductDetails.htm?Id=8&Tab=2&Pic=1

Voordat je iets over het hoofd ziet,de Accuphase heeft een dempingsfactor van 120 ,de Rotel 1000

sorry voor deze belachelijke vraag  :wink:

edit: de el cheapo reckhorn A402 heeft een dempingsfactor van 250 ,John zou die dan tussen de Accuphase en de Rotel inzitten ?  :-D

Nogmaals edit: de Marantz PM80 heeft een dempingsfactor van 180 .......John  byebye


is het nu de pm80 of de pm80 mk2  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

En zoals je hopelijk weet bestaat een versterker uit meer dan alleen Watt en een dempingsfaktor het totaal plaatje maakt of breekt een versterker letterlijk en figuurlijk


100 watt is op papier 100 watt alleen volgens mij werkt dat alleen bij gloeilampen


persoonlijk zou ik voor de volgende gaan


Audio Alchemy Overture OM150
Onkyo TX-SR604E
Philips FA-910
JVC AX-Z911

:wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject